Ψήφισμα ΕΔΕΚ για συμπαράσταση προς Αθήνα
Η ΕΔΕΚ κατέθεσε σήμερα στον Πρόεδρο της Βουλής ψήφισμα συμπαράστασης και αλληλεγγύης στο δοκιμαζόμενο ελληνικό λαό και θα ζητήσει την έγκρισή του από την Ολομέλεια.
Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ Γιώργος Βαρνάβα σε δηλώσεις στη Βουλή ανέφερε ότι στη σύσκεψη των αρχηγών την Πέμπτη η ΕΔΕΚ θα ζητήσει το ψήφισμα να τεθεί υπό τη μορφή του κατεπείγοντος ενώπιον της Ολομέλειας προς έγκριση.
"Καλούμε όλες τις πολιτικές δυνάμεις να το υποστηρίξουν για να στείλουμε ως Βουλή ένα ομόφωνο και δυνατό μήνυμα τόσο προς τον ελληνικό λαό, όσο και προς την Ευρωπαϊκή Ένωση", ανέφερε.
Στο ψήφισμα της ΕΔΕΚ σημειώνεται ότι η εφαρμογή πέντε χρόνων σκληρής λιτότητας και μνημονιακών μέτρων είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξει στην Ελλάδα «η μεγαλύτερη ανθρωπιστική κρίση στην Ευρώπη μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο» και τονίζεται ότι «τα μέτρα που επιβλήθηκαν στην Ελλάδα από τους διεθνείς δανειστές αποδείχθηκαν, κατά ομολογία και των ιδίων, λανθασμένα και ανεπαρκή με αποτέλεσμα τη διόγκωση του χρέους σε μη βιώσιμα επίπεδα και τη βίαιη φτωχοποίηση εκατομμυρίων Ελλήνων».
"Με τη συνεχή εφαρμογή μέτρων λιτότητας η Ελλάδα τείνει να μετατραπεί σε μια μόνιμη αποικία χρέους, με δυσμενείς επιπτώσεις στην άσκηση εθνικής κυριαρχίας καθώς οι πολιτικές που εφαρμόζει τα τελευταία χρόνια η Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν αποδειχθεί ατελέσφορες και πλήττουν μονομερώς τους λαούς του ευρωπαϊκού νότου", αναφέρεται στο ψήφισμα.
Για όλους αυτούς τους λόγους, δήλωσε ο κ. Βαρνάβα, καλούμε «τις κυβερνήσεις και τους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης να σεβαστούν απόλυτα τις δημοκρατικές επιλογές και τη κυριαρχία του ελληνικού λαού, να εφαρμόσουν εμπράκτως τις αρχές της αλληλεγγύης, της ισότητας και της δημοκρατίας και να λάβουν τις ανάλογες διορθωτικές αποφάσεις σε πολιτικό επίπεδο".
Αίτημα για Σύσκεψη αρχηγών κομμάτων διατύπωσαν οι Οικολόγοι
Ο Πρόεδρος του Κινήματος Γιώργος Περδίκης δήλωσε ότι έχει ζητήσει με σημερινή επιστολή προς τον Προέδρο της Δημοκρατίας τη σύγκληση σύσκεψης αρχηγών κομμάτων, "για να μελετηθούν οι πολιτικές και οικονομικές επιπτώσεις στην Κύπρο από τα γεγονότα στην Ελλάδα".
"Πέραν από τις οικονομικές πτυχές που θα παρουσιαστούν αύριο στην Επιτροπή Οικονομικών, υπάρχουν πολύ σοβαρές πολιτικές προεκτάσεις. Υπάρχει και το θέμα ποια είναι η θέση της Κυπριακής Κυβέρνησης στα Ευρωπαϊκά όργανα. Η Κυβέρνηση οφείλει μια εξήγηση και ζητώ να γίνει αυτή η σύσκεψη το συντομότερο δυνατόν", δήλωσε ο κ. Περδίκης.
ΑΚΕΛ: Εκδήλωση συμπαράστασης το Σάββατο υπέρ της Ελλάδας
Το ΑΚΕΛ δηλώνει ότι υπερασπίζεται το δικαίωμα του ελληνικού λαού δημοκρατικά και ελεύθερα να αποφασίζει για το παρόν και το μέλλον του και καταδικάζει τις ωμές και απαράδεκτες παρεμβάσεις των Ευρωπαίων στα εσωτερικά ενός κυρίαρχου κράτους όπως είναι η Ελλάδα, διοργανώνοντας εκδήλωση συμπαράστασης το ερχόμενο Σάββατο.
Το μέλος του Πολιτικού Γραφείου του ΑΚΕΛ, Στέφανος Στεφάνου εξέφρασε την συμπαράσταση του κόμματός του στην Ελλάδα, τον ελληνικό λαό και την ελληνική κυβέρνηση που αγωνίζονται ενάντια στις αντιλαϊκές, νεοαποικιακές πολιτικές που επιβάλλουν η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο σε βάρος της χώρας.
“Απορρίπτουμε τις ετσιθελικές, εκβιαστικές και αντιδημοκρατικές πολιτικές που εφαρμόζει η Ευρωπαϊκή Ένωση ενάντια στην Ελλάδα, οι οποίες πλήττουν κάθε έννοια δημοκρατίας και πρωτίστως τη λαϊκή κυριαρχία. Η Ευρωπαϊκή Ένωση με τη συμπεριφορά της έναντι της Ελλάδας, ακυρώνει τις αρχές και αξίες στις οποίες ισχυρίζεται ότι εδράζει τη λειτουργία της”.
Δυστυχώς, συνέχισε, για ακόμα μια φορά η Ευρωπαϊκή Ένωση αναδεικνύει το αντιδημοκρατικό της πρόσωπο, όπως έκανε και με άλλα ευρωπαϊκά κράτη στα οποία επέβαλε μέχρι και κυβερνήσεις ενάντια στη θέληση των λαών τους, για να περάσει την αντιλαϊκή της πολιτική.
Μπροστά σ’ αυτή την απαράδεκτη κατάσταση, είπε, οι κυβερνώντες στην Κύπρο επιχειρούν να παραπλανήσουν το λαό ότι τάχα υποστηρίζουν την Ελλάδα. “Αλήθεια, ποιον να πιστέψουμε; Τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, που δηλώνει ότι συμπαραστέκεται στην Ελλάδα, ή το ΔΗΣΥ, που αποκαλεί την ελληνική κυβέρνηση επιπόλαιη και παρέχει κάλυψη στους Ευρωπαίους;”
Το ΑΚΕΛ, ανέφερε ο κ. Στεφάνου, καλεί τον κυπριακό λαό να δώσει μαζικά το «παρών» του σε εκδήλωση συμπαράστασης προς την Ελλάδα που διοργανώνει το ερχόμενο Σάββατο 4 Ιουλίου στις 10.00 π.μ. έξω από το σπίτι της Ευρώπης στη Λευκωσία. Στις δύσκολες στιγμές που περνά η Ελλάδα η συμπαράσταση και αλληλεγγύη της Κύπρου είναι απαραίτητη και αναγκαία, κατέληξε.
Σε παρατήρηση ότι το δημοψήφισμα είναι στην ουσία ναι ή όχι στο ευρώ, όπως λέγεται από παντού, ο κ. Στεφάνου είπε ότι “το τι θα γίνει και τι θα κάνει είναι θέμα της Ελλάδας και της ελληνικής κυβέρνησης” και επανέλαβε τον σεβασμό στο δικαίωμα του λαού και των εκλεγμένων από το λαό να αποφασίζουν για τη δική τους χώρα και απορρίπτουν τις ωμές παρεμβάσεις για να επιβληθεί η θέληση των Ευρωπαίων. “Για μας είναι θέμα λαϊκής κυριαρχίας και υπεράσπισης της λαϊκής κυριαρχίας”. Το ερώτημα που έχει θέσει η ελληνική κυβέρνηση στο δημοψήφισμα είναι αυτό που έχει τεθεί και τίποτε άλλο, πρόσθεσε.