Σύμφωνα με ανακοίνωση της συντεχνίας τα μέλη της κατέρχονται σε απεργία από τις 7.15 π.μ. μέχρι τις 7.15 μ.μ. και εκφράζει ειλικρινείς απολογίες προς το κοινό για την ταλαιπωρία που θα υποστεί στα δημόσια νοσηλευτήρια.
"Επαναλαμβάνουμε την πάγια θέση μας ότι η απεργιακή κινητοποίησή μας δεν είναι αυτοσκοπός. Ούτε εμείς επιθυμούμε να δημιουργούμε προβλήματα στα κρατικά νοσηλευτήρια, ούτε τα μέλη μας να απεργούν και να έχουν οικονομικές απώλειες, σε μια περίοδο που ήδη έχουν δεχθεί σημαντικές μειώσεις στο μισθολόγιο τους".
Δυστυχώς, προστίθεται, η επίσημη πλευρά δεν ανταποκρίνεται θετικά στα ζητήματα που έχουμε θέσει, ώστε να αρχίσει ένας ουσιαστικός διάλογος, στο πλαίσιο μιας επιτροπής που θα συσταθεί και να καθοριστούν χρονοδιαγράμματα, τα οποία θα υλοποιηθούν μετά την έξοδο της Κύπρου από το μνημόνιο, όταν οι συνθήκες θα είναι πιο ευνοϊκές.
Η συντεχνία καλεί γι’ άλλη μια φορά τον Υπουργό Υγείας να εγκαινιάσει το διάλογο στη βάση των προτάσεων τους και να επιδείξει το ανάλογο ενδιαφέρον όπως με άλλους κλάδους υγείας, ξέροντας τις ευαισθησίες του για τους ανθρώπους που εργάζονται στον τομέα της Υγείας.
Αχρείαστη η απεργία δηλώνει ο Υπουργός Υγείας
Αχρείαστη και μόνο προβλήματα δημιουργεί, η απεργία τόνισε ο Φίλιππος Πατσαλής, ενώ συνάμα εμφανίζεται κάθετος σε ό,τι αφορά την ικανοποίηση δύο εκ των αιτημάτων των νοσηλευτών, αυτό της αύξησης της κλίμακας της μισθοδοσίας, καθώς και της απαίτησης για επίδομα ανθυγιεινής εργασίας, λέγοντας ότι το Υπουργείο του δεν είναι σε θέση να τα υλοποιήσει.
Παρόλο, που η απεργία θα διαρκέσει αρκετές ώρες, εντούτοις ο Υπουργός Υγείας, Φίλιππος Πατσαλής, βρέθηκε νωρίς το πρωί στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας και διαβεβαιώνει ότι δεν έχουν δημιουργηθεί ιδιαίτερα προβλήματα με τους ασθενείς και ότι όλα κυλούν προς το παρόν ομαλά.
Σε δηλώσεις του, στο περιθώριο δημοσιογραφικής διάσκεψης για την παρουσίαση του νέου Βιβλιαρίου Υγείας Παιδιού, ο κ. Πατσαλής είπε ότι θεωρεί τη συγκεκριμένη απεργία αχρείαστη, ακριβώς επειδή γνωρίζουν οι νοσηλευτές ότι τουλάχιστον τα μισά από τα αιτήματα τους δεν μπορούν να ικανοποιηθούν, σημειώνοντας πως παρόλα ταύτα έχουν επιλέξει το δρόμο της απεργίας.
Δε μπορεί να γίνει αναπροσαρμογή των κλιμάκων μισθοδοσίας
Επί της ουσίας των αιτημάτων της ΠΑΣΥΝΟ, ο κ. Πατσαλής τοποθετείται αρνητικά όσον αφορά την αναπροσαρμογή της δομής των κλιμάκων μισθοδοσίας από την κλίμακα Α5-7-8 σε πανεπιστημιακή κλίμακα Α8-10-11 και την εισαγωγή του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας και την κατάταξη του νοσηλευτικού επαγγέλματος στα ανθυγιεινά επαγγέλματα.
Σύμφωνα με τον Υπουργό Υγείας, τα πιο πάνω αιτήματα εξυπακούουν επιπρόσθετο κόστος για τα δημόσια οικονομικά και δεν μπορεί να εγείρονται μέσα στις παρούσες δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, που διανύει η χώρα.
“Η απεργία των νοσηλευτών της ΠΑΣΥΝΟ σε αυτές τις δύσκολες εποχές και ιδιαίτερα στον πολύ δύσκολο τομέα της υγείας, ιδιαίτερα για λόγους όπως η αύξηση της κλίμακας της μισθοδοσίας καθώς και η απαίτηση για επίδομα ανθυγιεινής εργασίας και άλλων δύο αιτημάτων θεωρώ ότι μόνο προβλήματα προκαλεί”, είπε ο κ. Πατσαλής.
Απαντώντας στους νοσηλευτές, οι οποίοι τον καλούν σε διάλογο, ο Υπουργός Υγείας είπε ότι ο διάλογος αυτός υπάρχει εδώ και καιρό, σημειώνοντας ότι έχει εξηγήσει στην ΠΑΣΥΝΟ πως αιτήματα σαν και αυτά δεν μπορούν να ικανοποιηθούν αυτή την εποχή.
Συζητούνται κάποια από τα αιτήματα
Ωστόσο, συμπλήρωσε πως κάποια άλλα αιτήματα, που αφορούν την αποπαγοποίηση θέσεων ή τους έκτακτους μπορούν να τα συζητήσουν και τα ήδη τα συζητούν.
“Από την άλλη”, είπε, “έχουμε εξηγήσει ότι εντός των επόμενων μηνών προχωράμε στην αναδιάρθρωση των δημοσίων νοσηλευτηρίων και δεν θα ήταν σωστό να προτρέξουμε σε αποπαγοποιήσεις και πιθανόν σε προαγωγές, προτού ολοκληρωθεί αυτή η αναδιάρθρωση, για να γίνει με ένα σωστό τρόπο”.
Επίσης, ξεκαθάρισε πως το Υπουργείο του έχει δώσει και γραπτώς τις εξηγήσεις του ότι δεν μπορεί να ικανοποιήσει αυτή την εποχή τέτοια αιτήματα και ιδιαίτερα πρόσθεσε σε σχέση με την αύξηση της μισθοδοσίας, η οποία έχει υπολογιστεί για τους νοσηλευτές στο ύψος των 27 εκατομμυρίων.
Όσον αφορά το επίδομα της ανθυγιεινής εργασίας, είπε πως το συγκεκριμένο επίδομα το δικαιούνται και σε άλλα επαγγέλματα και δεν το έχουν, αλλά ούτε κατέρχονται σε απεργία γι` αυτό.
Είπε, τέλος, ότι “τα προβλήματα λύνονται μέσα από διάλογο” και ότι το Υπουργείο του είναι ανοικτό σε διάλογο με τους νοσηλευτές, για να συζητήσουν και να βρεθούν κάποιες λύσεις. Ωστόσο, ξεκαθάρισε πως κάποια από τα αιτήματα τους δεν μπορούν να ικανοποιηθούν υπό τις παρούσες καταστάσεις.