Προϋποθέσεις για επανέναρξη των συνομιλιών διαπιστώνουν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης και ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας Αλέξης Τσίπρας.
Οι δυο ηγέτες σε δηλώσεις τους μετά το τέλος της συνάντησης που είχαν στο Μέγαρο Μαξίμου, σημείωσαν ότι μετά την απόσυρση του BARBAROS από τις Κυπριακές θάλασσες και την μη ανανέωση της Τουρκικής NAVTEX, έχουν αρθεί οι λόγοι για τους οποίους η δική μας πλευρά είχε αποχωρήσει από τις συνομιλίες.
Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης δήλωσε: "Εάν παρά τις διαβεβαιώσεις, και δεν θα ήθελα να είμαι αρνητικός στην σκέψη, εάν επαναληφθούν φαινόμενα του Οκτωβρίου, δεν είναι δυνατό να συνεχίσει ένας διάλογος κάτω από απειλές και εκβιασμούς. Αυτό που ζητούμε είναι μέσα σε ένα κλίμα αλληλοσεβασμού και αναγνώρισε των δικαιωμάτων μιας κυρίαρχης χώρας να γίνει ο διάλογος που να μας οδηγήσει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που η κατοχή έχει δημιουργήσει".
"Η Ελλάδα και η Κύπρος ως πεδίο σταθερότητας και οχυρό σταθερότητας προς τον ευρωπαϊκό κόσμο πρέπει να μείνουν ακλόνητες και ισχυρές και ταυτόχρονα να προωθήσουμε και ένα αίτημα δίκαιης επίλυσης ενός προβλήματος εισβολής και κατοχής που πρέπει να λυθεί στη βάση του διεθνούς δικαίου", ανέφερε ο κ. Τσίπρας.
Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης, ο οποίος συνοδεύεται από τον Υπουργό Εξωτερικών Ιωάννη Κασουλίδη και τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Νίκο Χριστοδουλίδη, επανέλαβε την ευγνωμοσύνη της Κύπρου προς τον μητροπολιτικό Ελληνισμό για τη διαχρονική συμπαράσταση στον αγώνα για απαλλαγή από την κατοχή. Υπογράμμισε δε την αμέριστη στήριξη της Κύπρου προς την Ελλάδα, για να αντιμετωπίσει την ανθρωπιστική κρίση:
"Διαβεβαίωσα τον Έλληνα Πρωθυπουργό ότι στο μέτρο των δυνατοτήτων μας είμαστε και θα είμαστε πάντοτε έτοιμοι να συμβάλουμε και να βοηθήσουμε έτσι ώστε να δώσουμε και εμείς το στίγμα της απολύτου ταυτότητα με τις επιδιώξεις σε ευρύτερο ευρωπαϊκό πεδίο για μια πιο ανθρώπινη Ευρώπη".
Συζητήθηκαν επίσης θέματα που αφορούν την Ευρωπαϊκή Ένωση, τις περιφερειακές εξελίξεις και ενεργειακά ζητήματα. Μάλιστα ο αρχηγός της ελληνικής κυβέρνησης, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην πραγματοποίηση της νέας τριμερούς συνάντησης για τα ενεργειακά ζητήματα, η οποία θα φιλοξενηθεί στα τέλη Απριλίου στη Λευκωσία, με τη συμμετοχή της Κύπρου, Ελλάδας και Αιγύπτου.
Δεν απέκλεισε νέα συνάντηση με την συμμετοχή και άλλων χωρών της περιοχής όπως το Ισραήλ:
"Ξεκίνησε στην Αίγυπτο, Συνεχίζεται στην Λευκωσία και ενδεχομένως να υπάρξει συνάντησης στην Αθήνα. Δεν συγκροτούμε μια κλειστή συμμαχία. Κάθε άλλο παίρνουμε μια πρωτοβουλία και αυτό σημαίνει προς όλες τις δυνάμεις και στο Ισραήλ και στην Τουρκία στο βαθμό που η Τουρκία θα κατανοήσει την ανάγκη της πολυμερούς συνεργασίας και θα σεβαστεί το διεθνές δίκαιο".
Στην συνέχεια ο Πρόεδρος Αναστασιάδης, μετέβη στο Προεδρικό Μέγαρο στην οδό Ηρώδου Αττικού όπου συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της ελληνικής Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο.
Όπως δήλωσε ο κ. Παυλόπουλος, "η εξομάλυνση των σχέσεων με την Τουρκία δεν περνά μόνο μέσα από τα ζητήματα που αφορούν Ελλάδα και Τουρκία. Αλλά και από την πρόοδο του Κυπριακού για μια εξεύρεση δίκαιης και λειτουργικής λύσης¨.
Ακολούθησε γεύμα που παρέθεσε ο κ. Παυλόπουλος, προς τιμή του Προέδρου Αναστασιάδη, στην παρουσία και του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα.
Το απόγευμα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είχε χωριστές συναντήσεις με τους αρχηγούς της Νέας Δημοκρατίας Αντώνη Σαμαρά, του Ποταμιού Σταύρο Θεοδωράκη, του Κουμμουνιστικού Κόμματος Δημήτρη Κουτσούμπα, των Ανεξάρτητων Ελλήνων Πάνο Καμμένο και του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελο Βενιζέλο.
O Πρόεδρος της Δημοκρατίας, θα επιστρέψει στην Κύπρο την Κυριακή.