Την διπλωματία των σεισμών, με στόχο δια της τεθλασμένης να αποκομίσει πολιτικά οφέλη επιχειρεί να θεσμοθετήσει το παράνομο καθεστώς των κατεχομένων.
Ο Τουρκοκύπριος διαπραγματευτής Εργκιούν Ολγκούν, σχολιάζοντας την συνάντηση Χριστοδουλίδη – Τατάρ, αφού την χαρακτήρισε θετική, προανήγγειλε την συνέχιση της συζήτησης για την από κοινού αντιμετώπιση σεισμών, το πιθανότερο σε επίπεδο διαπραγματευτών.
«Νομίζω ότι η συνάντηση θα γίνει την Πέμπτη την επόμενη εβδομάδα. Θα αναφέρουμε λεπτομερώς πώς μπορούμε να συνεργαστούμε ενάντια σε έναν πιθανό σεισμό» ανέφερε ο τ/κ διαπραγματευτής Εργκιούν Ολγκούν.
Επανέλαβε την αδιάλλακτη θέση της τουρκικής πλευράς για αναγνώριση της κυριαρχικής ισότητας ως απαραίτητη προϋπόθεση για επανέναρξη ουσιαστικών διαπραγματεύσεων με στόχο την επίλυση του Κυπριακού.
«Υπάρχουν δυο ισότιμες πλευρές στην Κύπρο. Εάν αυτό γίνει σεβαστό θα δημιουργηθούν βιώσιμες συνθήκες. Και οι δυο πλευρές στην Κύπρο θα πρέπει να είναι εξίσου κυρίαρχες. Προσπαθούμε να προβάλουμε πως το νόμιμο δικαίωμα μας μπορεί να υλοποιηθεί στην πράξη» δήλωσε ο Εργκιούν Ολγκούν.
Στο μεταξύ, το μεσημέρι ο Ερσίν Τατάρ, μέσω του παράνομου αεροδρομίου της Τύμπου αναχώρησε για την Κωνσταντινούπολη για να συναντηθεί με τον τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, προκειμένου να μεταφέρει τα συλλυπητήρια του για τα θύματα του φονικού σεισμού.