Μακρά τηλεφωνική επικοινωνία με την επικεφαλής του Διεθνούς Νομισματικού ταμείου Κριστίν Λαγκάρντ είχε την Τετάρτη ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, όπως αποκάλυψε o κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης.
"Υπήρξε μια αναλυτική ενημέρωση σχετικά με το τι γίνεται με τα ζητήματα της ελληνικής οικονομίας", ανέφερε σχετικά με το περιεχόμενο της συζήτησης ο κ. Φίλης ενώ ερωτηθείς αν συζητήθηκε η λίστα των μεταρρυθμίσεων απάντησε: "Όλα αυτά. Διότι και η λίστα είναι αντικείμενο πολιτικής διαπραγμάτευσης".
Ο κ. Φίλης έκανε επίσης λόγο για καλό κλίμα με τους θεσμούς. "Δεν είναι κλίμα αντιπαράθεσης και πολέμου, είναι κλίμα εξομάλυνσης και συνεννόησης που ήταν αποτέλεσμα μιας σκληρής διαπραγμάτευσης που ξεκίνησε και θα συνεχιστεί σε άλλα επίπεδα, πολιτικής διαπραγμάτευσης", εξήγησε.
Όπως ανέφεραν κυβερνητικοί κύκλοι, η συζήτηση για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων, καθώς και για την πορεία υλοποίησης της συμφωνίας στο Eurogroup της 20ης Φεβρουαρίου διεξήχθη σε πολύ καλό κλίμα με την κ. Λαγκάρντ να τονίζει ότι «στη χώρα σας έχω γίνει διάσημη από τη ‘’λίστα Λαγκάρντ’’», και τον Πρωθυπουργό να απαντά «ναι, αλλά με θετικό πρόσημο».
Η κυρία Λαγκάρντ επεσήμανε στον κ. Τσίπρα ότι μέχρι στιγμής η Ελλάδα δεν έχει κάνει απολύτως τίποτα προκειμένου να αξιοποιηθεί η λίστα και συνεχίζουν να μην πληρώνουν φόρους οι πλούσιοι. Ο Πρωθυπουργός συμφώνησε μαζί της τονίζοντας ότι στόχος της νέας κυβέρνησης είναι ένα κοινωνικό δίκαιο φορολογικό σύστημα.
Υπενθυμίζεται ότι ο Αλέξης Τσίπρας είχε τηλεφωνική επικοινωνία το βράδυ της Τρίτης και με τον Πρόεδρο της Κομισιόν Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, όπου μετέφερε την ετοιμότητα της ελληνικής κυβέρνησης να παρουσιάσει τις προτάσεις της για τις μεταρρυθμίσεις έως το τέλος της εβδομάδας ή στις αρχές της επόμενης.
Εποικοδομητική συζήτηση Τσίπρα- Λαγκάρντ, δήλωσε ο εκπρόσωπος
Εποικοδομητική συζήτηση για τα επόμενα βήματα και τη στήριξη του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα, είχαν η γενική διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Κριστίν Λαγκάρντ και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, δήλωσε ο αναπληρωτής εκπρόσωπος του Ταμείου Ουίλιαμ Μάρεϊ, κατά την καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου στα γραφεία του Ταμείου στην Ουάσιγκτον, απαντώντας σε ερώτηση για την χθεσινή τηλεφωνική συνομιλία του Έλληνα πρωθυπουργού με την επικεφαλής του ΔΝΤ.
Σε άλλες ερωτήσεις, ο αναπληρωτής εκπρόσωπος του ΔΝΤ αναφέρθηκε στην παρουσία των τεχνικών κλιμακίων του Ταμείου στην Αθήνα και είπε ότι οι τεχνικές συζητήσεις συνεχίζονται στην Αθήνα και αναμένεται να ακολουθήσουν οι συζητήσεις πολιτικής.
Ο κ. Μάρεϊ επιβεβαίωσε ότι η Ελλάδα πλήρωσε κανονικά τις δόσεις της προς το ΔΝΤ μέσα στον Μάρτιο, απαντώντας δε σε ερώτηση αν ο Έλληνας πρωθυπουργός ζήτησε από την κ. Λαγκάρντ να καθυστερήσει η επόμενη δόση, δήλωσε πως δεν γνωρίζει, προσθέτοντας ότι η Ελλάδα έχει τονίσει δημόσια την πρόθεσή της να αποπληρώσει τις υποχρεώσεις της.
Επίσης, επισήμανε πως όταν μια χώρα δεν ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις της έναντι του ΔΝΤ, τότε διακόπτεται το πρόγραμμα χρηματοδότησης.
Σε ερώτημα για το πρόσφατο δημοσίευμα στο «Μπλούμπεργκ», στο οποίο υποστηριζόταν ότι το ΔΝΤ θεωρεί την Ελλάδα ως τη λιγότερο συνεργάσιμη χώρα» στην 70χρονη ιστορία του Ταμείου, ο κ. Μάρεϊ είπε ότι θα θέλαμε να μας ρωτήσουν πριν το δημοσιοποιήσουν. Δεν έγινε μια τέτοια αναφορά και δεν υπάρχει καμία βάση σ' αυτό.
Τέλος, ρωτήθηκε και για τη λίστα Λαγκάρντ και αν συζητήθηκε στην τηλεφωνική επικοινωνία Λαγκάρντ- Τσίπρα, όπως, επίσης και το γεγονός πως μετά από πέντε χρόνια, οι πλούσιοι ακόμη δεν πληρώνουν κανονικά τους φόρους τους, ο κ. Μάρεϊ τόνισε:
Ως ΔΝΤ, είμαστε ξεκάθαροι για την ανάγκη να υπάρξει δίκαιος επιμερισμός του φορολογικού βάρους μεταξύ φορολογουμένων και κυρίως όσον αφορά τη φορολόγηση των πιο εύρωστων στρωμάτων του πληθυσμού.