Σημείο καμπής για την λύση, χαρακτήρισε το θέμα της Αμμοχώστου, ο πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού. Μιλώντας χθες βράδυ στην εκδήλωση που διοργάνωσε το κόμμα του στο πολιτιστικό κέντρο του Δήμου Αμμοχώστου στη Δερύνεια, ο κ. Νεοφύτου, ανέφερε ότι η επιστροφή της Αμμοχώστου στους νόμιμους κατοίκους της, θα σπάσει το φράγμα δυσπιστίας θα καταπολεμήση την καχυποψία που υπάρχει και ταυτόχρονα θα δείξει στην πράξη πως θα εξελιχθεί το μέλλον σε μια επανενωμένη Κύπρο.
"Να επιτραπεί η είσοδος εμπειρογνωμόνων, να γίνουν οι επιστημονικές διεργασίες που χρειάζονται και να ανοίξει ο δρόμος της επιστροφής της πόλης στους νόμιμους κατοίκους της. Γνωρίζοντας και αναγνωρίζοντας ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει αύριο. Χρειάζεται κάποιος λογικός χρόνος, αλλά και πολλή προετοιμασία", είπε ο κ. Νεοφύτου.
Υποστήριξε ότι πρέπει να προχωρήσουμε στις συνομιλίες με τόλμη και αποφασιστηκότητα, εφόσον διαμροφώνεται η προοπτική ενός σωστού συμβιβασμού, μετά την εκλογική νίκη Ακιντζί στα κατεχόμενα και την εκπεφρασμένη βούληση των τουρκοκυπρίων για ουσιαστική αλλαγή πολιτικής κατεύθυνσης.
"Την ίδια στιγμή έχουμε ως Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας τον Νίκο Αναστασιάδη. Ένα ηγέτη με ξεκάθαρο όραμα για την επανένωση του τόπου μας. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τις προθέσεις και την προσήλωση του στην ανάγκη να φτάσουμε σε ένα σωστό συμβιβασμό", σημείωσε.
Εντούτοις συμπλήρωσε κανείς δεν πρέπει να παραβλέπει τον παράγοντα Τουρκία και το ρόλο που αυτή διαδραματίζει στις εξελίξεις. Παρεμβάσεις έκαναν και η πρώην υπουργός εξωτερικών Ερατώ Κοζάκου Μαρκουλλή και ο Δήμαρχος Αμμοχώστου Αλέξης Γαλανός. Ακολούθησε συζήτηση.