Με τα ταμεία άδεια καλείται να ξεκινήσει η ελληνική κυβέρνηση τον νέο γύρο διαπραγματεύσεων, ψάχνοντας παράλληλα τον τρόπο να πληρώσει μισθούς και συντάξεις του Μαΐου, καθώς και τη δόση στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Ο νέος γύρος διαπραγματεύσεων ξεκινά σήμερα, μέσω της διάσκεψης του Brussels Group, με τη χθεσινή του συνεδρίαση να λύνεται, καθώς το Μαξίμου δήλωνε ότι «είμαστε πιο κοντά σε συμφωνία», χωρίς ωστόσο να υπάρχει απτό αποτέλεσμα. Στόχος και των δύο πλευρών είναι η επιτυχής ολοκλήρωση του Brussels Group, που ξεκινά σήμερα και ολοκληρώνεται την Τετάρτη και η πορεία προς ένα Eurogroup που θα φέρει συμφωνία μέσα στον Μάιο.
Παράγοντες με γνώση της κατάστασης, σημειώνουν ότι, θεωρητικά, υπάρχει ρευστότητα για να καλυφθούν τα έξοδα του Μαΐου, στην περίπτωση που η χώρα πάρει τα διαθέσιμα όλων τον φορέων του Δημοσίου. Αυτό που δεν έχει επιλυθεί είναι το θέμα της αποπληρωμής στης δόσης του ΔΝΤ στις 12 Μαΐου. Επιπλέον, το οικονομικό επιτελείο δεν έχει την ίδια αισιοδοξία, που είχε τις προηγούμενες εβδομάδες, ότι μπορεί να λάβει μέρος των δόσεων στο Eurogroup της 11ης Μαΐου.
Η Ευρωζώνη δεν είναι κοντά στο να διαθέσει κάποια υποδόση, ενώ η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα κατέστησε σαφές ότι δεν θα εγκρίνει μέρος της δόσης, ούτε θα χαλαρώσει τους όρους τους όρους δανεισμού από τα έντοκα γραμμάτια, όπως ειπώθηκε στις συζητήσεις που έγιναν τις τελευταίες μέρες στις Βρυξέλλες.
Αθήνα και δανειστές άνοιξαν όλα τα θέμα της ατζέντας, στις διαπραγματεύσεις στις Βρυξέλλες, για να διαπιστώσουν ότι σε καθένα από αυτά υπάρχει απόσταση μεταξύ τους. Σε κάποια μάλιστα από αυτά, σύμφωνα με τις πληροφορίες στελεχών που έχουν γνώση των συζητήσεων, «βάλτωσαν» όπως αναφέρει η Καθημερινή. Ενδεικτικό είναι ότι διαφωνία υπάρχει έως και στο θέμα της ανεξαρτητοποίησης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, πέρα από τα άλλα «φλέγοντα διαχρονικά» ζητήματα των εργασιακών, ιδιωτικοποιήσεων, ασφαλιστικών και δημοσιονομικών.
Κομισιόν:Δημιουργικές οι συνομιλίες στο Brussels Group
Το Brussels Group, που απαρτίζεται από εκπροσώπους των δανειστών και της ελληνικής κυβέρνησης, συνεδρίασε ολόκληρο το σαββατοκύριακο και συνεχίζει να συνεδριάζει με τις συζητήσεις του να είναι δημιουργικές, ανέφερε ο εκπρόσωπος της Κομισιόν, Μαργαρίτης Σχοινάς, στη διάρκεια της μεσημβρινής ενημέρωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η επόμενη ευκαιρία για να εξεταστεί η κατάσταση, συμπλήρωσε, θα είναι το Eurogroup της 11ης Μαΐου.
Ο κ. Σχοινάς, απαντώντας σε ερώτηση, ανέφερε πως και μόνο το γεγονός πως οι συνομιλίες συνεχίζονται είναι δημιουργικό κι ελπίζουμε πως αυτό θα οδηγήσει σε συγκλίσεις - εάν υπάρξει πρόοδος πριν από την 11 Μαΐου αυτή θα είναι καλοδεχούμενη. Οπως και να έχει, η Κομισιόν εργάζεται 24 ώρες το 24ωρο για να διευκολύνει την διαδικασία.
Απαντώντας σε άλλη ερώτηση, ο κ. Σχοινάς επιβεβαίωσε πως ο πρόεδρος της Κομισιόν Ζαν Κλοντ Γιούνκερ θα έχει σήμερα γεύμα εργασίας με τον πρώην πρωθυπουργό και πρόεδρο της ΝΔ, Αντώνη Σαμαρά, προκειμένου να συζητήσουν τις σχέσεις Ελλάδας - Κομισιόν.