Ισως ακόμα και την ερχόμενη εβδομάδα, προσβλέπει ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος να πραγματοποιηθεί κοινή συνάντησή του με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Νίκο Αναστασιάδη, τον ηγέτη των Τουρκοκυπρίων Μουσταφά Ακιντζί, τον Μουφτή των κατεχομένων και τους εκπροσώπους των άλλων θρησκευτικών ομάδων.
Επί τάπητος θα τεθεί αίτημα της Εκκλησίας για επιδιόρθωση όλων των εκκλησιών και μοναστηριών που βρίσκονται στα κατεχόμενα.
Ο Αρχιεπίσκοπος δήλωσε στον ΑΝΤ1 ότι η Εκκλησία είναι έτοιμη να διαθέσει το ποσό που θα απαιτηθεί για να επιδιορθωθούν όλοι οι χριστιανικοί χώροι λατρείας στα κατεχόμενα, εφόσον οι κατοχικές αρχές δώσουν την απαραίτητη άδεια, την οποία ο ίδιος θεωρεί ως μέτρο οικοδόμησης εμπιστοσύνης.
Αν μας επιτρέψουν και μπούμε μέσα και τα συντηρήσουμε και πηγαίνουμε και κάνουμε τις λειτουργίες μας όπως κάνουν και εκείνοι πιστεύω ότι θα έχουμε πρόοδο, δήλωσε.
Ευρύτερα για το Κυπριακό, ο Αρχιεπίσκοπος εμφανίστηκε συγκρατημένα αισιόδοξος, ενώ τόνισε πως για να λυθεί το πρόβλημα θα πρέπει να φύγουν οι έποικοι.
"Εμείς έχουμε απαίτηση να φύγουν, εκείνοι που μπορούν να μείνουν είναι αυτοί που παντρεύτηκαν.Αν οι Τ/Κ και η Τουρκία που έχει το πάνω χέρι θελήσει να τους πάρει πίσω τους έποικους τα πράγματα θα διευκολυνθούν", είπε χαρακτηριστικά.
Τόνισε επίσης ότι η Εκκλησία θα επαγρυπνεί και θα βρίσκεται κοντά στην Κυβέρνηση, ώστε να συμβάλει στην εξεύρεση μίας λύσης που θα έχει διάρκεια στο χρόνο.
Νωρίτερα σήμερα.
Θέλουμε λύση και όχι διάλυση, ανέφερε ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος, σχολιάζοντας τις τελευταίες εξελίξεις στο Κυπριακό.
Μιλώντας για τις θετικές ενδείξεις γύρω από τις συνομιλίες, ο Αρχιεπίσκοπος, ανέφερε ότι υπάρχουν ωστόσο «θέλουμε αποδείξεις, οι φιλοφρονήσεις είναι καλές και δημιουργούν ευχάριστο κλίμα αλλά τις συνομιλίες θα τις κρίνουμε όταν ξεκινήσουν»
Τότε, θα κρίνουμε αν πάμε για λύση ή όχι, ανέφερε.
Εμείς ευχόμαστε ως εκκλησία να πάμε καλά, είπε, συμφέρει σε ολόκληρο το λαό μας και Έλληνες και Τούρκους, γιατί η εισβολή δεν αδίκησε μόνο εμάς αλλά και τους Τ/κ.
Τα πράγματα ωστόσο είναι δύσκολα εξαιτίας των εποίκων, συμπλήρωσε, που εμείς θα έχουμε απαίτηση να φύγουν.
«Εκείνοι που μπορούν να μείνουν είναι όσοι έχουν παντρευτεί, και ευτυχώς κάνει πιο εύκολα τα πράγματα, το ότι οι Τ/κ δεν συμπαθούσαν τους έποικους και δεν έκαναν πολλούς γάμους».
Αν οι Τ/κ και η Τουρκία που έχει το επάνω χέρι θελήσει να πάρει πίσω τους έποικους, τα πράγματα θα ευκολυνθούν, πρόσθεσε.
Ο Αρχιεπίσκοπος καταλήγοντας, είπε ότι ως εκκλησία θα είναι δίπλα στη Κυβέρνηση και θα βοηθήσει όπου μπορεί, αλλά θέλει λύση και όχι διάλυση.