Λάδι στη φωτιά της οργής κατά του Ισραήλ και των Ηνωμένων Πολιτειών συνεχίζουν να ρίχνουν κυβερνητικοί εταίροι του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Την σκυτάλη πήρε ο Φατίχ Ερμπακάν, πρόεδρος του κόμματος Νέας Ευημερίας που ανήκει στην κυβερνητική συμμαχία Ερντογάν, ο οποίος από το βήμα της τουρκικής εθνοσυνέλευσης κάλεσε τους μουσουλμάνους να αναλάβουν δράση κατά του θηρίου του Σιωνισμού, όπως χαρακτήρισε το Ισραήλ.
« Τουλάχιστον να κλείσουν οι αμερικανικές βάσεις του Ιντζίρλικ και Κιουρέτζικ που βρίσκονται στη χώρα μας. Οι ισλαμικές χώρες να σταματήσουν την πώληση πετρελαίου και αερίου σε όλες στις ΗΠΑ και δυτικές χώρες που υποστηρίζουν το Ισραήλ. Όλος ο ισλαμικός κόσμος, υπό την ηγεσία της Τουρκίας είναι υποχρεωμένος να κινηθεί άμεσα αυτή είναι μια ανθρωπιστική και θρησκευτική ανάγκη», σημείωσε ο Ερμπακάν.
Το πολεμικό κλίμα συνεχίζουν να καλλιεργούν φιλοκυβερνητικά και αντιπολιτευόμενα μέσα στην Τουρκία.
Ενδεικτικό το πρωτοσέλιδο της Χουριέτ με αφορμή το βέτο που άσκησε η Ουάσιγκτον σε ψήφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας που καλούσε σε παύση των εχθροπραξιών.
Υπό τον τίτλο «Το χέρι που σκοτώνει» παρουσιάζει την στιγμή που η μόνιμη αντιπρόσωπος των Ηνωμένων Πολιτειών ψηφίζει αρνητικά και δίπλα της φωτογραφία νεκρών παιδιών από τη Γάζα.
H Sozcu μετά το χθεσινό πρωτοσέλιδο στο οποίο απεικονιζόταν ο Νεντανιάχου με τη μορφή βρικόλακα σήμερα παρουσιάζει την Τουρκία περικυκλωμένη από αμερικανικές βάσεις.
Την ίδια ώρα συνεχίζονται καθημερινά και οι εκδηλώσεις διαμαρτυρίας στις μεγάλες πόλεις της Τουρκίας, με ισραηλινούς και αμερικανικούς στόχους να δέχονται επιθέσεις, υπό την ανοχή στις πλείστες των περιπτώσεων των αστυνομικών.
Μαζική έξοδος
Η χθεσινοβραδινή ανακοίνωση του Τελ Αβίβ ότι αποσύρει όλους του διπλωμάτες του από την Τουρκία για λόγους ασφαλείας, προκάλεσε εκνευρισμό στην Άγκυρα.
Η πρεσβεία στην Άγκυρα και το Προξενείο του Ισραήλ στην Άγκυρα έχουν κλείσει.
Μάλιστα τουρκικά μέσα κατέγραψαν εικόνες από τα αεροδρόμια της χώρας τα οποία παρουσιάζουν εκατοντάδες Ισραηλίτες να εγκαταλείπουν την χώρα.
Η κυβέρνηση Ερντογάν στο πλαίσιο του τριήμερου πένθους που κήρυξε μετά την επίθεση στο νοσοκομείο της Γάζας, σε μια ασυνήθιστη κίνηση κάλεσε τις ξένες πρεσβείες να έχουν μεσίστιες τις σημαίες τους.
Ωστόσο αρκετές χώρες δεν εισάκουσαν την προτροπή του τουρκικού υπουργείου εξωτερικών.