Ο Πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν χαιρέτισε την διευρυμένη συνάντηση για το κυπριακό στην έδρα των Ηνωμένων Εθνών, υπό την αιγίδα του γενικού Γραμματέα Αντόνιο Γκουτερες.
Με ανάρτηση στο Χ, ο Γάλλος Πρόεδρος ενθαρρύνει τον Γενικό Γραμματέα να κινηθεί «προς την επανάληψη των διαπραγματεύσεων για την επίλυση του κυπριακού, με στόχο, όπως αναφέρει, μία δίκαιη και διαρκή ρύθμιση στη διζωνικής δικοινοτικής ομοσπονδίας, με σεβασμό των παραμέτρων που έχουν προσδιοριστεί από το Συμβούλιο Ασφαλείας και το κοινοτικό κεκτημένο.
Εμανουέλ Μακρόν – Γάλλος Πρόεδρος
«Αυτή η νέα συνάντηση, μετά την προηγούμενη που πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο στην Γενεύη, και με την υιοθέτηση νέων πρωτοβουλιών συνεργασίας τις οποίες ανακοίνωσε ο Αντόνιο Γκουτέρες, μαρτυρούν μία θετική προοπτική προς την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης».
Καταλήγοντας, σημειώνει την στήριξη του Παρισιού, στις προσπάθειες διαμεσολάβησης του Γενικού Γραμματέα και της προσωπικής του Απεσταλμένης Μαρία Ανχελα Ολγκιν, εκφράζοντας την ετοιμότητα της Γαλλίας να βοηθήσει στην σχετική διαδικασία.
Τις θέσεις Μακρόν, χαιρέτισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Χριστοδουλίδης, με ανάρτησή επίσης στην πλατφόρμα Χ.
Πρόεδρος Χριστοδουλίδης
«Η στήριξη της Γαλλίας, ως μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στις προσπάθειές μας για την εξεύρεση λύσης στο Κυπριακό, είναι ανεκτίμητης σημασίας».
Ο λόγος στους διαπραγματευτές
Μιλώντας στον ΑΝΤ1, για τα επόμενα βήματα, μετά την πολυμερή της Νέας Υόρκης, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Κωνσταντίνος Λετυμπιώτης ανέφερε, ότι μέχρι την νέα άτυπη τριμερή που θα γίνει τον Σεπτέμβριο, στην Κύπρο θα ακολουθήσουν συζητήσεις για τα οδοφράγματα, αλλά και για τα τέσσερα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης που έθεσε ενώπιον των δύο ηγετών ο Αντόνιο Γκουτέρες.
Κωνσταντίνος Λετυμπιώτης – Κυβερνητικός Εκπρόσωπος
«Και μαζί με τα ζητήματα που έμειναν σε εκκρεμότητα από την προηγούμενη πολυμερή, που ασφαλώς το ένα αφορά την διάνοιξη νέων σημείων διέλευσης και το δεύτερο αφορά, το ζήτημα του φωτοβολταϊκού πάρκου, θα είναι τα ζητήματα που θα τεθούν σε προτεραιότητα».
Ερωτηθείς αν θα υπάρξει νέα συνάντηση πριν το Σεπτέμβριο μεταξύ του Προέδρου της Δημοκρατίας και του Ερσίν Ταταρ, με αντικείμενο συζήτησης κυρίως το άνοιγμα νέων σημείων διέλευσης, ο εκπρόσωπος διευκρίνισε.
Κωνσταντίνος Λετυμπιώτης – Κυβερνητικός Εκπρόσωπος
«Αντιλαμβάνεστε ότι αυτό, ακόμα δεν έχει προγραμματιστεί, μπορεί να είναι σε επίπεδο διαπραγματευτών».
Αναφορικά με την επόμενη πολυμερή διάσκεψη που έχει , από τον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών καθοριστεί, μετά την εκλογική διαδικασία στα κατεχόμενα και πριν από το τέλος του χρόνου, ο κύριος Λετυμπιώτης επανέλαβε ότι στόχος της πλευράς μας, είναι η επανέναρξη ουσιαστικών διαπραγματεύσεων για την επίλυση του κυπριακού. Και πρόσθεσε ότι η απεσταλμένη του Γενικού Γραμματέα, θα συνεχίσει τις επαφές της με όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.
«Τραγική αντίφαση»
Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος σχολίασε με καυστικό τρόπο την παράνομη επίσκεψη αύριο στα Κατεχόμενα του τούρκου Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για την εισβολή του 1974.
Κωνσταντίνος Λετυμπιώτης – Κυβερνητικός Εκπρόσωπος
«Αύριο θα βιώσουμε την τραγική αντίφαση, από την μια την θλιβερή επέτειο, της θλίψης, της οδύνης, του σπαραγμού, της παράνομης κατοχής του 37% και από την άλλη, την πρόκληση από πλευράς του κυρίου Ερντογάν, η οποία αποτελεί μια κατάφωρη παραβίαση του διεθνούς δικαίου και της διεθνούς νομιμότητας».
Όπως μεταδίδεται από τα Κατεχόμενα κατά την παράνομη επίσκεψη του, ο Ερντογάν θα συναντηθεί με τον Ερσίν Τατάρ και θα παραστεί στα εγκαίνια έργων που υλοποιούνται με την οικονομική συνεισφορά της Τουρκίας.