Απαισιόδοξα είναι τα πρώτα μηνύματα από τις Βρυξέλλες, μετά την υποβολή του κειμένου με τις αναθεωρημένες προτάσεις της ελληνικής πλευράς προς του θεσμούς.
Ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτης Σχοινάς, σχολίασε πως οι θεσμοί εξετάζουν τις προτάσεις της Αθήνας «με μεγάλη προσοχή». Σε ερώτηση αν ο Πρόεδρος της Επιτροπής, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, θα συναντηθεί αύριο με τον Έλληνα πρωθυπουργό, στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής στις Βρυξέλλες, ο εκπρόσωπος της Κομισιόν απάντησε ότι αν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για αυτή τη συνάντηση είναι πολύ πιθανό να πραγματοποιηθεί.
Την ίδια ώρα, Ευρωπαίος αξιωματούχος δήλωσε στο πρακτορείο Bloomberg πως το κείμενο είναι ένα «ασαφές αναμάσημα» προηγούμενων προτάσεων της Αθήνας και «δε μπορεί να χαρακτηριστεί αξιόπιστο».
Ο ανταποκριτής του γερμανικού καναλιού ZDF στις Βρυξέλλες, Στέφαν Λάιφερτ, ανέφερε πως αξιωματούχος που είδε το κείμενο του μετέφερε πως «Είμαστε αποτροπιασμένοι. Αβέβαιο αν αυτή μπορεί να είναι η βάση για περαιτέρω διαπραγματεύσεις».
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Αθήνα έστειλε στους θεσμούς ένα κείμενο τριών σελίδων αναφορικά με τους δημοσιονομικούς στόχους και ένα δεύτερο κείμενο, επίσης τριών σελίδων, για τις χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας. Στο τελευταίο, η ελληνική κυβέρνηση ζητά να χρησιμοποιήσει τα κεφάλαια από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM) για να πληρώσει τα 6,7 δισ. ευρώ της ΕΚΤ τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
Όπως μεταδίδει το Dow Jones Newswires, η ελληνική πλευρά αναθεώρησε προς τα πάνω τους στόχους για το ύψος του πρωτογενούς πλεονάσματος τα επόμενα τρία χρόνια. Ειδικότερα:
- 0,75% του ΑΕΠ (από 0,6%) για φέτος - Οι δανειστές ζητούν 1%
- 1,75% του ΑΕΠ (από 1%) για το 2016 - Οι δανειστές ζητούν 2%
- 2,5% του ΑΕΠ (από 2%) για το 2017 - Οι δανειστές ζητούν 3%
Κυβερνητικοί κύκλοι αναφέρουν πως η ελληνική κυβέρνηση, μετά την έκφραση αντίθεσης απ’ όλα τα ελληνικά κόμματα στην πρόταση των θεσμών, συνεχίζει την διαπραγμάτευση σε πολιτικό επίπεδο, στη βάση της πρότασης που τους έχει καταθέσει.
Στην κατεύθυνση αυτή παρέδωσε χθες στον Επίτροπο Πιέρ Μοσκοβισί δύο συμπληρωματικά κείμενα προτάσεων με στόχο αφενός να κλείσει η διαφορά στο δημοσιονομικό με εναλλακτικές προτάσεις, και αφετέρου να προσδιοριστεί ένα εφικτό σχέδιο βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους.
Η ελληνική πλευρά θα συνεχίσει την ανταλλαγή απόψεων με τους θεσμούς σε πολιτικό επίπεδο, περιμένοντας με ενδιαφέρον την επίσημη τοποθέτησή τους.
«Ζητάμε γραπτή και σαφή απάντηση από την Κομισιόν» ήταν το μήνυμα που έστειλε μέσω Facebook ο υπουργός Επικρατείας, Νίκος Παππάς. «Καμία απάντηση δεν έχει λάβει η Αθήνα εκ μέρους της Ευρωπαϊκής
Η πρόταση
Οι πληροφορίες που διαρρέονται αναφέρουν ότι στην νέα ελληνική πρόταση περιέχεται, μεταξύ άλλων, η αύξηση του ορίου των εντόκων και η συνδρομή του ESM για τα ομόλογα της EKT.
Η Ελλάδα έχει υποβάλει στους διεθνείς πιστωτές της αντιπρόταση για μεταρρυθμίσεις, με στόχο την επίτευξη συμφωνίας που θα επιτρέψει την επανάληψη της χρηματοδότησης της χώρας, δήλωσε σήμερα ευρωπαϊκή πηγή.
Η ελληνική κυβέρνηση έχει υποβάλει «αντιπρόταση» στους θεσμούς, «οι οποίοι την μελετούν», δήλωσε η ευρωπαϊκή πηγή στις Βρυξέλλες, χωρίς να δώσει στοιχεία για το περιεχόμενό της.
Εκπρόσωπος της Κομισιόν επιβεβαίωσε στο πρακτορείο Reuters ότι έχουν λάβει πρόταση της Ελλάδας την οποία επεξεργάζονται.
Κυβερνητικό στέλεχος που μετέχει στις διαπραγματεύσεις στις Βρυξέλλες επισημαίνει ότι «δώσαμε τις αλλαγές στο αρχικό μας κείμενο. Το κείμενο με τις προτάσεις μας είναι 47 σελίδες».
Ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, σε συνέντευξη που δημοσιεύεται σήμερα στην ιταλική εφημερίδα Corriere dela Sera, αναφέρει ότι «η Ελλάδα θα φτάσει σε Συμφωνία με τους πιστωτές της αν αποσύρουν κάποιες από τις απαιτήσεις τους, όπως οι περικοπές στις συντάξεις».
Η πρόταση που κατέθεσε η Ελλάδα έρχεται μετά από τις πιέσεις που δέχτηκε τόσο από την Άγκελα Μέρκελ, η οποία σημείωσε ότι παρά το ότι «υπάρχει πρόοδος, δεν υπάρχει χρόνος».
Στο ίδιο πνεύμα ήταν και η δήλωση του Φρανσουά Ολάντ, ο οποίος όπως και Γερμανίδα Καγκελάριος, μετά το τέλος της Συνόδου των G7 έθεσε ως χρονικό περιθώριο για την Αθήνα το τέλος Ιουνίου.
Ο πρόεδρος της Κομισιόν αναφερόμενος στην αυριανή τριμερή συνάντηση Τσίπρα – Μέρκελ – Ολάντ, δήλωσε ότι δεν υπάρχει λόγος πραγματοποίησής της αν η Ελλάδα δεν έχει καταθέσει νέα πρόταση.
Να σημειωθεί ότι η αυριανή μέρα αποτελεί κρίσιμη μέρα για την ελληνική οικονομία, καθώς η ΕΚΤ συνεδριάζει, με τις πληροφορίες που διαρρέονται να θέλουν το «κούρεμα» στις εγγυήσεις των ελληνικών τραπεζών, να μπαίνει στο τραπέζι.
Ντάισελμπλουμ: Δε συμφωνούμε με την Ελλάδα για τα όσα πρέπει να γίνουν
Ο πρόεδρος του Eurogroup επισήμανε πως το Ασφαλιστικό πρέπει να εκσυγχρονιστεί. Σαπέν: Δε χωρούν εκβιασμοί στη διαπραγμάτευση.
«Οι Έλληνες υποτιμούν την πολυπλοκότητα του χρέους» υποστηρίζει ο επικεφαλής του Eurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ, σημειώνοντας ότι «Εμείς και η Ελλάδα δε συμφωνούμε πλήρως όσον αφορά το τι πρέπει να συμβεί στο τέλος του μήνα».
Σε δηλώσεις του, που μεταδίδει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, ο κ. Ντάισελμπλουμ κάνει ιδιαίτερη αναφορά στο ασφαλιστικό σύστημα στην Ελλάδα, υποστηρίζοντας ότι «πρέπει να εκσυγχρονιστεί».
Σαπέν: Δε χωρούν εκβιασμοί στη διαπραγμάτευση
Ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας σχολίασε πως στις διαπραγματεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη δε μπορεί να υπάρχουν εκβιασμοί και τελεσίγραφα από οποιαδήποτε πλευρά.
Σε ερώτηση για το ενδεχόμενο Grexit, ο κ. Σαπέν απάντησε πως η αποπομπή χωρών-μελών δεν αποτελεί μέρος της ιστορίας της Ευρώπης.
Ασαφές αναμάσημα η νέα πρόταση λένε οι Βρυξέλλες
Απαισιόδοξα είναι τα πρώτα μηνύματα από τις Βρυξέλλες, μετά την υποβολή του κειμένου με τις αναθεωρημένες προτάσεις της ελληνικής πλευράς προς του θεσμούς.
Ευρωπαίος αξιωματούχος δήλωσε στο πρακτορείο Bloomberg πως το κείμενο είναι ένα «ασαφές αναμάσημα» προηγούμενων προτάσεων της Αθήνας και «δε μπορεί να χαρακτηριστεί αξιόπιστο».
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Αθήνα έστειλε στους θεσμούς ένα κείμενο τριών σελίδων αναφορικά με τους δημοσιονομικούς στόχους και ένα δεύτερο κείμενο, επίσης τριών σελίδων, για τις χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας. Στο τελευταίο, η ελληνική κυβέρνηση ζητά να χρησιμοποιήσει τα κεφάλαια από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM) για να πληρώσει τα 6,7 δισ. ευρώ της ΕΚΤ τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.