Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Ανήμερα της εισβολή οι κατοχικές αρχές θα εγκαινιάσουν τον αγωγό που συνδέει την Τουρκία με τα κατεχόμενα, ωστόσο η λειτουργία του αναμένεται μέχρι το τέλος του χρόνου. 

Σύμφωνα με όσα λέχθηκαν σήμερα στην επιτροπή προσφύγων της βουλής ο αγωγός θα μεταφέρει 75 εκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού ετήσια και θα στοιχίσει 783 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες που έχει στα χέρια της η κυβέρνηση όπως ανέφερε και ο υπουργός εξωτερικών Ιωάννης Κασουλίδης το κόστος ανα κυβικό μέτρο νερό θα ξεπερνά το ένα ευρώ ωστόσο οι κατοχικές αρχές φαίνεται να έχουν ήδη αποφασίσει την δωρεάν παραχώρηση του για γεωργικούς και κτηνοτροφικούς σκοπούς για καθαρά λόγους πολιτικούς και συναισθηματικής εξάρτησης με την Τουρκία. 

«Είναι υψηλού ρίσκου το εγχείρημα του αγωγού, εντάσσεται στο πλαίσιο των γεωστρατηγικών σχεδιασμών της Τουρκίας για εξάρτηση των κατεχομένων καθώς το ίδιο νερό και με το ίδιο κόστος παραγωγής θα μπορούσαν να παράξουν δύο ή τρία εργοστάσια αφαλάτωσης με κόστος κατασκευής περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ», ανέφερε ο κ. Κασουλίδης.

Η κυβέρνηση πάντως έχει προχωρήσει στους δικούς της σχεδιασμούς ώστε να αντιμετωπίσει την πιθανή εισροή τεράστιων ποσοτήτων γεωργικών προϊόντων από τα κατεχόμενα λόγο του κανονισμού της πράσινης γραμμής. 

Σύμφωνα με τον υπουργό γεωργίας Νίκο Κουγιάλη η κυβέρνηση προχωρά στην κατασκευή 7 εργοστασίων επεξεργασίας λυμάτων με παραγωγή 65 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων νερού ειδικά για την γεωργία στην τιμή των 7 σεντ το κυβικό μέτρο. 

Το πρώτο εργοστάσιο θα κατασκευαστεί στην περιοχή Ανθούπολης και η κατασκευή του αρχίζει άμεσα 

Φόβους για περαιτέρω ενίσχυση των σχέσεων κατεχομένων Τουρκίας εξέφρασε η πρόεδρος της επιτροπής Σκεύη Κουκουμά. 

Η επιτροπή θα συνεδριάσει εκ νέου για το ίδιο θέμα σε ενάμιση μήνα όταν θα είναι έτοιμα τα πορίσματα μελέτης και εισηγήσεων εμπειρογνωμόνων του Συμβουλίου Γεωστρατηγικών Μελετών.

Έκκληση στους εργαζόμενους στη δημόσια υγεία να κάνουν δεύτερες σκέψεις, για τις αυριανές απεργιακές κινητοποιήσεις απευθύνουν οι Υπουργοί Οικονομικών και Υγείας Επισημαίνουν ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι τα προβλήματα των ασθενών και όχι τα εργασιακά αιτήματα του προσωπικού των δημόσιων νοσηλευτηρίων.