Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Τα ξένα ΜΜΕ για το Eurogroup

 

Ολοκληρώθηκε το Eurogroup

Ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση του επεισοδιακού Eurogroup κατά την οποία συζητήθηκε το θέμα της Ελλάδας.

Η ελληνική πλευρά είχε απορρίψει νωρίτερα ένα κείμενο που παρουσίασε ο Γέρουν Ντάισελμπλουμ, το οποίο έκανε λόγο για συνέχιση του τρέχοντος προγράμματος.

https://www.youtube.com/watch?v=VSvUAKeLVbc

Αξιωματούχος ανέφερε ότι η συζήτηση έχει ολοκληρωθεί μετά από λιγότερες από 4 ώρες διαβουλεύσεων.

Μεταδίδεται ακόμη ότι η Αθήνα έχει απορρίψει το προταθέν κείμενο και ότι οι ενδείξεις δείχνουν ότι καμία συμφωνία δεν έχει επιτευχθεί.

Το προσχέδιο της "συμφωνίας" που απέρριψε η Κυβέρνηση στο Eurogroup

Στο κείμενο, το οποίο είχε προετοιμαστεί για να αποτελέσει την δήλωση του Συμβουλίου των Υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης αναφορικά με την εξέλιξη των διαβουλέυσεων των εταίρων και δανειστών με την ελληνική κυβέρνηση, αναφερόταν, μεταξύ άλλων ότι «οι ελληνικές αρχές κατέστησαν σαφές ότι σκοπεύουν να ολοκληρώσουν επιτυχώς το πρόγραμμα λαμβάνοντας υπ' όψιν τα σχέδια της ελληνικής κυβέρνησης.

Σκοπεύουμε να κάνουμε την καλύτερη χρήση της υπάρχουσας ευελιξίας όπως αυτή έχει οικοδομηθεί στο παρόν πρόγραμμα. Οι ελληνικές αρχές εξέφρασαν την σταθερή τους δέσμευση να απέχουν από κάθε μονομερή δράση ή ενέργεια και θα εργαστούν σε στενή συμφωνία με τους Ευρωπαίους και διεθνείς εταίρους, ιδιαίτερα στον τομέα της φορολογικής πολιτικής, των ιδιωτικοποιήσεων, των μεταρρυθμίσεων της αγοράς εργασία, στον δημοσιονομικό τομέα και στο συνταξιοδοτικό».

Ουσιαστικά δηλαδή, με αυτό το κείμενο οι εταίροι και πιστωτές ζητούσαν απο την κυβέρνηση να συνυπογράψει την τήρηση των στόχων και των δεσμεύσεων που έχουν αναληφθεί απο την ελληνική πλευρά στο πλαίσιο του υφιστάμενου προγράμματος στήριξης το οποίο εκπνέει στις 28 Φεβρουαρίου, κάτι που εξ αρχής έχει απορρίψει η Κυβέρνηση.

Σε άλλο σημείο του κειμένου του προσχεδίου, το οποίο αρνήθηκε να συνυπογράψει και να συμφωνήσει η ελληνική αντιπροσωπεία, αναφέρεται ότι «οι Ελληνικές αρχές δεσμεύθηκαν να διασφαλίσουν το απαραίτητο πρωτογενές πλεόνασμα και την χρηματοδότηση προκειμένου να εγγυηθούν την βιωσιμότητα του χρέους εντός των στόχων που συμφωνήθηκαν στο Εurogroup τον Νοέμβριο του 2012. Επιπλέον οποιαδήποτε νέα μέτρα θα πρέπει να χρηματοδοτούνται χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο την νομισματική σταθερότητα». 

«Δεν μπορεί να υπάρξει συμφωνία σήμερα»

Πληροφορίες από το Μέγαρο Μαξίμου λίγο μετά τις 7μμ απόψε, Δευτέρα, φέρουν την ελληνική κυβέρνηση, που ενημερώνεται συνεχώς για τα τεκταινόμενα στη συνεδρίαση του Eurogroup στις Βρυξέλλες, να παραδέχεται ότι «δεν μπορεί να υπάρξει συμφωνία σήμερα».

Μάλιστα, με βάση τις πληροφορίες από τις Βρυξέλλες που θέλουν τον Πρόεδρο του Eurogroup, Γερούν Ντάϊσλεμπλουμ, προτού καλά-καλά αρχίσει η συνεδρίαση, να έχει παραδώσει κείμενο στον Έλληνα Υπουργό Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη που, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχει καμία σχέση με τις διαπιστώσεις των τεχνικών κλιμακίων, η κυβέρνηση φέρεται να είναι «θυμωμένη και ανήσυχη». Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει «επιμονή κύκλων στην ΕΕ», που απαιτούν από την Ελλάδα να ζητήσει παράταση της συζήτησης για νέο πρόγραμμα, και μέχρι τότε να εφαρμόσει τα συμφωνηθέντα από το προηγούμενο.

 Μέλος της κυβέρνησης δήλωσε ανεπισήμως ότι «όσοι επαναφέρουν το μνημόνιο και το παλιό πρόγραμμα, απλώς χάνουν τον χρόνο τους». Η πρώτη εκτίμηση στην Αθήνα, με βάση τα όσα έχουν γνωστοποιηθεί μέχρι στιγμής, είναι ότι δεν αναμένεται σημαντική εξέλιξη απόψε, και ότι πιθανώς να οδηγηθούμε σε νέο, έκτακτο Eurogroup μέσα σ’ αυτήν την εβδομάδα, μάλλον την Παρασκευή.

Άλλο κυβερνητικό στέλεχος είπε στο ΚΥΠΕ «ο δρόμος είναι μακρύς ακόμα, και θα πηγαίνουμε από Eurogroup σε Eurogroup». Το ερώτημα που θέτουν ωστόσο έγκυροι οικονομικοί αναλυτές, που βρίσκονται από νωρίς το απόγευμα σε συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης τηλεοπτικών σταθμών, είναι «πόσα χρονικά όρια έχει η Ελλάδα και πόσες οικονομικές αντοχές;»

Πρίν από λίγο, πηγές από το Μέγαρο Μαξίμου δήλωσαν: "Στο Eurogroup παρουσιάστηκε ως βάση συζήτησης ένα κείμενο που αποτελεί ριζική υπαναχώρηση από την κοινή ανακοίνωση του κ. Ντάισελμπλουμ με τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας Αλέξη Τσίπρα, την προηγούμενη Πέμπτη. Η επιμονή ορισμένων κύκλων να εφαρμόσει η νέα ελληνική κυβέρνηση το Μνημόνιο είναι παράλογη και μη αποδεκτή. Η υλοποίηση του μνημονιακού προγράμματος «έφυγε» από το τραπέζι στη Σύνοδο Κορυφής. Όσοι την επαναφέρουν χάνουν το χρόνο τους. Με αυτά τα δεδομένα δεν μπορεί να υπάρξει συμφωνία σήμερα".

Ανυποχώρητοι οι δανειστές, ραγδαίες εξελίξεις στο Eurogroup

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στο Eurogroup, καθώς όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, καθώς παρουσιάστηκε ως βάση συζήτησης ένα κείμενο που αποτελεί ριζική υπαναχώρηση από την κοινή ανακοίνωση του κ. Ντάισελμπλουμ με τον Αλέξη Τσίπρα, την προηγούμενη Πέμπτη.

Σε non paper που διακινείται από την κυβέρνηση για την συνεδρίαση του Eurogroup αναφέρεται

«Στο Eurogroup παρουσιάστηκε ως βάση συζήτησης ένα κείμενο που αποτελεί ριζική υπαναχώρηση από την κοινή ανακοίνωση του κ. Ντάισελμπλουμ με τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας Αλέξη Τσίπρα, την προηγούμενη Πέμπτη.

Η επιμονή ορισμένων κύκλων να εφαρμόσει η νέα ελληνική κυβέρνηση το Μνημόνιο είναι παράλογη και μη αποδεκτή. Η υλοποίηση του μνημονιακού προγράμματος «έφυγε» από το τραπέζι στη Σύνοδο Κορυφής. Όσοι την επαναφέρουν χάνουν το χρόνο τους.

Με αυτά τα δεδομένα δεν μπορεί να υπάρξει συμφωνία σήμερα».

https://www.youtube.com/watch?v=DSnqecpbNok

Σε εξέλιξη το κρίσιμο Eurogroup

Οι προσδοκίες για επίτευξη συμφωνίας είναι ιδιαίτερα χαμηλές Σε εξέλιξη βρίσκεται στις Βρυξέλλες το κρίσιμο Eurogroup με τις προσδοκίες για επίτευξη συμφωνίας να είναι ιδιαίτερα χαμηλές και τις πιθανότητες να υπάρξει πρόοδος στις συζητήσεις των εταίρων με την ελληνική κυβέρνηση, να μην φαίνονται στον ορίζοντα.

Αξίζει να σημειωθεί, πως προσερχόμενος στο Eurogroup ο Βόλφγκανκ Σόιμπλε, τόνισε πως «Από όσα έχω ακούσει μέχρι τώρα, δεν έχει ενισχυθεί η αισιοδοξία μου. Φαίνεται πως δεν έχουμε μέχρι στιγμής αποτελέσματα».

Σόιμπλε: Χάσιμο χρόνου το κοινωνικό πρόγραμμα που προτείνει ο Βαρουφάκης 

Ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε σε συνέντευξή του στο DLF ανέφερε σχετικά με τις συνομιλίες στο Eurogroup: «Το θέμα δεν είναι να βρεθεί ένας συμβιβασμός, αλλά να παραμείνουμε σε ένα δρόμο που θα δίνει τη δυνατότητα στην Ελλάδα, κάποια στιγμή να είναι έτσι η οικονομία της που δεν θα χρειάζεται τη βοήθεια των άλλων. Το πρόβλημα δεν είναι να αντιμετωπίσουμε το γεγονός ότι μας εξυβρίζουν, ότι κάποιος θέλει να κάνει κάτι κακό στην Ελλάδα, αλλά το πρόβλημα είναι ότι η Ελλάδα για χρόνια έζησε πάνω από τις δυνατότητες της και ότι κανείς χωρίς την εγγύηση των άλλων, δεν θέλει να δανείσει χρήματα στην Ελλάδα. Αυτό είναι το πρόβλημα».

Ο κ. Σόιμπλε επισημαίνει ότι μέχρι τώρα αυτό συνέβαινε, με την προϋπόθεση ότι η Ελλάδα θα ακολουθούσε έναν δρόμο που θα την έκανε ανταγωνιστική. Ωστόσο η νέα κυβέρνηση δήλωσε πως δεν θέλει να ακολουθήσει αυτό τον δρόμο.

Στην ερώτηση του δημοσιογράφου ότι οι προτάσεις που ακούγονται αυτή την φορά από την Ελλάδα είναι κάπως διαφορετικές - όπως για παράδειγμα το αίτημα του Γιάνη Βαρουφάκη για ένα κοινωνικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα, το κόστος του οποίου θα το αναλάβουν όλοι - και αν υπάρχουν περιθώρια συζήτησης, ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών είναι σαφής: «Όχι. Είναι χάσιμο χρόνου». «Εμείς δεν θέλουμε Grexit».

 Ο κ. Σόιμπλε επαναλαμβάνει ότι δεν μπορεί να περιμένει κανείς ότι οι άλλοι θα πληρώνουν διαρκώς; ενώ για ένα ενδεχόμενο Grexit λέει: «Να ρωτήσετε τον Έλληνα ομόλογό μου. Εμείς δεν το θέλουμε. Εμείς το λέγαμε πάντα. Ότι όποιος είναι στο ευρώ μένει για πάντα. Αλλά θα πρέπει βέβαια να κάνει το μίνιμουμ για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του λαού του και κανενός άλλου. Δεν μπορεί να το κάνει κανείς διαρκώς αυτό με τα λεφτά των άλλων και από πάνω να τους βρίζει διαρκώς». Ο κ. Σόιμπλε αρνήθηκε να μπει σε σενάρια εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ και επανέλαβε πως η γερμανική αρχή είναι «βοήθεια με στόχο την αυτοβοήθεια» και διερωτήθηκε εάν η ελληνική κυβέρνηση είναι πρόθυμη για κάτι τέτοιο. Τέλος ο κ.Σόιμπλε δήλωσε: «Λυπάμαι για τους Έλληνες. Ψήφισαν μια κυβέρνηση, η οποία προς το παρόν συμπεριφέρεται μάλλον ανεύθυνα». Όσο για το σκίτσο που τον παρομοιάζει με ναζί δηλώνει πως ούτε τον θυμώνει ούτε τον πληγώνει.

Συγκεντρώσεις σε όλα την Ελλάδα

Παλλαϊκό συλλαλητήριο σε Αθήνα (Σύνταγμα) και Θεσσαλονίκη (Λευκός Πύργος) καθώς και σε όλες τις κεντρικές πλατείες της χώρας πραγματοποιείται από τις 5 μ.μ. της Δευτέρας την ώρα που η ελληνική κυβέρνηση βρίσκεται στις Βρυξέλλες και θα διαπραγματεύεται τη διευθέτηση του ελληνικού χρέους. Την Κυριακή, περίπου 20.000 άτομα συγκεντρώθηκαν στο Σύνταγμα με σύνθημα: "Δώστε μία ευκαιρία στην Ελλάδα". Χιλιάδες διαδηλωτές βγήκαν στους δρόμους σε πολλές πόλεις της Ελλάδας. Πορείες στήριξης στις ελληνικές θέσεις πραγματοποιήθηκαν και σε πολλές πόλεις του εξωτερικού -Λονδίνο, Παρίσι, Βερολίνο, Βρυξέλλες, ανάμεσα σε άλλες. Αντίστοιχες πορείες πραγματοποιούνται και απόψε.

Σόιμπλε: Όσο η Ελλάδα δεν θέλει πρόγραμμα, δεν έχω να σκεφτώ κάποια επιλογή

Όσο η ελληνική κυβέρνηση δεν θέλει πρόγραμμα, τότε δεν έχω να σκεφτώ καμία επιλογή, δήλωσε ο Γερμανός ΥΠΟΙΚ, Βόλγγκανγκ Σόιμπλε, προσερχόμενος το απόγευμα της Δευτέρας στο κρίσιμο Eurogroup που πραγματοποιείται στις Βρυξέλλες.

Ο κ. Σόιμπλε είπε ακόμη στους δημοσιογράφους πως δεν είναι αισιόδοξος ότι θα υπάρξει σήμερα συμφωνία μεταξύ της Ελλάδας και των εταίρων της, καθώς και ότι το ελληνικό πρόγραμμα πρέπει να ολοκληρωθεί. 

Ιρλανδός ΥΠΟΙΚ: Πιθανό νέο Eurogroup την Παρασκευή

Ο Ιρλανδός υπουργός Οικονομικών Μάικλ Νούναν ανέφερε προσερχόμενος στο κρίσιμο Eurogroup στις Βρυξέλλες πως υπάρχει συζήτηση για μια νέα συνάντηση των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης την Παρασκευή, λέγοντας πως αυτό το σενάριο συζητήθηκε το πρωί στο Euroworking Group.

«Είναι ώρα για τον Έλληνα υπουργό Οικονομικών να θέσει συγκεκριμένα αιτήματα για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Η παράταση του προγράμματος θα άρει πολλά εμπόδια. Υπάρχει συζήτηση για μια νέα συνάντηση του Eurogroup την Παρασκευή, συζητήθηκε το πρωί στο Euroworking Group», είπε χαρακτηριστικά.

Αυστριακός ΥΠΟΙΚ: Δεν έχω προσδοκίες για απόφαση 

«Δεν έχω προσδοκίες για απόφαση για την Ελλάδα σήμερα», δήλωσε ο Αυστριακός υπουργός Οικονομικών, Χανς Γεργκ Σέλινγκ, σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφους στις Βρυξέλλες, λίγο πριν το κρίσιμο Eurogroup για την χώρα μας.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «η εμπειρία που είχαμε από την προηγούμενη Τετάρτη είναι πως μπορούμε να συμφωνήσουμε, αλλά δεν καταφέρνουμε να φτάσουμε σε μια κοινή δήλωση».

Ο κ. Σέλινγκ ανέφερε πως είναι δυνατόν να φτάσουν σε μια λύση, αλλά τόνισε πως παρουσιάζονται δυσκολίες, καθώς «είναι ένα πρόβλημα ημερών και όχι εβδομάδων και δεν είναι ένα πρόβλημα των αγορών, αλλά ένα πρόβλημα συνεργασίας με το Eurogroup και την Ελλάδα».

Μοσκοβισί: Στόχος να υπάρξει θετική κατάληξη με την Ελλάδα στην Ευρωζώνη 

«Μπαίνουμε σε μία συνεδρίαση σε λίγα λεπτά η οποία έχει μόνο έναν στόχο: Να έχουμε θετική κατάληξη με την Ελλάδα στην Ευρωζώνη, λαμβάνοντας υπόψη το πρόγραμμα που επέλεξαν οι Έλληνες ψηφοφόροι, αλλά, επίσης και τον πλήρη σεβασμό των δεσμεύσεων της Ελλάδας έναντι των εταίρων της», δήλωσε ο Γάλλος Επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων, Πιέρ Μοσκοβισί, προσερχόμενος στη συνεδρίαση του Eurogroup.

Και πρόσθεσε: «Αυτό θα συζητήσουμε. Τα υπόλοιπα είναι εικασίες και δεν το θέλουμε αυτό. Θα εκπροσωπήσω την Κομισιόν στη συνεδρίαση με πραγματική θέληση για αίσια κατάληξη και, αν όλοι έχουμε τη θέληση γι` αυτό, γνωρίζουμε ποιοι είναι οι όροι αναφοράς, γνωρίζουμε ποιες είναι οι διαφορές, μετά τις τεχνικές συνομιλίες και θεωρώ ότι έχουμε τη δυνατότητα να καταλήξουμε θετικά».

Μόλις 15 λεπτά κράτησε η συνάντηση Ντάισελμπλουμ - Βαρουφάκη

Χωρίς να προβούν σε δηλώσεις εισήλθαν στον χώρο διεξαγωγής του συμβουλίου υπουργών Οικονομικών της ευρωζώνης στις Βρυξέλλες ο επικεφαλής του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ και ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών, Γιάνης Βαρουφάκης.

Όπως έγινε γνωστό, οι δυο τους έχουν προπαρασκευαστική συνάντηση ενόψει του Eurogroup στις 4 ώρα Ελλάδας. Σε λίγο αναμένεται και η έναρξη της συνεδρίασης της ομάδας εργασίας της ευρωζώνης (Euroworking Group), η οποία θα προετοιμάσει το Eurogroup. Την Ελλάδα θα εκπροσωπήσει ο πρόεδρος του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων Γιώργος Χουλιαράκης.

Ωστόσο, το γεγονός ότι η συνάντηση των δύο διήρκησε μόλις 15 λεπτά δείχνει ότι υπάρχουν αρκετές διαφωνίες και το χάσμα μεταξύ των δύο πλευρών δεν κλείνει.

Θα παρουσιαστεί έκθεση για τις συνομιλίες Ελλάδας - τρόικας 

Οι εκπρόσωποι της Κομισιόν, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου θα παρουσιάσουν στο σημερινό Eurogroup τα συμπεράσματά τους από τις διαβουλεύσεις που είχαν με τους εκπροσώπους της ελληνικής πλευράς την Παρασκευή και το Σάββατο.

Αυτό δήλωσε σήμερα εκπρόσωπος της Κομισιόν, ενώ επιβεβαίωσε πως οι συζητήσεις Ελλάδας και θεσμών επικεντρώθηκαν στο 70% του υπάρχοντος προγράμματος για την Ελλάδα που η νυν κυβέρνηση αποδέχεται και το 30% που δεν αποδέχεται.

http://europa.eu/!Kq38bW

 

Η ίδια εκπρόσωπος επέμεινε πως οι τεχνικές αυτές συνομιλίες δεν αποτέλεσαν διαπραγμάτευση, αλλά ανταλλαγή απόψεων κι αναζήτηση κοινού εδάφους.

Ο εκπρόσωπος της Κομισιόν Μαργαρίτης Σχοινάς ενημέρωσε πως υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία μεταξύ του προέδρου της Κομισιόν Ζαν Κλωντ Γιούνκερ και του Έλληνα πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο πλαίσιο της καλύτερης συνεννόησης για το σημερινό Eurogroup.

Ερωτηθείς για το ακριβές περιεχόμενο της συνομιλίας, είπε ότι οι δυο άντρες έχουν συμφωνήσει να μην κοινοποιούν το τι συζητούν.

Σε ερώτηση σχετικά με τη χρήση του όρου ¨οι θεσμοί¨ αντί του γνωστού ¨η τρόικα¨, ο εκπρόσωπος της Επιτροπής είπε πως αυτή είναι η γλώσσα που συμφωνήθηκε μεταξύ του προέδρου του Eurogroup κ. Ντάισελμπλουμ και του πρωθυπουργού κ. Τσίπρα.

Απαραβίαστες φαίνονται οι κόκκινες γραμμές που βάζουν οι δύο πλευρές για την επίτευξη συμφωνίας στο σημερινό Eurogroup.

Τη μεταξύ τους απόσταση διαπίστωσαν τα τεχνικά κλιμάκια της Ελλάδας και των τριών εκπροσώπων των δανειστών (ΕΕ, ΕΚΤ και ΔΝΤ) κατά τις συνεδριάσεις που έγιναν τις τελευταίες ημέρες. Στο σημερινό Eurogroup, ωστόσο, θα τεθούν επισήμως επί τάπητος οι επιδιώξεις τόσο της ελληνικής πλευράς, όσο και των εταίρων της.

Σενάριο ρήξης δεν υπάρχει στον ορίζοντα, όπως επιβεβαιώνουν τόσοι οι κυβερνητικές, όσο και οι ευρωπαϊκές πηγές. Ήταν άλλωστε χαρακτηριστική η δήλωση του Γιάνη Βαρουφάκη, σε συνέντευξή του στην Καθημερινή, ότι «η Ευρώπη ξέρει να παράγει έντιμες συμφωνίες μέσα από έντιμες διαφωνίες».

Στο ίδιο πνεύμα και ο Γερμανός Υπουργός Οικονομικών, ο οποίος σε σημερινές ραδιοφωνικές του δηλώσεις υπογράμμισε ότι η «Γερμανία θέλει την Ελλάδα στην Ευρωζώνη» επιμένοντας ωστόσο, σε λάθος κινήσεις της ελληνικής κυβέρνησης, την οποία χαρακτήρισε «ανεύθυνη». Στο πλευρό του Σόιμπλε τάχθηκε και ο Γάλλος Υπουργός Οικονομικών, ο οποίος δήλωσε ότι «η Γερμανία έχει δίκιο από κάποια άποψη» υπογραμμίζοντας όμως ότι «δεν πρέπει να παραβλέπουμε και τη βούληση του ελληνικού λαού για αλλαγή, η οποία εκφράστηκε στις κάλπες.

Στο μέτωπο των διαφωνιών που σημειώθηκαν μεταξύ των τεχνικών κλιμακίων των δύο πλευρών, η μεγαλύτερη απόκλιση απόψεων σημειώνεται στο θέμα της δημοσιονομικής πολιτικής. Η τρόικα φαίνεται αμετακίνητη στο θέμα της μείωσης του στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα του 1,5% του ΑΕΠ, για το οποίο επιμένει η ελληνική κυβέρνηση.

Οι μεταρρυθμίσεις, σε δεύτερο επίπεδο, αποτελούν τομέα διαφωνίας. Τα κλιμάκια των δανειστών επιμένουν στην εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων που περιέχονται στο υφιστάμενο Μνημόνιο. Η Αθήνα, από την άλλη πλευρά, επιδιώκει τη διαμόρφωση ενός προγράμματος με προτεραιότητα την ανάπτυξη, το οποίο θα «κουμπώσει» με κάποιες από τις υφιστάμενες μεταρρυθμίσεις.

Σε κάθε περίπτωση, οι σημερινές συζητήσεις στο Eurogroup θα διαδραματιστούν με φόντο την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, της οποίας το συμβούλιο συνεδριάζει στις 18 Φεβρουαρίου, σχετικά με την συνέχιση της παροχής ρευστότητας στις ελληνικές τράπεζες μέσω ELA ή αν θα γίνει – έστω και προσωρινή – διακοπή.

Όσο η χώρα βρίσκεται σε πρόγραμμα ή σε προοπτικές συμφωνίας για πρόγραμμα, τότε είναι δύσκολο ως αδύνατο να σταματήσει η στήριξη των ελληνικών τραπεζών από την ΕΚΤ.