Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Δραματικές διαστάσεις προσλαμβάνει το θέμα της διακοπής στην υδροδότηση χιλιάδων νοικοκυριών και επιχειρήσεων στην πόλη και επαρχία Λευκωσίας, λόγω βλάβης στον αγωγό τερσεφάνου . 

Αγανάκτηση και απόγνωση εξέφρασαν δεκάδες πολίτες που επικοινώνησαν τηλεφωνικά με τον ΑΝΤΕΝΝΑ και ανέφεραν ότι για τρίτη συνεχόμενη ημέρα δεν έχουν ούτε σταγόνα νερού και αδυνατούν να καλύψουν βασικές ανάγκες διαβίωσης. 

 Οι στρόφιγγες του Τμήματος Αναπτύξεως Υδάτων άνοιξαν το πρωί, διοχετεύοντας μέχρι και δύο χιλιάδες κυβικά μέτρα νερού την ώρα στις δεξαμενές του Συμβουλίου Υδατοπρομήθειας Λευκωσίας, ενώ άρχισε η σταδιακή παροχή νερού σε Δήμους και κοινότητες. Το σκηνικό ωστόσο ανατράπηκε γύρω στο μεσημέρι, όταν ΄τέθηκε σε λειτουργία μία εφεδρική αντλία. 

Ο Αναπληρωτής Διευθύντης Τμήματος Αναπτύξεως Υδάτων, Αντρέας Μανώλης, δήλωσε ότι «Για να γίνει όμως αυτό, έπρεπε προσωρινά να διακοπεί η λειτουργία των άλλων αντλιών και έτσι είχαμε μία προσωρινή μείωση που διήρκησε δύο με τρείς ώρες και αυτή τη στιγμή δουλεύει το αντλιοστάσιο με τέσσερις αντλίες, συν μια πέμπτη που είναι η εφεδρική.» 

Σε συναγερμό βρίσκεται το Συμβούλιο Υδατοπρομήθειας Λευκωσίας που επεξεργάζεται την λήψη έκτακτων μέτρων, για διατήρηση των ελάχιστων ποσοτήτων νερού στις δεξαμενές αποθεμάτων, ενώ αναμένει την εισροή τριών χιλιάδων τριακοσίων κυβικών μέτρων νερού την ώρα από απόψε. 

Δυστυχώς η κατάσταση είναι τραγική. Κινδυνεύουμε να φτάσουμε πάλι σε οριακά σημεία και αναγκαστικά θα κλείσουμε ορισμένες περιοχές από αυτές τις οποίες υδροδοτήσαμε το πρωί. Ο κόσμος αγανακτισμένος, πικραμένος και δικαιολογημένος δεν έχει νερό να ρέει στις βρύσες του, θέμα το οποίο είναι απαράδεκτο» δήλωσε ο Διευθυντής Συμβούλιου Υδατοπρομήθειας Λευκωσίας, Νίκος Ζαμπακίδης.

Οκτακόσιες αυτόματες μηχανές πώλησης νερού που βρίσκονται εγκατεστημένες σε διάφορα σημεία της πρωτεύουσας άδειασαν τα τελευταία εικοσιτετράωρα, ενώ οι τριάντα και πλέον ιδιοκτήτες βυτιοφόρων που δραστηριοποιούνται στην ευρυτερη περιοχή, εργάζονται πυρετωδώς για την άμεση εξυπηρέτηση των καταναλωτών. 

Ο Πρόεδρος Συνδέσμου Ιδιοκτητών Βυτιοφόρων Πωλητών Πόσιμου Νερού, Ντίνος Κασινίδης είπε ότι  "Η ζήτηση ήταν αυξημένη περισσότερο σε καφετέριες και εστιατόρια παρά σε σπίτια. Πιστεύω οτι ανταποκριθήκαμε αρκετά, αν και είμασταν απροετοίμαστοι." 

Η παροχή νερού στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας και τα τρία ιδιωτικά νοσηλευτήρια της πρωτεύουσας είχε αποκατασταθεί πλήρως νωρίς το πρωί, ενώ σοβαρότερα προβλήματα αντιμετωπίζουν οι περιοχές Λακατάμιας και Τσέριου, που βρίσκονται σε μεγαλύτερο υψόμετρο.

Νωρίτερα σήμερα

Επανέρχεται σταδιακά η παροχή του νερού στην Λευκωσία, σύμφωνα με τον Διευθυντή του ΣΥΛ.

Επανέρχεται σταδιακά η παροχή του νερού στην Λευκωσία, μετά από το πρόβλημα το οποίο προκλήθηκε στον αγωγό Τερσεφάνου, κατά τη διάρκεια των έργων συντήρησης του Τμήματος Αναπτύξεως Υδάτων.

Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, ο Διευθυντής του Συμβουλίου Υδατοπρομήθειας Λευκωσίας, Νίκος Ζαμπακίδης, είπε ότι από 400 κυβικά μέτρα που δίδονταν μέχρι χθες στις 19:00, φτάσαμε σήμερα το πρωί στα 1900 κυβικά μέτρα, με αποτέλεσμα να αρχίσει να εισρέει νερό μέσα στις δεξαμενές της Λευκωσίας.

Όπως είπε, τα νοσοκομεία έχουν αποκατασταθεί πλήρως (Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας, Απολλώνειο, Ιπποκράτειο και Αρεταίειο), καθώς επίσης πρόσθεσε ότι στις περιοχές, που γειτνιάζουν με τα νοσοκομεία, η παροχή έχει αποκατασταθεί πλήρως.

Η βλάβη στον αγωγό της Τερσεφάνου έχει αποκατασταθεί πλήρως, ωστόσο, τόνισε ότι η παροχή δεν έχει αποκατασταθεί πλήρως ακόμα και ότι θα πάρει αρκετό χρόνο.

Είπε ότι το ΣΥΛ θα χρειαστεί όλη την υπόλοιπη ημέρα, για να μπορέσει να υδροδοτήσει τους πλείστους καταναλωτές.

"Δεν είναι απόλυτο ότι θα μπορέσουμε να τους ικανοποιήσουμε όλους", συμπλήρωσε.

Σε ερώτηση πότε θα φτάσει η παροχή στο 100%, ο κ. Ζαμπακίδης είπε ότι αναμένει σε κάποιο στάδιο αύριο, ωστόσο, είπε ότι δεν μπορεί να πει το πει μετά βεβαιότητας.

“Ευελπιστούμε ότι δεν θα προκληθούν προβλήματα στο δίκτυο το δικό μας. Διότι καταλαβαίνετε ότι αν προκληθούν προβλήματα στο δίκτυο το δικό μας θα πρέπει να πάμε πίσω. Γι` αυτό χρειάζεται πολλή υπομονή και πολλή προσοχή από εμάς. Οι καταναλωτές ασφαλώς και δεν ευθύνονται σε τίποτα. Η ευθύνη είναι εξ ολοκλήρου δική μας”, ανέφερε.

Για το πρόβλημα στον αγωγό της Τερσεφάνου, είπε ότι “δυστυχώς φτάσαμε στο σημείο, που να μην υπάρχει δεύτερος αγωγός, ο οποίος να υδροδοτεί τη Λευκωσία”, προσθέτοντας πως “είναι πρωτόγνωρο η πρωτεύουσα μιας χώρας να μην έχει τροφοδοτικό αγωγό, κάτι το οποίο λέγεται τα τελευταία 25 χρόνια τουλάχιστον”.

Νωρίτερα.

Μετά το πρόβλημα στον αγωγό της Τερσεφάνου που άφησε ολόκληρη την Λευκωσία και την Λακατάμια χωρίς νερό χθες, σήμερα αναμένεται η παροχή νερού στους καταναλωτές, σταδιακά, με τα νοσοκομεία να βρίσκονται σε σειρά προτεραιότητας.

Κατά τη διάρκεια της μέρας θα αποκατασταθεί πλήρως το πρόβλημα. 

Υπενθυμίζουμε ότι το τεχνικό πρόβλημα προέκυψε προχθές κατά την εκτέλεση προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης στο αντλιοστάσιο Τερσεφάνου και τον κεντρικό αγωγό που προμηθεύει νερό το Συμβούλιο Υδατοπρομήθειας Λευκωσίας, τους περιαστικούς Δήμους και τις Κοινότητες της Επαρχίας Λευκωσίας. 

Λόγω της χρήσης του νερού από τους καταναλωτές, τα αποθέματα στις δεξαμενές εξαντλήθηκαν.