Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Την σταδιακή κατάργηση της μείωσης απολαβών και συντάξεων, που είχε συμφωνηθεί κατά την περίοδο της κρίσης, αξιωματούχων και υπαλλήλων της δημόσιας και ευρύτερης δημόσιας υπηρεσίας προβλέπει νομοσχέδιο που κατατέθηκε στην βουλή. 

Το νομοσχέδιο είχε εγκριθεί από το υπουργικό συμβούλιο τον περασμένο Ιανουάριο και στηρίζεται στο πλαίσιο της συμφωνίας που είχε γίνει με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις κατόπιν διαβούλευσης. 

Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι μετά την διόρθωση του υπερβολικού ελλείμματος και την παραμονή της Κύπρου στο σύμφωνο σταθερότητας μέχρι και το 2019 επιβάλλεται διατήρηση μηχανισμού συγκράτησης του ρυθμού αύξησης των απολαβών. 

«Εφικτή η κατάργηση» 

Παρόλο τούτο καθίσταται πλέον εφικτή η σταδιακή κατάργηση των μειώσεων επι των απολαβών και των συντάξεων των αξιωματούχων, εργοδοτουμένων και συνταξιούχων του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα. 

Η κατάργηση των μειώσεων θα γίνει σε 5 στάδια με την πρώτη φάση να εφαρμόζεται την πρώτη Ιουλίου και στη συνέχεια κάθε πρώτη Ιανουαρίου για την περίοδο 2019 – 22. Οι μισθοί αναμένεται να αποκατασταθούν μέχρι την πρώτη πρώτου του 2023. 

«5 Στάδια κατάργησης» 

Πρώτη φάση 1/7/2018 

Δεύτερη φάση 1/1/2019 

Τρίτη φάση 1/1/2020 

Τέταρτη φάση 1/1/2021 

Πέμπτη φάση 1/1/2022 

Τα ποσοστά αποκοπών κατά το 2018 και 19 μειώνονται μόνο για τις κλίμακες μηνιαίων απολαβών μέχρι €2000. Την περίοδο 2020 23, επηρεάζουν όλες τις κλίμακες, μέχρι και την πλήρη απόσυρση όλων των αποκοπών έτσι ώστε να μη δημιουργείται στρέβλωση στο κρατικό μισθολόγιο. 

Τα κόμματα πάντως εκ πρώτης όψεως τάσσονται θετικά στην αποκατάσταση των μισθών και συντάξεων. Το νομοσχέδιο αναμένεται να συζητηθεί άμεσα στην επιτροπή οικονομικών της βουλής.