Σε σημερινές του δηλώσεις, στο γραφείο του, ο Κώστας Καδής είπε ότι το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού εκφράζει την ικανοποίηση του για τις δύο αποφάσεις που έλαβε χθες η Παγκύπρια Συνδιάσκεψη των αντιπροσώπων της ΟΕΛΜΕΚ.
Η πρώτη απόφαση, συμπλήρωσε, αφορά το θέμα του συστήματος διορισμών των εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση, όπου ουσιαστικά έγινε αποδεκτή η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού.
Ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι η ΟΕΛΜΕΚ θα καταθέσει την ερχόμενη Δευτέρα τις τελικές της εισηγήσεις πάνω στην πρόταση, η οποία έχει εγκριθεί «και θα διαμορφώσουμε μαζί, θέλω να πιστεύω, την τελική πρόταση που θα κατατεθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο το συντομότερο δυνατό, αν είναι δυνατό και μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα, ούτως ώστε να ληφθούν οι αποφάσεις και να ξεκινήσει η προετοιμασία για την υλοποίηση των αποφάσεων αυτών από την επόμενη σχολική χρονιά», όπως είπε.
Οι μηχανές του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, είπε ο κ. Καδής, έχουν ήδη ανάψει, δουλεύουν, προετοιμάζονται για την εφαρμογή της νέας πρότασης για το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα από την επόμενη σχολική χρονιά.
Θέλουμε να πιστεύουμε, είπε, ότι με την συνεργασία των εκπαιδευτικών και τη συνεργασία των στελεχών του Υπουργείου θα φτάσουμε σε μια ομαλή εφαρμογή των νέων διαδικασιών από την ερχόμενη χρονιά.
Ο Υπουργός ευχαρίστησε την ΟΕΛΜΕΚ και αυτούς που υπερψήφισαν τις προτάσεις αλλά και αυτούς που δεν τις ψήφισαν αλλά μέσα από δημιουργικό διάλογο κατέθεσαν τις απόψεις τους και επηρέασαν στο να βγει ένα θετικό αποτέλεσμα.
Τα σημεία πριμοδότησης στο επίκεντρο επικείμενης συνάντησης ΟΕΛΜΕΚ και ΥΠΠ, λέει ο Δ. Ταλιαδώρος
Το μόνο που απομένει στο διάλογο ανάμεσα στην ΟΕΛΜΕΚ και στον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού Κώστα Καδή είναι εκείνα τα σημεία πριμοδότησης που έχει θέσει ο Υπουργός, δήλωσε ο Πρόεδρος της Οργάνωσης Δημήτρης Ταλιαδώρος.
Ερωτηθείς για το χθεσινό αποτέλεσμα της Παγκύπριας Συνδιάσκεψης των Γενικών Αντιπροσώπων της ΟΕΛΜΕΚ, ο κ. Ταλιαδώρος είπε ότι χθες η Παγκύπρια Συνδιάσκεψη συζήτησε δύο πολύ σημαντικά ζητήματα, το πρώτο είναι τα ωρολόγια προγράμματα στο λυκειακό και γυμνασιακό κύκλο και το δεύτερο, την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για μαζικές νομιμοποιήσεις τα επόμενα χρόνια, μέσα στα πλαίσια της εφαρμογής ενός νέου συστήματος διορισμού στην εκπαίδευση.
«Πράγματι είναι πολύ σημαντικά θέματα και νομίζω ότι μπορεί να χαρακτηρισθεί η χθεσινή συνεδρία ιστορική. Για το θέμα των ωρολογίων προγραμμάτων, η Παγκύπρια Συνδιάσκεψη αποδέχτηκε τις εισηγήσεις του Κεντρικού Διοικητικού Συμβουλίου της οργάνωσης μας για βελτιωτικές προτάσεις που ήδη είχαν κατατεθεί στον Υπουργό Παιδείας την περασμένη Τετάρτη, οι οποίες από ότι φαίνεται έχουν γίνει αποδεκτές από τον Υπουργό Παιδείας και εκκρεμεί ακόμη μία συνεδρία του Κεντρικού Διοικητικού Συμβουλίου», πρόσθεσε.
Για το θέμα του συστήματος διορισμού στην εκπαίδευση, ο κ. Ταλιαδώρος είπε ότι είχαν μια πρόταση από το Υπουργείο Παιδείας για μαζικές μονιμοποιήσεις τα επόμενα τρία χρόνια ή πριν την εφαρμογή του οποιουδήποτε νέου σχεδίου.
Η ΠΟΕΔ συνεχίζει το διάλογο με το ΥΠΠ, δήλώνει ο Φ. Φυλακτού
Η ΠΟΕΔ θα συνεχίζει το διάλογο με το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, δήλωσε από πλευράς του ο Πρόεδρος της Οργάνωσης Φίλιος Φυλακτού.
Σε παρατήρηση ότι η ΠΟΕΔ φαίνεται να διαφωνεί επί της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για το σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών, ο κ. Φυλακτού είπε ότι δεν θεωρεί ότι τελείωσε οτιδήποτε.
«Εμείς ίσα – ίσα ως ΠΟΕΔ είμαστε υπέρ του διαλόγου, το δηλώνουμε και πιστεύουμε ότι μόνο μέσα από το διάλογο θα λύνονται τα προβλήματα και τούτο θα επιδιώξουμε. Μάλιστα σήμερα έχουμε συνάντηση με τον Υπουργό για το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, ίσως κάνουμε και μια αναφορά στο συγκεκριμένο θέμα. Θεωρώ ότι οι άλλες δύο Οργανώσεις είχαν την ευκαιρία να είναι ένα βήμα πιο μπροστά γιατί δεν έχουν το φαινόμενο των αντικαταστατών. Οπότε για μας είναι το θέμα που οπωσδήποτε μας δυσκολεύει αφάνταστα. Πρέπει να δούμε και αυτούς τους ανθρώπους το πως τους διασφαλίζουμε. Έχουν υπηρεσία. Έχουν τέσσερα, πέντε, έξι, οκτώ χρόνια που εργάζονται στο δημόσιο σχολείο. Δεν μπορούμε να μην συζητήσουμε με το Υπουργείο τον τρόπο που θα διαχειριστεί αυτούς τους ανθρώπους. Άρα θεωρώ ότι τίποτα δεν τελειώνει και ο διάλογος πρέπει να συνεχιστεί για να δούμε πως καταλήγουμε. Ο εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού συστήματος θέλουμε τον αλλά με τον σωστό τρόπο. Όχι να κάνουμε λάθη και να ερχόμαστε μετά να τα διορθώνουμε όπως γίνονται τώρα», πρόσθεσε.
Η ΠΟΕΔ, συνέχισε, είναι σε ανοικτό διάλογο με το Υπουργείο Παιδείας για όλα τα θέματα τα οποία έχουν προσκληθεί.Ο κ. Φυλακτού είπε ότι για το ωρολόγιο πρόγραμμα έχουν κάνει μια πρώτη συζήτηση στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΔ.