Ο παράνομος Bayrak (15.11.24) μετέδωσε ζωντανά την ομιλία του Τουρκοκύπριου ηγέτη Ερσίν Τατάρ, κατά τη διάρκεια της παρέλασης για την επέτειο της 41ης ανακήρυξης του αποσχιστικού καθεστώτος στην κατεχόμενη περιοχή της Κύπρου.
Λέγοντας ότι «είμαστε παιδιά του Ατατούρκ και συνεχίζουμε τον αγώνα μας», ο Τατάρ ξεκίνησε κάνοντας ιστορική αναδρομή και υποστήριξε ότι κατά τη διάρκεια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας οι Τουρκοκύπριοι ήταν πάντα κυρίαρχοι, και ότι έστω κι αν η κυριαρχία πέρασε κατόπιν στην Αγγλία, πάντα δήλωναν ότι δεν θα παρέδιδαν την κυριαρχία τους στους Ελληνοκύπριους και στους Έλληνες μετά την ανεξαρτησία της Κύπρου.
«Η βάση της νέας μας εθνικής πολιτικής είναι ουσιαστικά το δικαίωμα της μίας κυριαρχίας. Το δικαίωμα της κυριαρχίας είναι […] εγγενές δικαίωμά μας. Δεν υπόκειται σε διαπραγμάτευση», δήλωσε ο Τατάρ από το βήμα και πρόσθεσε:
«Ως εκ τούτου, δεν θα καθόμαστε πλέον μάταια στο τραπέζι [των διαπραγματεύσεων] σκύβοντας το κεφάλι. Συνεχίζουμε να φωνάζουμε από κάθε βήμα με όλη μας τη δύναμη ότι μπορούμε να εισέλθουμε σε μια νέα διαδικασία διαπραγμάτευσης μόνο με την επίσημη καταγραφή της κυριαρχικής μας ισότητας και του ισότιμου διεθνούς καθεστώτος μας».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις προτροπές του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ για αναγνώριση του κατοχικού καθεστώτος και στις ενέργειες που κάνει η Τουρκία για την προώθηση της «ΤΔΒΚ» σε διάφορους διεθνείς οργανισμούς και ευχαρίστησε την Τουρκική Δημοκρατία, «η οποία συνεχίζει να στηρίζει αυτό το βήμα μας, τη φωνή μας, σε περισσότερες από 250 πρεσβείες σε όλο τον κόσμο, μέσω των πρεσβευτών της και συνεχίζουν να μας υποστηρίζουν παντού».
Ισχυριζόμενος ότι η Κυπριακή Δημοκρατία έχει αυξήσει τις πιέσεις της το τελευταίο διάστημα, ο Τατάρ έκανε λόγο για «επιθέσεις στους τομείς του τουρισμού, των κτηματομεσιτικών, των κατασκευών, της εκπαίδευσης και άλλους με στόχο να βλάψουν την κυβέρνηση της ΤΔΒΚ» και υποστήριξε ότι αυτές οι «επιθέσεις» δεν θα έχουν αποτέλεσμα διότι «η ΤΔΒΚ δεν θα εγκαταλείψει ποτέ τις βασικές αρχές της, ενώ προστατεύει τη δίκαιη υπόθεσή της».
«Είμαστε πάντα έτοιμοι να συνεργαστούμε με την άλλη πλευρά»
«Εκεί θα δουν ότι είμαστε πάντα έτοιμοι να συνεργαστούμε με την άλλη πλευρά στη βάση της κυριαρχίας», δήλωσε ο Τατάρ αναφερόμενος σε ενεργειακά θέματα, στην εξερεύνηση των ενεργειακών πόρων στην Ανατολική Μεσόγειο, ακόμη και στο διαμοιρασμό του νερού που έρχεται με αγωγό από την Τουρκία, ενώ υποστήριξε ότι πρέπει να είναι σε επικοινωνία για όλα αυτά τα θέματα, όπως και για τη διάνοιξη οδοφραγμάτων, προκειμένου να υπάρξει «οικονομική ευημερία που θα αντανακλάται και στου δύο λαούς».
Λέγοντας ότι η πρώτη του πρόταση στην προσωπική απεσταλμένη του ΓΓ του ΟΗΕ, κ. Χολγκίν ήταν να βρίσκεται και η Τουρκία στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων κι ότι έχει κλείσει το κεφάλαιο της ομοσπονδίας, υποστήριξε ότι τώρα ο ΓΓ του ΟΗΕ αναζητά τρόπους για να συζητηθούν κάποιες νέες σκέψεις στην επερχόμενη διαδικασία και πρόσθεσε:
«Για άλλη μια φορά, εμείς, ως τουρκικός λαός της Κύπρου αναγνωρίζουμε ότι το μοντέλο των δύο χωριστών κρατών στην Κύπρο είναι απαραίτητο για μια δίκαιη, μόνιμη και βιώσιμη συμφωνία για εμάς, διότι το κεφάλαιο της ομοσπονδίας έχει πλέον κλείσει, όπως είπε πριν από λίγο ο Πρόεδρός μας [Σημ. Μτφ.: εννοεί τον Τούρκο Αντιπρόεδρο Τζεβντέτ Γιλμάζ]. Διότι όλοι γνωρίζουμε ήδη ότι η νότια Κύπρος δεν προτίθεται να μοιραστεί μαζί μας τα αγαθά, την εξουσία, την ομορφιά και τον πλούτο αυτής της χώρας στη βάση της ισότητας. Επομένως, ο δρόμος μας είναι ο αγώνας, ο δρόμος μας είναι μαζί με την Τουρκία, είναι ο δρόμος του μέλλοντος μας».
Ο Τατάρ στη συνέχεια αναφέρθηκε στη σημασία της οικονομικής ανάπτυξης και στα έργα που πραγματοποιεί η Τουρκία στις κατεχόμενες περιοχές σε διάφορους τομείς, στο πλαίσιο των λεγόμενων οικονομικών πρωτοκόλλων, λέγοντας:
«Μια ισχυρότερη οικονομική δομή, μια αύξηση της ευημερίας θα επιτρέψει να ατενίσουμε το μέλλον με ελπίδα, να μπορέσουμε να έχουμε νέες επενδύσεις σε εμάς, αυτό θα αυξήσει περαιτέρω την εμπιστοσύνη και την πίστη στην κυβέρνηση της βόρειας Κύπρου ως τουρκικό κράτος στην Ανατολική Μεσόγειο».
Στην συνέχεια αναφέρθηκε στη συμμετοχή του στις συνόδους του Οργανισμού Τουρκικών Κρατών και ευχαρίστησε τον Πρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν, διότι «σε συνέντευξη που έδωσε στον παγκόσμιο Τύπο μετά από αυτή τη συνάντηση στο Αζερμπαϊτζάν, είπε ότι η πρόσκληση του κ. Τατάρ ως προέδρου της ΤΔΒΚ είναι ουσιαστικά μια πρακτική του Αζερμπαϊτζάν για την προώθηση της κυβέρνησης στη βόρεια Κύπρο και την απόκτηση της ανεξαρτησίας». Ανέφερε, επίσης, ότι στην Κιργισία ήταν παρών ανάμεσα σε άλλους αρχηγούς κρατών.
«Γαλάζια πατρίδα και γεωτρήσεις»
Καταλήγοντας αναφέρθηκε στη σημασία της «Γαλάζιας Πατρίδας» και δήλωσε:
«Όταν βλέπουμε τι συμβαίνει στην Ανατολική Μεσόγειο, στη Γάζα, όταν βλέπουμε τη Συρία, όταν κοιτάμε γύρω μας, βλέπουμε πόσο σημαντική είναι η Γαλάζια Πατρίδα. Εδώ, η κυβέρνηση της ΤΔΒΚ με τα 3800 τετραγωνικά χιλιόμετρα γης, με τις περιοχές θαλάσσιας δικαιοδοσίας, τα χωρικά ύδατα, την υφαλοκρηπίδα, τα δικαιώματα οικονομικής αποκλειστικής ζώνης και τα δικαιώματα στον ουρανό, όλα αυτά είναι η εγγύηση, η διαβεβαίωση της ικανότητάς μας να βαδίσουμε στο μέλλον με πολύ ισχυρότερα βήματα μαζί με τη μητέρα πατρίδα, τη γαλάζια πατρίδα, με μια σειρά από συμφωνίες μεταξύ μας σε συνεργασία με τη μητέρα πατρίδα Δημοκρατία της Τουρκίας.[…]
Ελπίζω ότι τα επόμενα χρόνια η Τουρκική Δημοκρατία και η Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου θα μπορέσουν να κάνουν συμφωνίες συνεργασίας σε διάφορα έργα. Με τέτοιες συμφωνίες συνεργασίας, στην έρευνα και την ανάπτυξη του πλούτου της οικονομικής αποκλειστικής ζώνης, ελπίζουμε ότι στο μέλλον, κ. Πρόεδρε, θα είμαστε σε θέση να είμαστε ένα ερευνητικό κέντρο στην Ανατολική Μεσόγειο με την τουρκική σημαία της βόρειας Κύπρου, η κυβέρνηση της ΤΔΒΚ θα προχωρήσει ακόμη περισσότερο».
Πηγή: Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών