Μνημείο Δημοκρατίας και Αντίστασης θα ανεγερθεί στο χώρο του Προεδρικού Μεγάρου.
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης δέχθηκε σήμερα τα μέλη της Επιτροπής Καταρτισμού και Τήρησης Μητρώου Μαχητών της Αντίστασης, τα οποία συνόδευε ο Πρόεδρος της Βουλής Γιαννάκης Ομήρου.
Σε δηλώσεις μετά τη συνάντηση, ο κ. Ομήρου είπε ότι το βασικότερο των αιτημάτων της Επιτροπής που συζητήθηκαν με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας είναι η ανέγερση Μνημείου Δημοκρατίας και Αντίστασης “που να εκφράζει την αντίσταση του κυπριακού Ελληνισμού στο προδοτικό πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου”.
“Χαίρομαι να πω ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας συμφωνεί πλήρως και έχει δώσει οδηγίες για να προχωρήσει η προβλεπόμενη από τον νόμο διαδικασία προκήρυξης σχετικού διαγωνισμού για να φιλοτεχνηθεί ένα μνημείο, αντάξιο της ηρωικής αντίστασης του λαού μας στην προδοσία του 1974, το οποίο θα τοποθετηθεί κατά πάσα πιθανότητα στον προαύλιο χώρο του Προεδρικού Μεγάρου, στον ευρύτερο προαύλιο χώρο στο άλσος το οποίο εκτείνεται ακριβώς μπροστά από τον Προεδρικό Μέγαρο”, είπε ο κ. Ομήρου.
Εξάλλου, ο Γιώργος Λουκά, Πρόεδρος της Επιτροπής, είπε ότι “σήμερα είχαμε μια συνάντηση με τον Πρόεδρο για να εκθέσουμε διάφορα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουμε και τα οποία καθορίζονται και στον νόμο”.
Το πρώτο, είπε, είναι η χορηγία προς την Επιτροπή, η οποία διορίζεται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Όπως σημείωσε, η Επιτροπή διατηρεί γραφείο και υπάλληλο και ως εκ τούτου είναι απαραίτητο ένα ικανοποιητικό ποσό για να μπορεί να λειτουργεί ομαλά η Επιτροπή.
“Από το κράτος ζητούμε εργαλεία για να μπορέσουμε να διεκπεραιώσουμε την αποστολή μας”, είπε.
Πρόσθεσε ότι ένα άλλο θέμα αφορά στην ανέγερση μνημείου αντίστασης.
Ήδη, είπε, εδώ και μερικά χρόνια έγινε επιλογή του χώρου ανέγερσης στην είσοδο του Προεδρικού Μεγάρου. Δυστυχώς, ανέφερε, το θέμα παρέμεινε στάσιμο αλλά σήμερα, σε συμφωνία με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας δρομολογήθηκε το θέμα και πολύ σύντομα θα συνέλθει η αρμόδια Επιτροπή και οι φορείς οι οποίοι είναι αρμόδιοι για το θέμα αυτό προκειμένου να προχωρήσουν με το μνημείο.
Ένα τρίτο θέμα που συζητήθηκε αφορά τη συγγραφή βιβλίου αλλά και την ετοιμασία ενός ντοκιμαντέρ για την αντίσταση.
Υπενθυμίζοντας ότι η 15η Ιουλίου είναι ημέρα μνήμης και τιμής προς τους αγωνιστές της αντίστασης, ο κ. Λουκά είπε ότι τα πιο πάνω θέματα θα μπορέσουν να χρησιμεύσουν και στις εκδηλώσεις που γίνονται το καλοκαίρι αλλά και για τα σχολεία.
“Θέλουμε οι νέοι μας να μάθουν τι είναι αντίσταση ποια ήταν η σημασία της, ότι διέσωσε τον Μακάριο και διέσωσε την Κυπριακή Δημοκρατία ως οντότητα και ως διεθνώς αναγνωρισμένη που δυστυχώς πολλοί τα αγνοούν αυτά. Θέλουμε να μείνει κάτι για το μέλλον”, κατέληξε.