Τουρκικά μέσα μεταδίδουν την ανακοίνωση του ισραηλινού στρατού ότι κατεδάφισε το μνημείο που χτίστηκε στη Γάζα στη μνήμη όσων έχασαν τη ζωή τους στην επιδρομή στο τουρκικό πλοίο Mavi Marmara που πήγε να βοηθήσει την αποκλεισμένη περιοχή. Πρόκειται για ένα μνημείο αφιερωμένο στην Τουρκο-Παλαιστινιακή φιλία.
Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι το λιμάνι της Γάζας κατασχέθηκε και ότι το μνημείο για τα γεγονότα του Mavi Marmara κατεδαφίστηκε. Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι ορισμένοι από τους στρατιώτες που ανέλαβαν τον έλεγχο του λιμανιού ήταν επίσης παρόντες στο επεισόδιο του Mavi Marmara.
Σύμφωνα με το τουρκικό πρακτορείο Ανατολού, στην ανακοίνωση αναφέρθηκε ότι 10 Παλαιστίνιοι σκοτώθηκαν στο λιμάνι, το οποίο προηγουμένως βρισκόταν υπό τον έλεγχο της Χαμάς, αναφέρει η ανταποκρίτρια του ΑΝΤ1 στην Τουρκία, Άννα Ανδρέου.
Στις 31 Μαΐου 2010, 9 Τούρκοι πολίτες έχασαν τη ζωή τους όταν το Ισραήλ επιτέθηκε στο πλοίο Mavi Marmara, το οποίο μετέφερε ανθρωπιστική βοήθεια στη Γάζα και ξεκίνησε με το σύνθημα «Η διαδρομή μας είναι η Παλαιστίνη, το φορτίο μας είναι η Ελευθερία», σε διεθνή ύδατα. Ένας από τους τραυματίες πέθανε αργότερα.
Το ύψους 12 μέτρων μνημείο είχε ανεγερθεί μετά τα γεγονότα του 2010. Το πλοίο αποτελούσε μέρος του «Στόλου Ελευθερίας» που επιχείρησε να σπάσει τον αποκλεισμό της Γάζας και επέβαιναν σε αυτό περίπου 800 ακτιβιστές. Ισραηλινοί καταδρομείς επέδραμαν στο πλοίο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 10 ακτιβιστές και να τραυματιστούν 60 άτομα, εκ των οποίων 10 Ισραηλινοί στρατιώτες. Μετά το επεισόδιο αυτό είχαν «παγώσει» οι διπλωματικές σχέσεις Ισραήλ-Τουρκίας.
Το τουρκικό τηλεοπτικό δίκτυο TGRT σχολίασε ότι ο βομβαρδισμός του μνημείου έγινε μετά την ομιλία του Τούρκου προέδρου, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματος του την Τετάρτη, κατά την οποία δήλωσε ότι «το Ισραήλ είναι κράτος τρομοκράτης».