Νέο αγκάθι αποτελεί το θέμα των αποζημιώσεων, με τους κτηνοτρόφους να συναντώνται απόψε εκ νέου στη Χοιροκοιτία , για να ενημερωθούν για όσα διαμηνύθηκαν στη χθεσινή σύσκεψη στο Υπουργείο Γεωργίας και να αποφασίσουν τα νέα τους βήματα.
Όπως πληροφορείται ο ΑΝΤ1, η λήψη ή η κλιμάκωση μέτρων δεν είναι ο σκοπός της αποψινής συνάντησης, παρόλο που το θέμα θα βρεθεί στο τραπέζι των συζητήσεων, αφού η ηγεσία της «Φωνής των Κτηνοτρόφων» θέλει οι αποφάσεις να ληφθούν συλλογικά.
Υπουργικό: Ενέκρινε πακέτο αποζημιώσεων ύψους €35,6 εκατομμυρίων για στήριξη των κτηνοτρόφων
Οι κτηνοτρόφοι διαμαρτύρονται ότι μπορεί να αυξήθηκαν τα ποσά των αποζημιώσεων σε σχέση με τα αρχικά, ωστόσο ελάχιστοι θα μπορέσουν να λάβουν το ανώτατο ποσό, καθώς απαιτείται η προσκόμιση συγκεκριμένων πιστοποιητικών, τα οποία λίγοι διαθέτουν. Ως εκ τούτου, οι περισσότεροι αναμένεται να λάβουν πολύ χαμηλότερα ποσά.
Όσον αφορά τις θανατώσεις, τα νέα είναι ενθαρρυντικά, αφού τα επιδημιολογικά δεδομένα είναι καλά και εδώ και μία εβδομάδα δεν παρουσιάζονται νέα κρούσματα.
Αλλαγές στην ποσόστωση του χαλλουμιού ΠΟΠ
Η ελάχιστη αναλογία αιγοπρόβειου γάλακτος μειώνεται στο 15%. Σύμφωνα με το διάταγμα της κυβέρνησης, η νέα ρύθμιση θα ισχύσει από μεθαύριο, Παρασκευή, μέχρι το τέλος του έτους. Αιτία είναι η μείωση της παραγωγής λόγω αφθώδους πυρετού.
Διάταγμα για 15% αιγοπρόβειου στο χαλλούμι
Οι κτηνοτρόφοι, πάντως, αντιδρούν, υποστηρίζοντας ότι η απόφαση αυτή ελήφθη για να ενισχυθεί η χρήση αγελαδινού γάλακτος.
Δείτε το βίντεο: