Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

11. Βρετανία: 310,3 τόνοι

Το 1999 ο Gordon Brown αποφάσισε να πουλήσει 395 τόνους χρυσού για 276,6 $/ουγγιά προκειμένου να επενδύσει τα έσοδα άλλου. Αποδείχθηκε μια κακή έως πολύ κακή κίνηση. Η τιμή του χρυσού από τότε έχει ανέβει κατακόρυφα.

10. Ινδία: 557,7 τόνοι

Ποσοστό επί των συναλλαγματικών διαθεσίμων: 8,4%

Στην Ινδία η κυβέρνηση προσπαθεί να αποθαρρύνει τον κόσμο να αγοράσει χρυσό συνιστώντας για πολλούς μια από τις αιτίες για την πτώση της τιμής του χρυσού εξαιτίας του σχετικά χαμηλού ενδιαφέροντος από τις «αναδυόμενες» αγορές. Αυτό γιατί το υψηλό έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών της Ινδίας έχει αποδοθεί εν μέρει στις εισαγωγές χρυσού στη χώρα. Ο διοικητής της κεντρικής τράπεζας της Ινδίας Raghuram Rajan είχε πρόσφατα πει πως η χώρα του είναι σε θέση να αποπληρώσει όλο το εξωτερικό της χρέος μόνο με τα αποθέματα χρυσού που διαθέτει.

9. Ολλανδία: 612.5 τόνοι

Ποσοστό επί των συναλλαγματικών διαθεσίμων: 54%

Ένα μεγάλο ποσοστό των αποθεμάτων σε χρυσό της Ολλανδίας φυλάσσονται στις ΗΠΑ, ενώ άλλο σημαντικό μέρος στον Καναδά και στη Βρετανία. Ένα 10% του ολλανδικού χρυσού φυλάσσεται στο Άμστερνταμ. Νωρίτερα μέσα στο χρόνο υπήρξε μια σχετική κινητικότητα για τον επαναπατρισμό του χρυσού, αλλά χωρίς ακόμη να έχει υπάρξει κάποιο απτό αποτέλεσμα.

8. Ιαπωνία: 765,2 τόνοι

Ποσοστό επί των συναλλαγματικών διαθεσίμων: 2%

Τα αποθεματικά της Ιαπωνίας το 1950 ήταν μόλις 6 τόνοι με την πρώτη μεγάλη επένδυση σε χρυσό να γίνεται το 1959 με παραγγελίες να είναι αυξημένες κατά 169 τόνους σε σχέση με το 1958. Το 2011 λέγεται πως η τράπεζα της Ιαπωνίας ρευστοποίησε χρυσό αξίας 20 τρισ. γιεν για να ενισχύσει την οικονομία της χώρας μετά το καταστρεπτικό τσουνάμι και την πυρηνική καταστροφή της Φουκουσίμα.

7. Ρωσία: 1015,1 τόνοι

Ποσοστό επί των συναλλαγματικών διαθεσίμων: 8,3%

Η Ρωσία ξεπέρασε το όριο των 1000 τόνων για πρώτη φορά φέτος στο τρίτο τρίμηνο.

6. Ελβετία: 1040,1 τόνοι

Ποσοστό επί των συναλλαγματικών διαθεσίμων: 8,3%

Το 1997 προτάσεις στη χώρα μιλούσαν για ρευστοποίηση ενός μεγάλου μέρους των αποθεμάτων σε χρυσό καθώς ο συσσωρευμένος χρυσός δεν χρησίμευε πλέον για χάραξη νομισματικής πολιτικής σύμφωνα με το WGC. Το Μάιο του 2000 η Ελβετία ξεκίνησε την προσφορά 1300 τόνων χρυσού από τα πλεονασματικό της απόθεμα. Τελικά προσφέρθηκαν και πωλήθηκαν 1.170 τόνοι συν 130 αργότερα. Προς το παρόν δεν υπάρχουν σχέδια για εκποίηση άλλων αποθεμάτων χρυσού στην Ελβετία.

5. Κίνα: 1,054,1 τόνοι

Ποσοστό επί των συναλλαγματικών διαθεσίμων: 1,2%

Τα; Κινεζικά αποθέματα χρυσού καλύπτουν ένα πολύ μικρό ποσοστό των συναλλαγματικών αποθεμάτων της χώρας ύψους 3,7 τρισ. $ συγκρινόμενα με ένα 10% κατά μέσο όρο στον υπόλοιπο κόσμο. Η συσσώρευση χρυσού στην Κίνα συνεχίζεται καθώς η χώρα θέλει να διεθνοποιήσει το νόμισμά της και να το τοποθετήσει στην κατηγορία των διεθνών συναλλαγματικών κεφαλαίων.

4. Γαλλία: 2.435,4 τόνοι

Ποσοστό επί των συναλλαγματικών διαθεσίμων: 66,1%

Η Γάλλια πούλησε 577 τόνους χρυσού σύμφωνα με την CBGA 2 (συνθήκη κεντρικών τραπεζών για το χρυσό) (Central Bank Gold Agreement) και εκτός της συνθήκης η Γαλλία μετέφερε 17 τόνους στην Bank for International Settlements στα τέλη του 2004 στο πλαίσιο αγοράς μετοχών της. Η Γαλλία έχει ανακοινώσει ότι δεν προτίθεται να πουλήσει άλλο χρυσό σύμφωνα με την CBGA 3. Η τράπεζα της Γαλλίας λέει πως η κατοχή χρυσού παρέχει εμπιστοσύνη ποικιλότητα δίνοντας δυνατότητες απορρόφησης αναταραχών του προϋπολογισμού της.

3. Ιταλία: 2.451,8 τόνοι

Ποσοστό επί των συναλλαγματικών διαθεσίμων: 67.2%

Η Ιταλία δεν έχει προχωρήσει σε καμία πώληση χρυσού σύμφωνα με τις CBGA 1 και 2 ούτε έχει ανακοινώσει την πρόθεσή της για πώληση σύμφωνα με την CBGA 3. Το 2011 οι τράπεζες της Ιταλίας βρίσκονταν σε διαδικασία αγοράς χρυσού από την κεντρική τράπεζα της Ιταλίας προκειμένου να εξισορροπήσουν τους ισολογισμούς τους ενόψει των δοκιμών κοπώσεων που θα ακολουθούσαν.'

2. Γερμανία: 3.387,1 τόνοι

Ποσοστό επί των συναλλαγματικών διαθεσίμων: 68.7%

Τον Ιανουάριο του 2013 η γερμανική κεντρική τράπεζα Bundesbank ανακοίνωσε σχέδια επαναπαρτισμού των αποθεμάτων της. Σύμφωνα με αυτά μέχρι το 2020 300 τόνοι χρυσού από τη Νέα Υόρκη και 374 τόνοι από το Παρίσι θα επιστέψουν στην Φρανκφούρτη. Μέχρι το 2020 η Γερμανία θέλει να έχει το 50% των αποθεμάτων της σε θησαυροφυλάκια στην Φρανκφούρτη ενώ το υπόλοιπο 50% θα εξακολουθήσει να βρίσκεται σε Νέα Υόρκη και Λονδίνο. Στο Παρίσι δε θα αφήσει τίποτα. Κάθε χρόνο η Bundesbank πουλά 6 με 7 τόνους στο υπουργείο Οικονομικών. Η Γερμανία είχε πουλήσει χρυσό σύμφωνα με τις CBGA 1 και 2 για σκοπούς έκδοσης επετειακών νομισμάτων. Τον πρώτο χρόνο της CBGA3 (2008 - 2009), η Bundesbank πούλησε περίπου 6 τόνους και από τον Σεπτέμβριο του του 2011 έχει πουλήσει μόνο 4,7 τόνους.

1. ΗΠΑ: 8.133,5 τόνοι

Ποσοστό επί των συναλλαγματικών διαθεσίμων: 71.7%

Οι ΗΠΑ είχαν τα υψηλότερα αποθεματικά σε χρυσό το 1952 με 20.663 τόνους. Τα αποθεματικά έπεσαν κάτω από το όριο των 10.000 για πρώτη φορά το 1968.

ΔΝΤ: 2.846,7 τόνοι

Μπορεί να μην είναι χώρα αλλά το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο επιτηρεί την οικονομική δραστηριότητα σε 187 χώρες του πλανήτη. Αν και η πολιτική του σχετικά με τον χρυσό μεταβάλλεται από καιρού εις καιρόν το ΔΝΤ χρησιμοποιεί τα αποθέματα του σε χρυσό προκειμένου να βοηθά "χειμάζουσες οικονομίες" και να σταθεροποιεί τις διεθνείς αγορές.