Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Γ. Ομήρου: Ώρα για εξωστρεφή, αποφασιστική και επιθετική πολιτική

Σε εξωστρεφή, αποφασιστική και επιθετική πολιτική, καλει με γραπτή δήλωσή του ο Πρόεδρος της Βουλής Γιαννάκης Ομήρου, τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη, ζητώντας του να διαβιβάσει αυστηρή επιστολή προς το Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ με προσωπικό απεσταλμένο στη Νέα Υόρκη τον Υπουργό Εξωτερικών, ο οποίος θα πρέπει να επιδώσει αντίγραφα στα Μόνιμα Μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας.

Στη δήλωσή του ο κ. Ομήρου εκφράζει την εκτίμηση ότι η έκθεση του ΓΓ του ΟΗΕ με τις αδιανόητες αναφορές και τις κραυγαλέες παραλείψεις οδηγεί το Κυπριακό στην πλέον δραματική του φάση μετά το Σχέδιο Ανάν και το δημοψήφισμα του Απριλίου του 2004.

Η Γενική Γραμματεία του ΟΗΕ, προσθέτει, σε μια πρωτοφανή διολίσθηση, αναιρετική του ρόλου και της αποστολής της, όπως ορίζεται από τον Καταστατικό Χάρτη, προβαίνει σε δύο θεμελιώδεις παραβιάσεις, δήλωσε ο κ. Ομήρου.

Πρώτον, αναφέρει, παραβιάζει ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας των οποίων εντολοδόχος είναι ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ. Διευκρινίζει ότι αυτό γίνεται πιο συγκεκριμένα με τις αναφορές σε 'απομόνωση' των Τ/κ και τις έμμεσες παροτρύνσεις για απευθείας εμπορικές σχέσεις με το παράνομο μόρφωμα των κατεχομένων παραβιάζονται κατάφωρα τα ψηφίσματα  186 του 1964, 541 του 1983 και 550 του 1984.

Δεύτερον, σημειώνει, με την αποφυγή αναφοράς στις πειρατικές παραβιάσεις της ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας από την Τουρκία, ο ΓΓ του Διεθνούς Οργανισμού καθίσταται ένοχος κυνικής περιφρόνησης προς τη Σύμβαση του ΟΗΕ του 1982 για το Δίκαιο της Θάλασσας.

ΓΓ ΑΚΕΛ: Ο Πρόεδρος να προβληματιστεί για την τακτική που ακολουθεί 

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα πρέπει να προβληματιστεί για την τακτική την οποία έχει ακολουθήσει τα τελευταία δύο χρόνια, που χαρακτηρίζεται από παλινδρομήσεις και αντιφάσεις, ενώ δεν υπάρχει συνέπεια και προσήλωση στο στόχο που έχει καθοριστεί σε ό,τι αφορά τη λύση στο Κυπριακό, δήλωσε ο ΓΓ του ΑΚΕΛ Άντρος Κυπριανού.

Μιλώντας σε διάσκεψη Τύπου και αναφερόμενος στην έκθεση του ΓΓ του ΟΗΕ για το Κυπριακό, ο κ. Κυπριανού είπε ότι για να αντιμετωπιστεί αυτή η τουρκική προκλητικότητα και η ανοχή που επιδεικνύει ο ΟΗΕ, χρειάζεται η πλευρά μας να λειτουργήσει σοβαρά και υπεύθυνα, προσηλωμένη στις βασικές αρχές λύσης του Κυπριακού και αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες, οι οποίες θα επιβεβαιώνουν καθημερινά την ετοιμότητα να συνεργαστούμε για την επίτευξη δίκαιης λειτουργικής και βιώσιμης λύσης.

«Μόνο με αυτό τον τρόπο θα καταστεί ανέφικτος ο στόχος της Τουρκίας και θα έχουμε ξανά τη στήριξη της διεθνούς κοινότητας. Καλά κάνει λοιπόν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας να προβεί σε μια αυτοκριτική για τους χειρισμούς τους οποίους έχει κάνει τα τελευταία δύο χρόνια», ανέφερε.

Εκφράζοντας τη θέση ότι η στάση της Τουρκίας ευθύνεται για τις αρνητικές εξελίξεις στο Κυπριακό, η οποία επιμένει σε αδιάλλακτες και διχοτομικές προσεγγίσεις και επιχειρεί να αμφισβητήσει την κυριαρχία της Κυπριακής Δημοκρατίας, ο κ. Κυπριανού είπε ότι θα πρέπει «και εμείς να προβληματιστούμε γιατί υπάρχει αυτή η στάση της διεθνούς κοινότητας έναντί μας».

«Δεν φτάνει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας να λέει ότι τον απειλούν και τον εκβιάζουν και μάλιστα σε κάποιες από αυτές τις περιπτώσεις να δέχεται τις απειλές και τους εκβιασμούς. Δεν φτάνει να θυμώνει και να αντιδρά έντονα και με τρόπο ο οποίος κατά την άποψή μας δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα της Κύπρου όταν νιώθει πως τα πράγματα δεν εξελίσσονται όπως θα ήθελε», συμπλήρωσε. 

Εκφράζοντας την έντονη ανησυχία του ΑΚΕΛ για την έκθεση του ΓΓ του ΟΗΕ για το Κυπριακό, είπε ότι το περιεχόμενο της έκθεσης αποτελεί την κορύφωση κάποιων γεγονότων που ανησυχούν πάρα πολύ το ΑΚΕΛ.

Όπως ανέφερε, τα τελευταία χρόνια δεν έχει διεξαχθεί ουσιαστική διαπραγμάτευση στο Κυπριακό, η Τουρκία κλιμακώνει την επιθετικότητά της και δυστυχώς όπως η ίδια η έκθεση επιβεβαιώνει, αντί αυτή η επιθετικότητα να καταδικάζεται από τη διεθνή κοινότητα και ιδιαίτερα από τον ΟΗΕ, υπάρχει μια μεγάλη ανοχή έναντι της Τουρκίας.

«Ταυτόχρονα, μας ανησυχεί το γεγονός ότι πλέον καθίσταται πολύ δύσκολη η αξιοποίηση του φυσικού μας πλούτου δίχως λύση του Κυπριακού, ενώ ταυτόχρονα γίνονται βήματα τα οποία μας φέρνουν ολοένα και πιο κοντά στη διχοτόμηση κάτι που θα είναι καταστροφικό για την Κύπρο», είπε. 

Επιπλέον, ανέφερε ότι η έκθεση του ΓΓ επαναφέρει ζητήματα όπως η δήθεν απομόνωση των Τουρκοκυπρίων τα οποία για πέντε ολόκληρα χρόνια δεν είχαν καν ακουστεί και κάτι τέτοιο, όπως είπε, θα πρέπει να ανησυχήσει όλους.

" Δεν είναι αρκετές οι επισημάνσεις και διαμαρτυρίες του ΠτΔ"

Ο κ. Ομήρου, χαρακτήρισε την ίδια ώρα ως ορθές τις επισημάνσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας στη συνέντευξή του, ορθές τις διαμαρτυρίες και επιβαλλόμενη την αντίδρασή του, προσθέτοντας ωστόσο πως αυτό δεν είναι αρκετό. Αυτό που μεθοδεύεται αυτή τη στιγμή από την ίδια τη ΓΓ του ΟΗΕ, είπε, είναι στην πραγματικότητα η σταδιακή αποαναγνώριση της ΚΔ και η απόδοση ψήγματος νομιμότητας στο παράνομο μόρφωμα των κατεχομένων.  

Άρα, συνέχισε, η αντίδραση μας δεν θα πρέπει να περιοριστεί σε εσωτερικές πολιτικές δηλώσεις”, σημειώνοντας πως θα πρέπει  αυτή να είναι αποφασιστική, έντονη και κυρίως να προσελκύσει την προσοχή και το ενδιαφέρον των προβολέων της διεθνούς κοινότητας.

Άρχισαν ήδη να γίνονται διαβήματα λέει ο Αναπληρωτής Κυβερνητικός Εκπρόσωπος

Ο αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος Βίκτωρας Παπαδόπουλος, μιλώντας στο Μέρα Μεσημέρι του ΑΝΤ1, δήλωσε πως υπάρχει έντονη δυσαρέσκεια για την έκθεση του ΓΓ του ΟΗΕ. Οπως είπε άρχισαν ήδη να γίνονται όλα τα αναγκαία διαβήματα, στα Ηνωμένα Έθνη, προς το ΓΓ,  αλλά και προς άλλες δυνάμεις

//www.youtube.com/watch?v=63przf-_Xts

Επιβάλλεται ανασκόπηση στρατηγικής στο Κυπριακό, δηλώνει ο Δ.  Συλλούρης 

Επιβάλλεται συνολική ανασκόπηση της κατάστασης στο Κυπριακό και αναδόμηση της στρατηγικής και της τακτικής, δήλωσε ο Πρόεδρος του ΕΥΡΩΚΟ Δημήτρης Συλλούρης, προσθέτοντας ότι δεν μπορεί να σερνόμαστε άλλο πίσω από τις εξελίξεις.

Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στο Κυπριακό, ο Πρόεδρος του ΕΥΡΩΚΟ είπε πως είναι φανερό ότι για άλλη μια φορά, και αυτή τη φορά με πολύ προκλητικό τρόπο οι καλοθελητές που υποτίθεται ότι ήρθαν να βοηθήσουν για λύση του Κυπριακού, παραγνωρίζουν την ουσία του Κυπριακού, που είναι η εισβολή της Τουρκίας στην Κύπρο και εκμεταλλεύονται τη δική μας καλή θέληση, όπως προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την καλή θέληση του Προέδρου της Δημοκρατίας σήμερα όπως πολλές φορές έπραξαν στο παρελθόν.

Οι διπλωματικές ενέργειες της Κυβέρνησης πρέπει να ενταθούν και θα πρέπει να δράσουμε προς την πλευρά όλων των μελών του Συμβουλίου Ασφαλείας, συνέχισε, προσθέτοντας δεν μπορούμε να σερνόμαστε άλλο πίσω από τις εξελίξεις.

Επιβάλλεται να ανασκοπήσουμε συνολικά την κατάσταση και να αναδομήσουμε τη στρατηγική και την τακτική μας, κατέληξε.

Οικολόγοι: Οι στρατηγικοί μας εταίροι μας έχουν μαχαιρώσει πισώπλατα για ακόμα μια φορά

Το Κίνημα Οικολόγων Περιβαλλοντιστών θεωρεί ότι ο Πρόεδρος πρέπει να σταματήσει να προσπαθεί να χρυσώνει το χάπι της Τουρκικής αδιαλλαξίας και της μεροληψίας των ξένων και να βάλει επιτέλους φρένο στην υποχωρητικότητα του.

Μετά λύπης μας, δήλωσε η εκπρόσωπος Τύπου των Οικολόγων Ελένη Χρυσοστόμου, ακούσαμε τον Πρόεδρο να παραδέχεται στη συνέντευξή του, ότι προχώρησε σε καταστροφικές υποχωρήσεις για να κατευνάσει το «θηρίο» που λέγεται Τουρκία αλλά και να δείξει «καλό πρόσωπο» σε χώρες που τάχα νομίζει ότι μας θεωρούν «στρατηγικούς εταίρους» αλλά και στα Ηνωμένα Έθνη. Δυστυχώς, είπε η κα. Χρυσοστόμου, οι στρατηγικοί μας εταίροι σε συμπαιγνία με τα Ηνωμένα Έθνη, μας έχουν μαχαιρώσει πισώπλατα για ακόμα μια φορά.

Ως Οικολόγοι, πρόσθεσε, δεν μπορούμε να μην εκφράσουμε τον έντονο προβληματισμό μας για τους παρασκηνιακούς χειρισμούς του Προέδρου, αλλά και τις συνεχόμενες υποχωρήσεις. 

Επανειλημμένα, συνέχισε, έχουμε καταθέσει προτάσεις για αντιμετώπιση της τουρκικής προκλητικότητας και αλλαγής στρατηγικής στο Κυπριακό. Δυστυχώς, υπέδειξε,  ο Πρόεδρος, ο οποίος – τάχα θέλει να δημιουργήσει Κυβέρνηση ευρείας αποδοχής – προβαίνει σε μονομερείς πρωτοβουλίες εν αγνοία των κομμάτων, οι οποίες έχουν αποδειχτεί ζημιογόνες. Παραχωρεί απλόχερα δώρα προς την Τουρκική πλευρά χωρίς κανένα αντάλλαγμα και χωρίς πρόοδο σε κανένα επίπεδο από μέρους της Τουρκίας, είπε η κα. Χρυσοστόμου.

Συμμαχία Πολιτών: Να εστιαστούμε στην αποτροπή της υιοθέτησης της έκθεσης

Αυτή τη στιγμή η Κυβέρνηση πρέπει να εστιάσει στο πως θα αποτρέψει την υιοθέτηση της Έκθεσης του Γ.Γ των Η.Ε από το Συμβούλιο Ασφαλείας, δήλωσε ο πρόεδρος της Συμμαχίας Πολιτών Γιώργος Λιλλήκας.

Διατρέχουμε, είπε, μεγάλο κίνδυνο, στο επικείμενο ψήφισμα του Σ.Α , να υιοθετηθεί αυτή η απαράδεχτη και προκλητική Έκθεση. Κάτι τέτοιο, πρόσθεσε, θα ήταν καταστροφικό για την Κύπρο γιατί δεν υπάρχει καμία αναφορά στην Κυπριακή Δημοκρατία, υιοθετείται ουσιαστικά η τουρκική θέση ότι η Κυπριακή Δημοκρατία είναι «εκλιπούσα» , μετατρέπεται το Φυσικό Αέριο σε δικοινοτικό ζήτημα και κατά παράβαση των σχετικών ψηφισμάτων του Σ.Α που καλούσαν τα Κράτη –μέλη του Οργανισμού να αποφεύγουν οποιαδήποτε επικοινωνία και επαφή με το ψευδοκράτος, η Έκθεση του Γ.Γ έμμεσα παρακινεί την υπόλοιπη διεθνή κοινότητα να αναπτύξει σχέσεις με το ψευδοκράτος και την τουρκοκυπριακή κοινότητα για να βγει τάχατες από την απομόνωση.

Οι ευθύνες του Προέδρου και της κυβέρνησης, πρόσθεσε, είναι τεράστιες. Ελπίζω, συνέχισε, ότι θα πείσει τις παραδοσιακές φίλες χώρες  μας, να ασκήσουν το βέτο τους στο Σ.Α εάν η Βρετανία που ετοιμάζει το προσχέδιο του ψηφίσματος, επιχειρήσει την υιοθέτηση μέσω ψηφίσματος αυτής της Έκθεσης. Εάν οι παραδοσιακές μας φίλες χώρες δεν ασκήσουν το βέτο, φοβάμαι ότι θα έχουμε τραγικές εξελίξεις, τόνισε ο κ. Λιλλήκας.