Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Ο Βάιντμαν, επικεφαλής της Μπούντεσμπανκ και μέλος του ΔΣ της ΕΚΤ, προσέθεσε τη φωνή του σε αυτή πολλών διαμορφωτών πολιτικής που προειδοποιούν τελευταία ότι υπάρχει απειλή "νομισματικού πολέμου", καθώς πολλές κεντρικές τράπεζες παρέχουν αθρόα ρευστότητα για να τονώσουν τις οικονομίες τους, μειώνοντας την αξία των νομισμάτων τους.

 
Ο Βάιντμαν είπε ότι η πίεση που ασκεί η νέα κυβέρνηση της Ιαπωνίας στο κεντρικό πιστωτικό ίδρυμα της χώρας για να προβεί σε πιο έντονη ποσοτική χαλάρωση θέτει σε κίνδυνο την ανεξαρτησία του, όπως συνέβη και στην περίπτωση των ενεργειών της κυβέρνησης της Ουγγαρίας.
 
"Ήδη ανησυχητικές παραβιάσεις παρατηρούνται, παραδείγματος χάρη στην Ουγγαρία ή την Ιαπωνία, όπου η νέα κυβέρνηση παρεμβαίνει άμεσα στο έργο της κεντρικής τράπεζας πιέζοντας ώστε η νομισματική πολιτική να έχει επιθετικότερο χαρακτήρα,  και απειλεί να δώσει τέλος στην αυτονομία της κεντρικής τράπεζας", τόνισε ο Βάιντμαν. "Μια συνέπεια, εσκεμμένη ή μη, μπορεί να είναι το να δούμε μια πολιτικοποίηση των ισοτιμιών των νομισμάτων", πρόσθεσε.
 
"Ως τώρα, το διεθνές σύστημα ισοτιμιών αντεπεξήλθε στην κρίση χωρίς να γίνουν ανταγωνιστικές υποτιμήσεις, προσωπικά ευελπιστώ τούτο να μείνει ο κανόνας", επισήμανε σε ένα τμήμα της ομιλίας του που ο ίδιος υποτίτλισε "Σε κίνδυνο η ανεξαρτησία των κεντρικών τραπεζών".
 
"Το κλειδί για τη διαχείριση της κρίσης δεν το κατέχουν οι κεντρικές τράπεζες", επισήμανε εξάλλου ο Βάιντμαν.