Κανένα "σύννεφο" δεν υπάρχει στις σχέσεις Ελλάδας και Κύπρου, διαμήνυσε από τις Βρυξέλλες ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης.
Μιλώντας σε συνέντευξη τύπου μετά τη σύνοδο κορυφής, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης, θέλησε να απαντήσει, σε όσους κάνουν λόγο για διασάλευση των σχέσεων Αθηνών Λευκωσίας:
"Είναι και δική μου πεποίθηση και του φίλου Πρωθυπουργού κ. Τσίπρα ότι οι σχέσεις μας όχι βρίσκονται σε άριστο επίπεδο αλλά και μαζί συνεργαζόμαστε προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τις κοινές προκλήσεις".
Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης, χαιρέτισε την πρωτοβουλία του προέδρου της Κομισιόν Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, να θέσει ως προτεραιότητα τη δημιουργία ενεργειακής ένωσης.
Επίσης, δεν έκρυψε την πλήρη ικανοποίηση του για την συμπερίληψη στο κείμενο συμπερασμάτων, της αναφορά για σεβασμό της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων όλων των κρατών-μελών ενώ στην παρέμβαση του κατά τη διάρκεια των συζητήσεων, αναφέρθηκε στην ανάγκη εκμετάλλευσης των ευρωπαϊκών πηγών ενέργειας:
"Όπως μεταξύ άλλων κρατών μελών και των κοιτασμάτων στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της ΚΔ. Παράλληλα τονίσαμε ότι σε αυτές τις προσπάθειες η ΕΕ θα πρέπει να στηρίξει την διασφάλιση του σεβασμού της κυριαρχίας και των δικαιωμάτων των κρατών μελών να εξεύρουν και να εκμεταλλεύονται τους ορυκτούς τους πόρους. Ειδικότερα λαμβάνοντας υπόψη τις παράνομες της Τουρκίας εντός της ΑΟΖ της ΚΔ και στηριζόμενοι στα πολύ σημαντικά συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου του περασμένου Οκτωβρίου για το θέμα ήταν πολύ σημαντικό να υπάρξει μια ξεκάθαρη αναφορά".
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, στο περιθώριο της Συνόδου, ανέλυσε σε άλλους Ευρωπαίους ηγέτες τις εξελίξεις στο Κυπριακό. Εξέφρασε παράλληλα την ελπίδα ότι σύντομα οι συνθήκες θα επιτρέψουν την επανέναρξη των συνομιλιών:
"Μέσα από τον αλληλοσεβασμό αλλά και την ενεργότερη εμπλοκή της ΕΕ θα μας δώσει την ευκαιρία να δημιουργήσουμε τις προοπτικές και τις προϋποθέσεις για μια λύση που να συνάδει απόλυτα με την ιδιότητα του κράτους μέλους δηλαδή με τις βασικές αρχές και αξίες αλλά και του κεκτημένου της ΕΕ".
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις συζητήσεις για το Ουκρανικό ζήτημα και στην εφαρμογή της συμφωνίας του Μινσκ.