Στάση αναμονής τηρεί η Λευκωσία καθώς δεν φαίνεται να παρασύρεται από την αισιοδοξία του Εσπεν Μπαρθ Αιντα, ότι η Άγκυρα δεν θα ανανεώσει την παράνομη Navtex.
Διπλωματικές πηγές στην Λευκωσία σημείωναν, ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει τίποτα το χειροπιαστό από την τουρκική πλευρά, καθώς το θέμα της ανανέωσης ή όχι της Navtex το χειρίζεται όπως αποδείχθηκε αποκλειστικά ο πρόεδρος Ερντογάν και συνεπώς, όπως υποδεικνύουν οι πρόσφατες διαβεβαιώσεις του Αχμέτ Νταβούτογλου προς τον Γενικό Γραμματέα Μπαν Γκι Μουν, κάθε άλλο παρά αξιόπιστες μπορούν να θεωρηθούν.
Αυτό, άλλωστε, συνέβηκε και την προηγούμενη φορά τον περασμένο Ιανουάριο. Πέραν τούτου είναι πλέον γνωστή στην Άγκυρα η εσωτερική αντιπαράθεση μεταξύ του τούρκου προέδρου Ταγίπ Ερντογάν και του πρωθυπουργού Αχμέτ Νταβούτογλου.
Στο καθοριστικό ρόλο που θα έχει η ανανέωση ή όχι της Navtex στη επανέναρξη των συνομιλιών αναφέρθηκε και ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου, λέγοντας πως όλες οι εκτιμήσεις, συγκλίνουν να έχουμε επανέναρξη των διαπραγματεύσεων αρχές του Μάη υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξει συνέχιση της προκλητικότητα της Άγκυρας με έκδοση μίας Navtex.
Η Λευκωσία πάντως δηλώνει αποφασισμένη να συνεχίσει το ενεργειακό της προγραμματισμό. Ιδιαίτερα μετά και την χθεσινοβραδινή απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου η οποία μεταξύ άλλων δίνει προτεραιότητα στην αξιοποίηση των εγχώριων πηγών ενέργειας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
«Έχουμε ξεκινήσει μία προσπάθεια, θα προχωρήσει και με το σχέδιο ανάπτυξης η κοινοπραξία… Έχουμε δρόμο να διανύσουμε, αλλά αν προχωρήσουμε μεθοδικά, όπως μέχρι τώρα είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε τον φυσικό μας πλούτο», τόνισε ο κ. Λακκοτρύπης.
Το κυπριακό και οι προοπτικές επανέναρξης των συνομιλιών θα βρεθούν στο επίκεντρο των επαφών που έχει από την ερχόμενη Τρίτη σε Ουάσιγκτον και Νέα Υόρκη ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Νικος Χριστοδουλίδης. Ο κος Χριστοδουλίδης θα συναντηθεί με τον Σύμβουλο για θέματα ασφάλειας του Αμερικανού Αντιπροέδρου Τζο Μπάιντεν καθώς και με ανώτερους αξιωματούχους στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ. Την Τετάρτη ο κος Χριστοδουλίδης θα μεταβεί στην Ν.Υ. όπου θα έχει επαφές με τους μόνιμους αντιπρόσωπους, μονίμων μελών του Συμβουλίου Ασφαλείας, καθώς και με Εκπροσώπους του Αμερικανοεβραϊκού Λόμπι.