Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Το ενδεχόμενο να επεκτείνει το πρόγραμμα βοήθειας προς την Ελλάδα, που λήγει τέλος Ιουνίου, έως το Φθινόπωρο εξετάζουν οι Ευρωπαίοι, σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Sueddeutsche Zeitung.

Η σχετική απόφαση -όπως αναφέρει το δημοσίευμα - θα ληφθεί πριν τη σύνοδο των G7 στις 7-8 Ιουνίου.

Όπως τονίζει η εφημερίδα, εξετάζεται το τρέχον πρόγραμμα αντί να τελειώσει στις 30 Ιουνίου, οπότε και λήγει κανονικά, να επεκταθεί μέχρι το φθινόπωρο, με την εκταμίευση περίπου 4 δισ. ευρώ από τα κράτη-μέλη.

Σε αντάλλαγμα η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να δεχθεί ορισμένους από τους όρους του τρέχοντος προγράμματος, όπως η αναμόρφωση του ΦΠΑ.

Σύμφωνα  με δηλώσεις υψηλόβαθμου αξιωματούχου του Eurogroup η λύση αυτή θεωρείται  ως «η καλύτερη επιλογή» προκειμένου να σωθεί η Ελλάδα από τη χρεοκοπία και την κατ' ατύχημα αποχώρηση από τη ζώνη του ευρώ.

Δεν παίρνει θέση η Κομισιόν στα περί παράτασης του ελληνικού προγράμματος 

Η εκπρόσωπος της Κομισιόν, Μίνα Αντρέεβα, αρνήθηκε να σχολιάσει δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου τα οποία ισχυρίζονται πως το ελληνικό πρόγραμμα θα λάβει παράταση τεσσάρων περίπου μηνών μετά από μια ¨μινι-συμφωνία¨.

¨Δεν είμαστε εμείς η πηγή αυτών των δημοσιευμάτων κι έτσι δεν επιβεβαιώνουμε ούτε διαψεύδουμε τα δημοσιεύματα¨, είπε η κ. Αντρέεβα στη διάρκεια της μεσημβρινής ενημέρωσης. Σε επανειλημμένες ερωτήσεις ανέφερε πως δική μας θέση είναι πως το πρόγραμμα πρέπει να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν, ενώ αναφερόμενη στις εργασίες του Brussels Group είπε πως αυτές συνεχίζονται και θα συνεχιστούν ανάλογα με την πρόοδο που επιτυγχάνεται.

Σε ερώτηση σχετικά με τη μαγνητοφώνηση των εργασιών του Eurogroup εκ μέρους του Ελληνα υπουργού, Γιάνη Βαρουφάκη, η κ. Αντρέεβα είπε πως οι εργασίες του Eurogroup  διεξάγονται στη βάση της εμπιστευτικότητας και ¨θυμάστε ποιός έθεσε αυτούς τους κανόνες¨ - υπονοώντας το σημερινό πρόεδρο της Κομισιόν, Ζαν Κλωντ Γιούνκερ.