Σε διαρκή συνεδρίαση το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής μέχρι και τη Δευτέρα, οπότε λήγει το νέο ορόσημο. Η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου να ανάψει πράσινο φως για τη συμφωνία, πυροδότησε ταυτόχρονα και νέα διαμάχη μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης.
Αποκλειστικά στα χέρια της Ελληνικής Τράπεζας, βρίσκεται πλέον η επικύρωση της συμφωνίας για απορρόφηση του καλού κομματιού του Συνεργατισμού.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Τράπεζας, συνήλθε κατά τη διάρκεια της ημέρας με σκοπό την ετοιμασία της πρότασης για αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ για κάλυψη των κεφαλαιακών αναγκών για εξαγορά του Συνεργατισμού.
Αρμόδια πηγή ανάφερε στον ΑΝΤ1, ότι η Συνεργατική Κυπριακή Τράπεζα και η Κυβέρνηση, μετά την έγκριση της συμφωνίας από το Υπουργικό Συμβούλιο στην χθεσινή συνεδρίαση του Σώματος, έπραξαν όσα μπορούσαν να πράξουν.
Ενώ σε δηλώσεις που ακολούθησαν την συνεδρίαση του Υπουργικού, ο Υπουργός Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης, υπέδειξε ότι επρόκειτο για μια δύσκολη απόφαση. Τόνισε ωστόσο ότι αντιμετωπίζονται οριστικά οι όποιοι κίνδυνοι, διασφαλίζεται η σταθερότητα, η θετική προοπτική της οικονομίας, οι καταθέσεις στο σύνολο τους και δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για μεταφορά σημαντικού μέρους των μη εξυπηρετούμενων δανείων σε ένα φορέα διαχείρισης:
"Επιδίωξη μας είναι να έχουμε στη χώρα μας τραπεζικά ιδρύματα που δεν θα στηρίζονται σε πήλινα πόδια, που θα είναι απαλλαγμένα από τις παθογένειες και τα λάθη του παρελθόντος και μέσα από αυτή την απόφαση, πραγματοποιούμε ένα καθοριστικό βήμα προς αυτή ακριβώς την κατεύθυνση".
Σημείωσε ωστόσο ότι η συμφωνία τελεί υπό την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και την προϋπόθεση υποβολής του δεσμευτικού πλάνου κεφαλαιοποίησης εκ μέρους της Ελληνικής Τράπεζας.
Σε ότι αφορά το προσωπικό ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε ότι η Ελληνική αναλαμβάνει την ευθύνη εργοδότησης περίπου 1100 υπαλλήλων της Συνεργατικής και την λειτουργία 72 καταστημάτων.
Η έγκριση της συμφωνίας από το Υπουργικό προκάλεσε τη θυελλώδη αντίδραση του ΑΚΕΛ. Το μέλος του πολιτικού γραφείου του κόμματος Χρίστος Χριστοφίδης, έκανε λόγο για οικονομικό έγκλημα το οποίο μεθοδεύτηκε από πλευράς κυβέρνησης και θα κληθεί να επιδοτήσει ο λαός:
"Έξι χρόνια μετά, μέσα από μια πορεία μεθόδευσης, ανικανότητας, αδιαφάνειας και επιβολής των «φίλων και γνωστών» οδήγησαν το Συνεργατισμό στο ξεπούλημα. Δεν θα ανεχτούμε συγκάλυψη αυτού του οικονομικού εγκλήματος σε βάρος του κυπριακού λαού. Όλα πρέπει να φωτιστούν και να αποδοθούν οι ευθύνες, στους πολύ καλά γνωστούς, υπαίτιους".
Στις βολές του ΑΚΕΛ απάντησε η κυβέρνηση δια του εκπροσώπου της Πρόδρομου Προδρόμου. Τα βάρη στους ώμους των φορολογουμένων φορτώθηκαν από το 2012, ανέφερε, με την απόφαση για κρατικοποίηση του Συνεργατισμού:
"Αυτοί που μιλούν για ξεπούλημα θα πρέπει να θυμηθούν ότι ο Συνεργατισμός είχε διαλυθεί το 2013 γιατί με την άφιξη της Τρόικα ο συνεργατισμός είχε αρνητικά κεφάλαια, λιγότερο από μηδέν κεφάλαια κατά 300 εκατομμύρια. Αν αυτός ήταν ο Συνεργατισμός που παρέλαβε η κυβέρνηση Αναστασιάδη δεν είχε κάτι να ξεπουλήσει. Δυστυχώς είχε πτωχεύσει ο Συνεργατισμός τότε όπως κινδύνευσε να πτωχεύσει η οικονομία".
Ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου, αφού υπογράμμισε ότι με την συμφωνία αποφεύγεται η χρηματοπιστωτική αστάθεια με την διασφάλιση των καταθέσεων, απάντησε και στην απαίτηση του ΑΚΕΛ για τη διεξαγωγή έρευνας:
"Δεν έχουμε, ως ΔΗΣΥ, κανένα πρόβλημα για οποιαδήποτε έρευνα. Φτάνει η έρευνα να καλύψει όλες τις περιόδους, να είναι αυστηρή, αντικειμενική και ανεξάρτητη, να φοβηθούμε τι;".
Για βαρύτατες ευθύνες της κυβέρνησης για τις εξελίξεις στον Συνεργατισμό τις συνέπειες τις οποίες θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι πολίτες, έκαναν επίσης λόγο σε ανακοινώσεις τους ΔΗΚΟ, ΕΔΕΚ, Συμμαχία Πολιτών και Οικολόγοι.