Το νομοσχέδιο το οποίο επεξεργάζεται η Κεντρική Τράπεζα με στόχο να κατατεθεί αύριο στη Βουλή προνοεί το διαχωρισμό των ασφαλισμένων καταθέσεων και των καλών στοιχείων ενεργητικού των τραπεζών από τις μη ασφαλισμένες καταθέσεις και τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια.
Συγκεκριμένα οι υφιστάμενες τράπεζες θα μετατραπούν σε κακές τράπεζες και θα μπουν στη διαδικασία εκποίησης των στοιχείων ενεργητικού για να πληρώσουν τους ανασφάλιστους καταθέτες σε βάθος χρόνου το οποίο θα καθοριστεί.
Η Κεντρική Τράπεζα εκτιμά ότι με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο τα υποκαταστήματα των τραπεζών θα λειτουργούν κανονικά και παράλληλα θα προστατευθεί η συντριπτική πλειοψηφία των θέσεων εργασίας του προσωπικού.
Το νομοσχέδιο θα προβλέπει επίσης την πώληση των υποκαταστημάτων των τραπεζών στο εξωτερικό ώστε να επιτευχθεί η συρρίκνωση του τραπεζικού τομέα στα επίπεδα του μέσου όρου της Ευρωζώνης.
Όσον αφορά στο Συνεργατισμό σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες μας έχει σταλεί εδώ και λίγες μέρες επιστολή προς το Υπουργείο Οικονομικών στην οποία διατυπώνεται εισήγηση όπως παραμείνει η εποπτεία τους κάτω από την ομπρέλα του Εφόρου Συνεργατικής Ανάπτυξης ως πρωτοβάθμιου επόπτη και της Κεντρικής Τράπεζας ως δευτεροβάθμιου.
Στην πρόταση καθορίζεται με σαφήνεια το πλαίσιο του εποπτικού ελέγχου της Κεντρικής Τράπεζας η οποία θα μπορεί να παρέμβει και να υποδείξει συγχωνεύσεις και άλλες διορθωτικές κινήσεις.