Προβλήματα που απασχολούν την Λάρνακα όπως η μετακίνηση των πετρελαιοειδών και η Τοπική Αυτοδιοίκηση, συζήτησε ο Πρόεδρος της Βουλής Γιαννάκης Ομήρου με το Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης κατά τη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε το πρωί στο Δημοτικό Μέγαρο.
Σε δηλώσεις ο Δήμαρχος Λάρνακας Ανδρέας Λουρουτζιάτης ανέφερε ότι με τον Πρόεδρο της Βουλής συζητήθηκαν «σοβαρά θέματα που αφορούν την μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και άλλα θέματα που διαχρονικά αποτελούν αιτήματα της πόλης όπως η υλοποίηση της μετακίνησης των εγκαταστάσεων πετρελαιοειδών και υγραερίου, η παρακολούθηση για την μετακίνηση των εταιρειών υποστήριξης των εξορύξεων, ως η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου και θέματα που αφορούν τη νομοθετική ρύθμιση της λειτουργίας των καζίνο».
Ο κ. Λουρουτζιάτης ευχαρίστησε τον Πρόεδρο της Βουλής για το «ενδιαφέρον του για την Τοπική Αυτοδιοίκηση που είναι διαχρονικό ενώ οι επισκέψεις του στο Δήμο Λάρνακας συνεχίζονται. Ομόφωνη και καθολική θέση όλων των συμμετεχόντων στη συνάντηση είναι ότι η παρουσία του Προέδρου ήταν πάντα εποικοδομητική και στηρίζεται πάνω σε μια έμπρακτη διάθεση να ενημερώνεται αλλά και να βοηθά εκεί που μπορεί στα θέματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης».
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Βουλής εξέφρασε την ικανοποίηση του για τη συνάντηση που είχε με τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο της Λάρνακας και είπε πως «καλύψαμε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων. Η μετακίνηση των εγκαταστάσεων πετρελαιοειδών και φυσικού αερίου είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα και υπάρχει μια απαράδεκτη και αδικαιολόγητη καθυστέρηση από όλες τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις».
Πρόσθεσε ωστόσο πως σήμερα «υπάρχει μια κινητικότητα. Ελπίζω ότι θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα και θα τηρηθούν επίσης οι δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί».
Αναφερόμενος στο θέμα της μεταρρύθμισης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ο κ. Ομήρου έστειλε ένα μήνυμα που, όπως είπε «εκπέμπεται από όλους τους οργανισμούς της ΤΑ Δήμους και Κοινότητες: η μεταρρύθμιση της ΤΑ είναι αναγκαία, άλλωστε όλοι οι θεσμοί πρέπει να βρίσκονται υπό μια διαρκή διαδικασία μεταρρύθμισης. Ωστόσο οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να στοχεύουν στο να καθιστούν τους θεσμούς που θα τύχουν αυτής της μεταρρύθμισης πιο αποτελεσματικούς, πιο αποδοτικούς, πιο δημιουργικούς και πιο δημοκρατικούς».
Εξήγησε ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι μια «εξ ορισμού μια δημοκρατική εξουσία, η οποία πηγάζει κατευθείαν από το λαό και έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με την κεντρική κυβέρνηση ότι είναι πιο κοντά στους πολίτες, πιο κοντά στα προβλήματα της καθημερινότητας. Συνεπώς» συνέχισε «η όποια μεταρρύθμιση δεν πρέπει να γίνει υπό το βάρος της οικονομικής κρίσης, δηλαδή για μια περίοδο που προβλέπεται ότι θα διαρκέσει η οικονομική κρίση. Θα πρέπει να είναι μια μακροπρόθεσμη μεταρρύθμιση».
Ανέφερε ακόμα ότι «βεβιασμένες απόψεις, θέσεις και προθέσεις για συρρίκνωση είτε των αρμοδιοτήτων των Δήμων και μετατροπής τους σε άβουλα όργανα που θα εκτελούν αποφάσεις άλλων, είτε σε ότι αφορά τον αριθμό των Δήμων, θα πρέπει να επανεξεταστούν, εάν υπάρχουν τέτοιες προθέσεις και διαθέσεις και υπάρχει πρόθεση να οδηγηθεί ένα τέτοιο νομοθετικό πλαίσιο στη Βουλή των Αντιπροσώπων».
Ο Πρόεδρος της Βουλής υποστήριξε επίσης ότι «θα πρέπει να υπάρχει συμπλεγματοποίηση υπηρεσιών, με στόχο την εξοικονόμηση αχρείαστων δαπανών, για να υπάρξει μια οικονομική περισυλλογή γιατί πρέπει να υπάρξει οικονομική περισυλλογή».
Επανέλαβε ωστόσο ότι «πρέπει να διαφυλάξουμε μια Τοπική Αυτοδιοίκηση της αποκέντρωσης εξουσιών, δηλαδή αφαίρεση εξουσιών από την κεντρική κυβέρνηση και απόδοσης τους στις τοπικές κυβερνήσεις, που είναι οι Δήμοι και οι Κοινότητες, διοικητική αυτοτέλεια, χωρίς κηδεμόνευση από οποιαδήποτε άλλη εξουσία και οικονομική αυτοδυναμία. Αυτοί είναι οι τρεις βασικοί θεμελιώδεις πυλώνες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε όλα τα σύγχρονα κράτη του κόσμου».