Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Τις απαντήσεις της Διερευνητικής Επιτροπής Αγνοουμένων, αναμένει η οικογένεια του μέχρι πρότινος αγνοούμενου Γεώργιο Φορή από την Άσσια, για να αποφασίσει τις επόμενες κινήσεις αναφορικά με το περιστατικό που προκάλεσε τον συγκλονισμό και την αγανάκτηση των συγγενών των αγνοουμένων και όχι μόνο. 

Σε επικοινωνία που είχαμε με μέλος της οικογένειας, μας αναφέρθηκε ότι αυτό που αναμένουν είναι να λάβουν απαντήσεις σχετικά με τη διαδικασία που ακολουθήθηκε. 

Όπως δήλωσε η εγγονή του Γεώργιου Φορή, Μελίνα Φορή:

"Η οικογένεια αναμένει να λάβει την επιστολή της ΔΕΑ, με σαφείς και τεκμηριωμένες επιστημονικά απαντήσεις στα ερωτήματα, που εγείρονται στην επιστολή την οποία τους αποστείλαμε χθες. Επίσης η οικογένεια εκφράζει την επιθυμία της όπως δοθεί από τη ΔΕΑ στη δημοσιότητα το πρωτόκολλο ή τα πρωτόκολλα που ακολουθήθηκαν στην περίπτωση ταυτοποίησης των οστών του Γεώργιου Φορή". 

Το μακάβριο λάθος με την παράδοση οστών ακόμη δυο προσώπων ανάμεσα σε αυτά που δόθηκαν στην οικογένεια του Γεώργιου Φορή προκαλούν και ερωτηματικά για την αξιοπιστία των διαδικασιών που ακολουθούνται. 

Ο Υπουργός Υγείας Φίλιππος Πατσαλής, ως πρώην προϊστάμενος του Ινστιτούτου Νευρολογίας και Γενετικής εξέφρασε σοβαρές ενστάσεις στην μετακίνηση του προγράμματος ταυτοποιήσεων εκτός Ινστιτούτου και χαρακτήρισε την απόφαση της τότε κυβέρνηση ως λανθασμένη.

Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης με οδηγίες προς τον αρμόδιο επίτροπο προεδρίας Φώτη Φωτίου, ζήτησε άμεσα απαντήσεις για το θέμα που προέκυψε με τις ταυτοποιήσεις, χωρίς να αποκλείονται και αλλαγές στην ακολουθούμενη διαδικασία. 

Νωρίτερα.

Πατσαλής: Το πρόγραμμα ταυτοποίησης λειψάνων έπρεπε να μείνει στην Κύπρο

Σύμφωνα με τον Υπουργό Υγείας το πρόγραμμα τακτοποιήσεως λειψάνων έπρεπε να μην είχε μετακινηθεί. 

Το πρόγραμμα τακτοποιήσεως των λειψάνων αγνοουμένων έπρεπε να μείνει στην Κύπρο, ανέφερε υπό την ιδιότητά του πρώην Γενικού Εκτελεστικού Διευθυντή του Ινστιτούτου Νευρολογίας και Γενετικής, ο Υπουργός Υγείας Φίλιππος Πατσαλής.

Ερωτηθείς σχετικά με το θέμα της παράδοσης λάθος λειψάνων σε συγγενείς αγνοουμένων και εκφράζοντας την προσωπική του άποψη, ο κ. Πατσαλής είπε ότι «δυστυχώς, το Ινστιτούτο Νευρολογίας και Γενετικής, υπό τη δική μου διεύθυνση είχε σοβαρές ενστάσεις να μην μετακινηθεί το πρόγραμμα εκτός Κύπρου και εκτός Ινστιτούτου Νευρολογίας και Γενετικής. Δυστυχώς, και η τότε Κυβέρνηση και οι συγγενείς και η ΔΕΑ και βεβαίως τα Ηνωμένα Έθνη είχαν διαφορετική άποψη».

Ο Υπουργός είπε ότι τότε το Ινστιτούτο είχε υποστηρίξει ότι το πρόγραμμα ήταν ένα πολύ επιτυχημένο πρόγραμμα, λειτουργούσε απρόσκοπτα, εξυπηρετούσε και τις δύο κοινότητες, είχε δικοινοτική ομάδα στο Ινστιτούτο, είχε χαμηλό κόστος και είχε αδιαμφισβήτητα αποτελέσματα.

«Δυστυχώς, έγινε όλη εκείνη η ιστορία και το πρόγραμμα έφυγε και δυστυχώς τότε είχαμε μείνει πάρα πολύ μόνοι να υπερασπιστούμε ότι αυτό το πρόγραμμα έπρεπε να μείνει στην Κύπρο», ανέφερε.