Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Η εκδήλωση διαμαρτυρίας των πρώην υπαλλήλων των ΚΑ έγινε ειρηνικά έξω από τη Βουλή. Δεν χρειάστηκε η επέμβαση της ισχυρής αστυνομικής δύναμης που είχε αναπτυχθεί στην περιοχή.

Οι διαμαρτυρόμενοι κρατούσαν πανό με το λογότυπο των ΚΑ και την αναγραφή «Δεν ξεχνώ», καθώς κι άλλα συνθήματα όπως «Το κράτος να αναλάβει τις ευθύνες του έναντι των εργαζομένων», «Αμεση εργοδότηση υπαλλήλων των ΚΑ λόγω παράνομου και άδικου κλεισίματος της εταιρείας», «Πού είναι ο εθνικός αερομεταφορέας» και «Θέλουμε δουλειά», «Μας ρίξατε στην ανεργία».

//www.youtube.com/watch?v=DFXpuCiyvyo

Πάνω στα κιγκλιδώματα που τοποθέτησε η Αστυνομία για να αποτρέψει τους διαδηλωτές να εισέλθουν στο δρόμο έξω από τη Βουλή, τοποθετήθηκε το πουκάμισο του πιλότου που έκανε την τελευταία πτήση των Κυπριακών Αερογραμμών.

Στο ψήφισμα που επιδόθηκε στον Πρόεδρο της Βουλής αναφέρεται ότι απαιτείται από το κράτος, ως τον κύριο μέτοχο των ΚΑ, να αναλάβει τις ευθύνες του έναντι των εργαζομένων με τον καθορισμό χρονοδιαγράμματος για την άμεση καταβολή όλων των δικαιωμάτων των υπαλλήλων των ΚΑ, την ανάληψη συγκεκριμένων δεσμεύσεων για ενέργειες που θα δώσουν την ευκαιρία εργοδότησης εργαζομένων είτε στο κράτος είτε στην περίπτωση σύστασης νέας αεροπορικής εταιρείας κυπριακών συμφερόντων, την καταβολή αποζημιώσεων στους απολυθέντες εργαζόμενους στη βάση πρακτικών ανάλογων περιπτώσεων στο παρελθόν (Γιουροσίπρια) και την υλοποίηση της δέσμευσης του κράτους, ρυθμίσεων σε σχέση με το Ταμείο Προνοίας που αφορά τους περσινούς απολυθέντες.

Στην εκδήλωση διαμαρτυρίας παρόντες ήταν για συμπαράσταση και συντεχνιακοί από οργανισμούς όπως η Cyta, ΑΗΚ, Αρχή Λιμένων Κύπρου, Κυπριακός Οργανισμός Αθλητισμού (ΚΟΑ).

Η ΠΟΕΔ στο πλευρό των εργαζομένων στις Κυπριακές Αερογραμμές 

Η Παγκύπρια Οργάνωση Ελλήνων Δασκάλων (ΠΟΕΔ) συμπαρατάσσεται, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, «με τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων στις Κυπριακές Αερογραμμές και στηρίζει τις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας των οργανωμένων φορέων που τους εκπροσωπούν».

Καλεί, παράλληλα, το σύνολο της κυπριακής κοινωνίας να σταθεί στο πλευρό τους, «ώστε να δοθεί το μήνυμα πως δεν θα ανεχτούμε, πια, τη θυματοποίηση εργαζομένων χάριν οποιωνδήποτε σκοπιμοτήτων ή συμφερόντων».

«Η ανθρωπιά είναι το μόνο που μας απέμεινε ύστερα από ό,τι αντιμετωπίσαμε το τελευταίο διάστημα. Ας μην αφήσουμε να μας αφαιρέσουν κι αυτήν. Ας μην επιτρέψουμε να δημιουργούνται θύματα ολόγυρά μας χωρίς να κάμουμε ό,τι μπορούμε για να το αποφύγουμε. Απαιτούμε τόσο από την Κυβέρνηση όσο κι από τη Βουλή να λάβουν την αναγκαία μέριμνα ώστε η δύσκολη κατάσταση στην οποία, αναίτια, βρέθηκαν οι εργαζόμενοι στις Κυπριακές Αερογραμμές να αντιμετωπιστεί, με τρόπο που κανένας να μην θυματοποιείται», προσθέτει.

Η ΠΟΕΔ αναφέρει ότι ο τερματισμός της λειτουργίας του Εθνικού Αερομεταφορέα της Κύπρου ο οποίος, στα 68 τόσα χρόνια της ζωής του, «με το συμβολισμό του μάς γέμιζε με περηφάνια για την κυπριακή παρουσία στους διεθνείς αιθέρες, ήρθε σαν αιφνίδιος θάνατος στην κυπριακή οικογένεια, που άφησε όλους μας με το συγκλονισμό, τον πόνο και τη θλίψη που συνοδεύει πάντα την απώλεια ενός προσφιλούς».

«Πολύ περισσότερο, όταν αυτός αφήνει πίσω του εκατοντάδες εξαρτωμένους – τους εργαζομένους -, χωρίς οποιαδήποτε κάλυψη και προστασία. Ανεξάρτητα από την κατ’ ισχυρισμό ανάγκη για αναστολή της λειτουργίας των Κ.Α., οι εργαζόμενοι στην Εταιρεία δεν μπορούν και δεν πρέπει να αφεθούν στην τύχη τους και στη μιζέρια που, αναμφίβολα, θα τους οδηγήσει ο τερματισμός της απασχόλησής τους», καταλήγει.

Δίπλα στους εργαζόμενους των ΚΑ η Βουλή, λέει ο Γ. Ομήρου 

Η Βουλή των Αντιπροσώπων είναι δίπλα στους εργαζόμενους των Κυπριακών Αερογραμμών και στην ανάγκη να επανακτήσουν οι ΚΑ την ιστορία τους και την προοπτική τους, μέσω της δημιουργίας νέας αεροπορικής εταιρείας, δήλωσε νωρίτερα. ο Πρόεδρος της Βουλής Γιαννάκης Ομήρου.

Πρόσθεσε ότι τα δικαιώματα των εργαζομένων πρέπει να κατοχυρωθούν και είπε ότι η Βουλή θα ασκήσει πιέσεις προς την Κυβέρνηση.

Σε δηλώσεις του, μετά από συνάντηση στο γραφείο του με αντιπροσωπεία των συντεχνιών των εργαζομένων στις Κυπριακές Αερογραμμές, ο κ. Ομήρου έκανε λόγο για «τεράστιο πλήγμα» που δέχτηκε η Κυπριακή Δημοκρατία και ο κυπριακός λαός από το κλείσιμο των ΚΑ.

«Είναι ένα πλήγμα που αφορά και στην κρατική μας υπόσταση και στο κύρος και την αξιοπιστία του κυπριακού κράτους» ανέφερε.

Πρόσθεσε οι οι ΚΑ υπήρξαν συνδεδεμένες με την ιστορία της Κυπριακής Δημοκρατίας εδώ και δεκαετίες, ενώ στήριξαν το χειμαζόμενο κυπριακό κράτος κατά τις δύσκολες ώρες μετά το  πραξικόπημα και την εισβολή.

«Υπάρχουν διαχρονικές ευθύνες», οι οποίες, όπως είπε, πρέπει να κατανεμηθούν.

Αναφέρθηκε στα θέματα των δικαιωμάτων των εργαζομένων, λέγοντας ότι «πρέπει να κατοχυρωθούν σε ότι αφορά τα υπό του νόμου προβλεπόμενα, δηλαδή ωφελήματα, ταμεία προνοίας, αποζημιώσεις».

Είπε ακόμη οτι πρέπει να προχωρήσει η δημιουργία νέας εταιρείας, όπως έχει δεσμευτεί η Κυβέρνηση, η οποία θα φέρει το έμβλημα των Κυπριακών Αερογραμμών και η οποία θα μπορέσει και να επανεργοδοτήσει τουλάχιστον μέρος του προσωπικού των ΚΑ, αλλά και να αποκαταστήσει το όνομα, το κύρος και την αξιοπιστία της Κυπριακής Δημοκρατίας, αναφορικά με την δυνατότητά της να συνδέει την Κύπρο με τον έξω κόσμο

«Δεν είναι καθόλου αρκετό η Κύπρος να στηρίζεται σε ξένα δεκανίκια», ανέφερε ο Πρόεδρος της Βουλής.

Ερωτηθείς πως μπορεί να συμβάλει η Βουλή, ο κ. Ομήρου ανέφερε ότι «η Βουλή ασκεί πιέσεις προς την εκτελεστική εξουσία» και «με το βάρος την νομοθετικής εξουσίας θα κινηθούμε προς την Κυβέρνηση».

Ο Πρόεδρος της ΣΥΝΥΚΑ -ΟΗΟ-ΣΕΚ Βαγγέλης Μαππουρίδης, μιλώντας εκ μέρους των απολυθέντων από τις ΚΑ ανέφερε ότι επέδωσαν στον Γιαννάκη Ομήρου το ίδιο υπόμνημα που δόθηκε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και το οποίο θα δοθεί σε όλους τους πολιτικούς αρχηγούς, αναφορικά με τα τεκταινόμενα στις ΚΑ.

«Οι ΚΑ τελείωσαν με τον τρόπο που τελείωσαν και ξέρουμε όλοι» είπε ο κ. Μαππουρίδης.

Πρόσθεσε ότι στο υπόμνημα τους ζητούν να έχουν θέσεις εργασίας, καθώς όπως ανέφερε χάθηκαν πρόσφατα 565 θέσεις εργασίας, ενώ κατά τα τελευταία δύο χρόνια οι απώλειες ανέρχονται συνολικά σε 900 θέσεις εργασίας.

Είπε ακόμη ότι ζητούν όλα τους τα δικαιώματα, βάσει του νόμου ενώ χαρακτήρισε λανθασμένο αυτό που ακούγεται για πλήρη διασφάλισή τους.

«Δεν φεύγουμε με όλα μας τα δικαιώματα, φεύγουμε με κουτσουρεμένα δικαιώματα» ανέφερε.

Πρόσθεσε ότι εξασφάλισαν τη δέσμευση του Προέδρου της Βουλής πως θα βοηθήσει για την αποκατάσταση των εργαζόμενων.

«Κάθε μέρα από όλους πολιτικούς εισπράττουμε συμπάθεια», αλλά «για εμάς η συμπάθεια δεν εξαργυρώνεται στην τράπεζα, ούτε στα πανεπιστήμια των παιδιών μας» είπε ενώ κάλεσε τους μέχρι πρότινος εργαζομένους στις ΚΑ να παρευρεθούν στην εκδήλωση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή, στις 15.00 σήμερα το μεσημέρι.