Σε δηλώσεις του μετά την ολοκλήρωση της σημερινής συνεδρίας της Επιτροπής Παιδείας, 'οπου συνεχίστηκε η συζήτηση του νομοσχεδίου, ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Κώστας Καδής είπε ότι όλων η έγνοια, όπως φάνηκε και από τη συζήτηση, είναι να διασφαλιστεί ότι καλύτερο για τους μαθητές, το διορισμό δηλαδή ποιοτικών εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση στη βάση ποιοτικών κριτηρίων και να αντιμετωπιστούν με ευαισθησία οι ανησυχίες που δημιουργούνται για τους μη μόνιμους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν αυτή τη στιγμή στο εκπαιδευτικό σύστημα”.
Θα πρέπει, είπε, να βρούμε λύσεις και γι` αυτή την ομάδα εκπαιδευτικών – ήδη μέσα στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται σημαντικές πρόνοιες γι` αυτή την κατηγορία και είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε και άλλες απόψεις που θα βελτιώνουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση», και παράλληλα με το νομοσχέδιο να ανοίγει ένα παράθυρο ευκαιρίας σε νέους προσοντούχους επιστήμονες οι οποίοι θα έρθουν να μπολιάσουν το εκπαιδευτικό σύστημα με τις γνώσεις, τη φρεσκάδα και την εμπειρία τους.
Από το Σεπτέμβριο η εφαρμογή των μεταβατικών διατάξεων
Σημείωσε ότι η διάθεση που επιδείχθηκε κατά τη διάρκεια της συζήτησης ήταν εποικοδομητική και δήλωσε ως εκ τούτου αισιόδοξος ότι μέσα από τη συζήτηση που θα ακολουθήσει την ερχόμενη Δευτέρα στην έκτακτη συνεδρία της Επιτροπής και την Τρίτη στην προγραμματισμένη συνεδρία της Επιτροπής, θα βρεθούν οι λύσεις έτσι ώστε το τελικό νομοσχέδιο να τεθεί προς ψήφιση ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής την Πέμπτη 9 Ιουλίου και από το Σεπτέμβριο να αρχίσει η εφαρμογή των μεταβατικών διατάξεων.
Ερωτηθείς σε σχέση με τις διαμαρτυρίες που ακούστηκαν από την πλευρά των δασκάλων, ο κ. Καδής είπε ότι ακριβώς η συζήτηση στην Επιτροπή επικεντρώνεται γύρω από τις ανησυχίες αυτών των ανθρώπων. «Έγνοια και δική μας και των μελών της Επιτροπής είναι να δούμε τι πρόνοιες μπορούν να εισαχθούν στο νομοσχέδιο που να αντιμετωπίζουν αυτό το ιδιαίτερα ευαίσθητο θέμα» σημείωσε, υποδεικνύοντας ωστόσο πως «δεν μπορούμε να είμαστε παράνομοι» και ως εκ τούτου οι όποιες ρυθμίσεις θα πρέπει να έχουν νομικά έγκυρη βάση.
Ο Προεδρεύων της Επιτροπής Βουλευτής του ΔΗΣΥ Αντρέας Θεμιστοκλέους ανέφερε ότι σχεδόν έχει επέλθει σύγκλιση μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας, των συνδικαλιστικών οργανώσεων και της πλειοψηφίας των μελών της Επιτροπής.
«Θα επανέλθουμε εκ νέου και εκτάκτως την επόμενη Δευτέρα, θα ολοκληρωθεί η συζήτηση την Τρίτη και εύχομαι ότι στις 9 του Ιούλη θα ψηφιστεί σε Νόμο της Κυπριακής Δημοκρατίας» πρόσθεσε, εξηγώντας ότι η διαφοροποίηση η οποία προέκυψε κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου αφορά παράταση της μεταβατικής περιόδου κατά 3-4 χρόνια.
Όπως εξήγησε, δεν πρόκειται να αλλάξει οτιδήποτε σε ό,τι αφορά την ημερομηνία διεξαγωγής της πρώτης εξέτασης το Σεπτέμβρη του 2017, αλλάζει όμως η μεταβατική περίοδος κατά την οποία θα ισχύουν και τα δύο συστήματα και αντί να λήξει το 2022 θα λήξει 3-4 χρόνια αργότερα.Ανέφερε τέλος ότι η ΠΟΕΔ θα επανέλθει τη Δευτέρα με την απόφαση των συλλογικών της οργάνων.
Η Βουλευτής του ΔΗΚΟ Αθηνά Κυριακίδου ανέφερε ότι «είμαστε πάρα πολύ κοντά» στην ολοκλήρωση της συζήτησης. «Συζητούμε τη μεταβατική περίοδο και τη χρονολογία ολοκλήρωσης της μεταβατικής περιόδου ώστε ακριβώς να ικανοποιήσουμε και να προστατεύσουμε αυτούς τους ανθρώπους που είναι στην εκπαίδευση και ανησυχούν ότι με την αλλαγή θα βρεθούν εκτός του συστήματος» είπε και εξέφρασε την πεποίθηση ότι κατά τις επόμενες συνεδρίες της Επιτροπής αλλά και μέσα από τις σύνοδο των κοινοβουλευτικών ομάδων θα υπάρξει κατάληξη σε ό,τι αφορά την ημερομηνία της μεταβατικής περιόδου κατά τρόπο που να υπάρχει ισορροπία στο νέο σύστημα.
Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών έξω από τη Βουλή
Νωρίτερα και με την έναρξη της συνεδρίας της Επιτροπής η ΠΟΕΔ, ο Σ.Ε.Π.ΚΑ, η Επιτροπή Συμβασιούχων /Εκτάκτων Μέσης Εκπαίδευσης και η Επιτροπή Αντικαταστατών Μέσης Εκπαίδευσης, πραγματοποίησαν εκδήλωση διαμαρτυρίας έξω από το κτίριο της Βουλής εκφράζοντας την αντίθεσή τους στο νομοσχέδιο.
Οι εκπαιδευτικοί φώναξαν συνθήματα όπως «Δώστε λύσεις και όχι απολύσεις», «Όχι στο σχέδιο της καταστροφής», «Βουλή δώσε την αναβολή», κρατώντας πανό που έγραφαν «Καδή μη μας πετάς στον κάδο», «Όχι στο ρουσφέτι και στις εξετάσεις».
Η Λεωφόρος Νεχρού μπροστά από το κτίριο της Βουλής έκλεισε κατά τη διάρκεια της διαμαρτυρίας ενώ σε κάποιο χρονικό σημείο οι εκπαιδευτικοί μετακινήθηκαν και συγκεντρώθηκαν στο Δημοτικό Κήπο πίσω από το κτίριο της Βουλής συνεχίζοντας να φωνάζουν συνθήματα κατά του νομοσχεδίου
Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν αναφέρουν ότι η απώλεια καριέρας στην εκπαίδευση είναι πλέον ορατή για τον καθένα από αυτούς και πως ίσως αύριο να είναι η τελευταία ευκαιρία να στείλει ο καθένας τα μηνύματα που πρέπει σ’ αυτούς που θα καθορίσουν το μέλλον του.
Νωρίτερα σήμερα.
Εκδήλωση Διαμαρτυρίας για το Νέο Σχέδιο Διορισμών στην Εκπαίδευση (ΝΣΔΕ), το οποίο συζητείται αυτή την ώρα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας, πραγματοποιούν από το πρωί, στο χώρο της Βουλής των Αντιπροσώπων, ο Σ.Ε.Π.ΚΑ, η Επιτροπή Συμβασιούχων /Εκτάκτων Μέσης Εκπαίδευσης και η Επιτροπή Αντικαταστατών Μέσης Εκπαίδευσης.
Οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν την αντίθεση τους στο νομοσχέδιο που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας μέσα από το οποίο ρυθμίζεται το νέο σύστημα διορισμών στη δημόσια εκπαίδευση.
Οι εκπαιδευτικοί φωνάζουν συνθήματα όπως «Δώστε λύσεις και όχι απολύσεις», «Όχι στο σχέδιο της καταστροφής», «Βουλή δώσε την αναβολή», και κρατούν πανό που γράφουν: «Καδή μη μας πετάς στον κάδο», «Όχι στο ρουσφέτι και στις εξετάσεις».
Η Λεωφόρος που περνά μπροστά από το κτίριο της Βουλής έχει κλείσει από την Αστυνομία, η παρουσία της οποίας στον χώρο είναι διακριτική.
Όπως αναφέρουν σε ανακοίνωση τους, «η απώλεια καριέρας στην εκπαίδευση είναι πλέον ορατή για τον καθένα από εμάς. Ίσως αύριο να είναι η τελευταία ευκαιρία να στείλει ο καθένας τα μηνύματα που πρέπει σ’ αυτούς που θα καθορίσουν το μέλλον του. Μετά, θα είναι πολύ αργά».