Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Την ετοιμασία ενός νέου σχεδίου λύσης από τα Ηνωμένα Εθνη, του σχεδίου Μπαν Γκι Μουν όπως το αποκάλεσε, ζήτησε από τον Γενικό Γραμματέα ο Τούρκος πρωθυπουργός Αχμέτ Νταβούτογλου. Οι δύο άντρες συναντήθηκαν το απόγευμα στην έδρα των Ηνωμένων Εθνών, ενόψει όπως μεταδίδεται του παράθυρου ευκαιρίας που θα ανοίξει, σύμφωνα με τους ξένους μεσολαβητές, με την εκπνοή της παράνομης ΝAVTEX. 

"Η θέση της Τουρκίας είναι ξεκάθαρη. Το 2004 στηρίξαμε το σχέδιο Ανάν και εισηγήθηκα στον κ. Μπαν Γκι Μουν ότι χρειαζόμαστε τώρα ένα «σχέδιο Μπαν Γκι Μουν» πριν από την αποχώρηση του, για να τερματιστεί αυτή η μακροχρόνια διένεξη", είπε ο Αχμέτ Νταβολυτογλου,

Αφού χαιρέτησε τις ενέργειες του ειδικού συμβούλου του γενικού γραμματέα Εσπεν Μπαρθ Αιντα, ο τούρκος πρωθυπουργός κάλεσε εκ νέου την ε/κ πλευρά να επιστρέψει στις διαπραγματεύσεις. 

«Πρέπει να έχουμε εντατικές διαπραγματεύσεις και διεθνή διάσκεψη το συντομότερο, όπως είχαμε το 2004. Πολλά έχουν συζητηθεί σε σχέση με το κυπριακό και αντί να δυναμιτίζουμε το κλίμα με εκατέρωθεν ενέργειες για τον φυσικό πλούτο είναι προτιμότερο να έρθουνε στο τραπέζι των συνομιλιών και να τα συζητήσουμε όλα», πρόσθεσε ο Τούρκος πρωθυπουργός.

Υπενθυμίζεται πως το θέμα της επανέναρξης των συνομιλιών συζητήθηκε και στην συνάντηση που είχαν την Δευτέρα στην Ουάσιγκτον ο Υπουργός Εξωτερικών Ιωάννης Κασουλίδης και Υφυπουργός Εξωτερικών των Ηνωμένων Πολιτειών Βικτώρια Νιούλαντ.

 

Και όλα αυτά ενώ ο κατοχικός ηγέτης Ντερβίς Ερογλου δηλώνει αποφασισμένος να κλείσει Κυπριακό μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, καθώς όπως αναφέρει σε προεκλογικές του ομιλίες στα κατεχόμενα, αυτός είναι και ο λόγος που κατέρχεται στις λεγόμενες «προεδρικές εκλογές» στο ψευδοκράτος. 

Ο κ. Έρογλου ανέφερε μάλιστα, ότι μόλις ο Πρόεδρος Αναστασιάδης θα προσέλθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και τότε η τ/κ πλευρά θα ζητήσει να τεθεί χρονοδιάγραμμα.