Αντιδράσεις σε Άγκυρα και κατεχόμενα προκαλούν δημοσιεύματα στον ε/κ και στον τουρκικό Τύπο, περί νέου σχεδίου λύσης του Κυπριακού, το οποίο επεξεργάζεται η Μαρία Ανχελα Ολγκίν, και το οποίο, στη βάση των πληροφοριών που επικαλούνται τα δημοσιεύματα, προβλέπει εδαφικές παραχωρήσεις στην ε/κ πλευρά, με ανταλλάγματα στην τ/κ πλευρά, μεταξύ άλλων στη διακυβέρνηση και την ενέργεια.
Διαβάστε ακόμα: Κυπριακό: Τουρκία και Έρχιουρμαν πνέουν μένεα για φημολογούμενο «σχέδιο λύσης» (ΒΙΝΤΕΟ)
Ο κ. Σίμος Ιωάννου, Δήμαρχος Αμμοχώστου, μιλώντας στον Νικήτα Κυριάκου και στον ΑΝΤ1, ανέφερε ότι πρόκειται για δημοσιογραφική πληροφορία, επισημαίνοντας πως, ως Βαρωσιώτης και δήμαρχος Αμμοχώστου, δεν μπορεί να την επιβεβαιώσει ή να τη σχολιάσει επί της ουσίας.
Δείτε το σχετικό βίντεο:
Όπως είπε, η ελληνοκυπριακή πλευρά ήταν πάντοτε θετική σε κάθε προσπάθεια επίλυσης του Κυπριακού. Υπενθύμισε ότι σε όλες τις διαπραγματεύσεις περιλαμβανόταν το ζήτημα της επιστροφής των Βαρωσίων, σημειώνοντας πως ακόμη και στον τελευταίο χάρτη που είχε καταθέσει ο Ακιντζί δεν περιλαμβανόταν η περίκλειστη περιοχή των Βαρωσίων, αλλά ένα πολύ μεγάλο μέρος των δημοτικών ορίων της Αμμοχώστου.
Εξέφρασε την ελπίδα ότι οι συνομιλίες θα ευοδώσουν, τονίζοντας πως μπορεί η λύση να μην είναι απόλυτα δίκαιη, ωστόσο θα πρέπει να είναι μόνιμη και διαρκής, διασφαλίζοντας την ασφάλεια της Κύπρου και των πολιτών της.
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι δεν μπορεί να αναμένεται επιστροφή στις συνθήκες που επικρατούσαν πριν από το 1974, επισημαίνοντας πως πρέπει να υπάρχει ρεαλισμός. Όπως ανέφερε, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η διασφάλιση της κυριαρχίας και της ανεξαρτησίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, η αποχώρηση των ξένων στρατευμάτων και η κατάργηση του συστήματος των εγγυήσεων που ίσχυε από το 1960.
Κλείνοντας, εξέφρασε την ευχή να μην μείνουν με την προσμονή και την ελπίδα για την επίτευξη μιας βιώσιμης λύσης του Κυπριακού.
Δείτε ακόμα:
Τουρκική εφημερίδα "αποκαλύπτει" νέο σχέδιο για λύση του κυπριακού