Με χριστουγεννιάτικα στολίδια και μια αίσθηση γιορτής που κοντράρει το γκρίζο της εγκατάλειψης, ο κ. Φώτης Φωτίου έστειλε και φέτος το δικό του μήνυμα από τη Νεκρή Ζώνη. Στον θεματικό κήπο που έχει δημιουργήσει στο τεμάχιο της οικογένειας της συζύγου του, στη Λεωφόρο Καντάρας στο Καϊμακλί, τα Χριστούγεννα ήρθαν όχι ως διακόσμηση μόνο, αλλά ως πράξη επιμονής και διεκδίκησης.
Σήμερα δημοσιεύουμε φωτογραφίες από τον στολισμένο χώρο του κ. Φώτη, έναν χώρο που τα τελευταία χρόνια ανακτά σταδιακά ζωή και όπως ο ίδιος μας αποκάλυψε σε συνέντευξή του στον ant1live, δεν τον αντιμετωπίζει ως «νεκρό», αλλά ως σπίτι και τόπο επιστροφής.
Τον περασμένο Φεβρουάριο είχαμε παρουσιάσει εκτενή συνέντευξη του κ. Φώτη, καταγράφοντας από κοντά την καθημερινότητά του εντός της Νεκρής Ζώνης και το όραμά του για επανεγκατάσταση. Από τότε μέχρι σήμερα, τίποτα δεν έχει ανακοπεί. Αντίθετα, η προσπάθεια συνεχίζεται αθόρυβα, με πείσμα και συνέπεια.
Σχετικό θέμα: Ο κ. Φώτης προετοιμάζει την επιστροφή στο σπίτι του στη Νεκρή Ζώνη
Το σπίτι, εγκαταλελειμμένο από το 1974, αναστηλώνεται κομμάτι-κομμάτι. Με απλά υλικά, με αντικείμενα που του χάρισαν φίλοι και γνωστοί, με προσωπική εργασία και μεράκι. Το ισόγειο, χωρίς πόρτες και παράθυρα, φιλοξενεί παλιά έπιπλα, διακοσμητικά, ένα παλιό τάβλι. Στον εξωτερικό χώρο, το «θεματικό σημείο», ένα φουρνί και ένα μικρό εκκλησάκι συνθέτουν ένα σκηνικό που δύσκολα ταιριάζει με την εικόνα που πολλοί έχουν στο μυαλό τους για τη Νεκρή Ζώνη.
Και όμως, εκεί, λίγα μόλις μέτρα από φυλάκια και υπό την επιτήρηση των Ηνωμένων Εθνών, ο κ. Φώτης μπαινοβγαίνει καθημερινά, καλλιεργεί, φροντίζει, διακοσμεί.
Ο στόχος παραμένει ξεκάθαρος: η ένταξη της περιοχής σε αστική χρήση και η πλήρης επιστροφή στο σπίτι. Μέχρι τότε, ο κ. Φώτης δηλώνει πως θα συνεχίσει να δίνει ζωή στον χώρο. Να τον φωτίζει κυριολεκτικά και συμβολικά.