Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Χρονικό ορίζοντα έξι μηνών δίνει η πρόεδρος της Εταιρείας Υδρογονανθράκων Κύπρου, προκειμένου να αρχίσουν οι διαδικασίες για την υποδομή που θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το οικόπεδο 12, στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Κυπριακής Δημοκρατίας, στην Αίγυπτο.

Οι εταιρείες Υδρογονανθράκων των δύο χωρών υπέγραψαν σήμερα μνημόνιο συναντίληψης για απευθείας μεταφορά και πώληση του κυπριακού αερίου το συντομότερο δυνατό. 

Όπως δήλωσε η Πρόεδρος Εταιρείας Υδρογονανθράκων Κύπρου Τούλα Ονουφρίου, "Μέσα στο επόμενο εξάμηνο αναμένουμε να έχουμε μια πιο σαφή εικόνα για τις τεχνικές και εμπορικές πτυχές εξαγωγής και πώλησης φυσικού αερίου από το κοίτασμα Αφροδίτη".

 

Σύμφωνα με το περιεχόμενου του μνημονίου όλα τα έργα θα διεξαχθούν σε συνεργασία με τις εταιρείες που εμπλέκονται στις υπεράκτιες δραστηριότητες υδρογονανθράκων και στις δραστηριότητες υγροποιημένου φυσικού αερίου. Ενώ θα χρησιμοποιηθούν και οι υπάρχουσες υποδομές. 

"Η υπογραφή αυτού του σημαντικού μνημονίου σηματοδοτεί την έναρξη της τεχνικής μελέτης μέσα από την οποία οι δύο εταιρείες θα εξετάσουμε τις τεχνικές λύσεις για τη μεταφορά του φυσικού αερίου μέσω απευθείας θαλάσσιου αγωγού από το κοίτασμα Αφροδίτη προς την Αίγυπτο. Μέσα από τη μελέτη θα εξετάσουμε και τρόπους αξιοποίησης των υφιστάμενων υποδομών της Αιγύπτου, ώστε να καταλήξουμε στις βέλτιστες λύσεις προς όφελος των χωρών μας", είπε η κα Ονουφρίου.

Η τελετή υπογραφής έγινε στο Sharm El Sheikh στην Αίγυπτο στο πλαίσιο της Αιγυπτιακής Οικονομικής Συνόδου.

Το μνημόνιο συναντίληψης συνυπέγραψαν η πρόεδρος της Εταιρείας Υδρογοναθράκων Κύπρου, Τούλα Ονουφρίου με τον πρόεδρο της Αιγυπτιακής Εταιρείας Φυσικού Αερίου, Khaled Abdel Badei. 

Νωρίτερα.

Μνημόνιο συναντίληψης ΕΥΚ με EGAS για ΦΑ από το "Αφροδίτη"

ΕΥΚ και EGAS θα εξετάσουν τεχνικές λύσεις για μεταφορά ΦΑ από το “Αφροδίτη” στην Αίγυπτο 

Μνημόνιο συναντίληψης με την Αιγυπτιακή Εταιρεία Φυσικού Αερίου (Egyptian Natural Gas Holding Company – EGAS) για την τεχνική μελέτη εξαγωγής και πώλησης του κυπριακού αερίου προς την Αίγυπτο, υπέγραψε σήμερα η Εταιρία Υδρογονανθράκων Κύπρου (ΕΥΚ).

Η τελετή υπογραφής έγινε στο Sharm El Sheikh στην Αίγυπτο στα πλαίσια τους Αιγυπτιακής Οικονομικής Συνόδου, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΥΚ.

Το Μνημόνιο Συναντίληψης υπεγράφη σε συνέχεια των επαφών που πραγματοποιήθηκαν στη Λευκωσία και στο Κάιρο μεταξύ του Υπουργού Πετρελαίου και Ορυκτών Πόρων της Αραβικής Δημοκρατίας της Αιγύπτου, Sherif Ismail και του Υπουργού Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού Γιώργου Λακκοτρύπη και μεταξύ άλλων, θα διευκολύνει τη συνεργασία των δυο χωρών για την ανάπτυξη και εκμετάλλευση του κοιτάσματος φυσικού αερίου «Αφροδίτη», στο Τεμάχιο 12 της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) της Κυπριακής Δημοκρατίας, αξιοποιώντας τις υπάρχουσες υποδομές αερίου που υπάρχουν στην Αίγυπτο προς αμοιβαίο όφελος των δύο χωρών, αναφέρει ανακοίνωση που εκδόθηκε στα πλαίσια της υπογραφής του Μνημονίου.

Ειδικότερα, με την υπογραφή του Μνημονίου αναλαμβάνουν η EGAS και η ΕΥΚ να εξετάσουν τις τεχνικές λύσεις για τη μεταφορά φυσικού αερίου, μέσω απευθείας θαλάσσιου αγωγού από το κοίτασμα «Αφροδίτη» προς την Αίγυπτο.

“Με τον τρόπο αυτό θα βελτιστοποιηθεί η χρήση των υποδομών φυσικού αερίου και θα επιτευχθεί προστιθέμενη αξία τόσο για την Κύπρο όσο και για την Αίγυπτο”, σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Το εν λόγω έργο θα διεξαχθεί σε συνεργασία με τις εταιρείες που εμπλέκονται στις υπεράκτιες δραστηριότητες υδρογονανθράκων (upstream) και στις δραστηριότητες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

“Η συνεργασία αυτή έχει ως στόχο να ενισχύσει τη σταθερότητα και την ευημερία της Αιγύπτου και παράλληλα να προωθήσει την εκμετάλλευση των κυπριακών κοιτασμάτων φυσικού αεριού καθώς και την ενθάρρυνση δραστηριοτήτων για περαιτέρω εξερεύνηση και ανάπτυξη στην Κύπρο”, αναφέρεται.

“Το Μνημόνιο Συναντίληψης χωρίς αμφιβολία είναι ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της συνεργασίας μεταξύ Αιγύπτου και Κύπρου στον τομέα του πετρελαίου και φυσικού αεριού, το οποίο θα εμβαθύνει περαιτέρω τις φιλικές σχέσεις των δυο χώρων”, σημειώνεται.

Η υπογραφή έγινε από τον Khaled Abdel Badei, Πρόεδρο της EGAS και την Τούλα Ονουφρίου, Πρόεδρο της ΕΥΚ.