Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Ο εκπρόσωπος τύπου της ΕΝΠ, Κωνσταντίνος Φάνου, μίλησε στον Super Sport FM 104.0, για την κατάσταση που επικρατεί στο ποδόσφαιρο.

Για το πως διαχειρίζονται την κατάσταση: «Προσπαθούμε να δούμε με ποιο τρόπο θα προετοιμαστούμε για την επανέναρξη. Πρόκειται για μια δύσκολη στιγμή και θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να ανταπεξέλθουμε. Στεναχωριέμαι με όλα αυτά που συζητάμε. Η πραγματικότητα είναι δύσκολη για όλους. Θλίβομαι όταν μια πλευρά προσπαθεί να κερδίσει από μια κρίση. Είμαστε μια περιοχή που θα πληγεί σε μεγάλο βαθμό από την πανδημία. Ολόκληρες οικογένειες βασίζονται στον τουρισμό. Έρχεται μια δύσκολη συνέχεια, είναι διαχειρίσιμη, όμως πρέπει να δούμε τη νέα πραγματικότητα. Δεν χωράνε εκβιασμοί, ούτε εξυπνάδες. Ντρέπομαι να πάρω τον οποιοδήποτε άνθρωπο που η επιχείρηση του αντιμετωπίζει πρόβλημα βιωσιμότητας και να του ζητήσω χορηγία».

Για το ότι η οικογένεια Τσόκκου θα πληγεί στο οικονομικό: «Δεν είναι μόνο ο κ. Τσόκκος. Όταν σε ένα νοικοκυριό υπάρχει μείωση στους μισθούς, τότε το πρώτο πράγμα που θα περιορίσει είναι τη ψυχαγωγία. Το ποδόσφαιρο. Τα πράγματα αλλάζουν και είναι ντροπή να μην το αντιλαμβάνεται ο καθένας. Οι ποδοσφαιριστές είναι το ίδιο το ποδόσφαιρο, όμως για να υπάρχουν, πρέπει να έχουμε και ομάδες».

Θεωρείς ότι οι ποδοσφαιριστές βλέπουν μόνο το δικό τους καλό; «Όλες αυτές τις μέρες διαβάζω διάφορα. Δεν είμαι ο ειδικός για να τοποθετηθώ. Με ενοχλεί ο τρόπος που συμπεριφερόμαστε όλοι. Με ενοχλεί που βγήκε η πρόταση της ΚΟΠ και αμέσως είχαμε απάντηση. Βλέπαμε να γίνεται ένα διαδικτυακό ξεκατίνιασμα. Αν δεν μπορούμε να βρούμε λύσεις, είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Οι ποδοσφαιριστές έχουν συμβόλαια, τους παρέχεται διαμονή και αυτοκίνητα».

Κάποιοι τους δίνουν όμως αυτά τα συμβόλαια… «Δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να αλλάξουν. Άνθρωποι πεθαίνουν και το μόνο που συζητάμε είναι η παρουσίαση των πραγμάτων, όπως μας βολεύει. Δεν βγάζω από αυτό και τις ομάδες. Το ποσοστό του 23% είναι δίκαιο».

Για το ότι η μείωση αφορά όλη τη σεζόν: «Το 23% αφορούσε όλη τη σεζόν, αφού τα έσοδα θα μειωθούν. Δεν έρχονται τμηματικά τα έσοδα. Κάποια συμμαζεύονται στο τέλος. Πάντα τέτοια περίοδο κυκλοφορούσε λαχείο που μας έφερνε 50.000 ευρώ. Η αποκοπή του 23% αποφασίστηκε γιατί αυτή θα είναι η απώλεια για την ολοκλήρωση σεζόν».

Δεν θα ντρέπεστε να πείτε στους ποδοσφαιριστές να μην πληρωθούν από δω και πέρα και να παίζουν δωρεάν; «Να καθίσουν να βρουν τις λύσεις. Μην ξεχνάμε ότι όταν έχει πάρεις 60.000-70.000 ευρώ θα συζητήσεις τη μείωση για την επιβίωση των ομάδων».

Για τα οικονομικά της ΕΝΠ: «Εμείς εύκολα ή δύσκολα στο τέλος θα επιβιώσουμε. Δεν πιστεύω να κλείσει το σωματείο».

Για τα λεφτά από τα τηλεοπτικά: Έχουν παγιοποιηθεί. Αν επαναρχίσει το πρωτάθλημα, πιστεύω ότι θα πάρουμε τα λεφτά μας. Δεν είμαι εδώ για να στηρίξω αποφάσεις των σωματείων. Κάθε τέτοια περίοδο έρχονταν και έδιναν εισφορά και γινόταν προείσπραξη. Ποιος μπορεί να εγγυηθεί σε μια ομάδα ότι τα έσοδα θα είναι τα ίδια;»

Για το ότι έπρεπε να απαιτήσετε λεφτά από το ταμείο της ΚΟΠ: «Θα γίνουν αυτά. Είμαστε μια κοινωνία που μάθαμε να ζητάμε από κυβερνήσεις και ομοσπονδίες. Δεν θα μας οδηγήσει στη λύση αυτό. Ίσως μας οδηγήσει στην πτώχευση πιο γρήγορα. Δεν γνωρίζω αν υπάρχει η οικονομική βάση για βοήθεια από την ΚΟΠ. Αυτό που με ενοχλεί είναι ότι δεν μπορούμε να αντιληφθούμε την πραγματικότητα. Υπάρχουν πολύ μεγάλα προβλήματα και επιλέγουμε ένα δρόμο που δεν μας κάνει περήφανους. Μακάρι να μπορούσαν να πληρωθούν μέχρι και το τελευταίο σεντ. Υπάρχουν οικογένειες που θα καταστραφούν οικονομικά».

Αν έχουν συζητήσει με τον Τσέντομιρ Γιανέφσκι για τοα θέμα επέκτασης της συνεργασίας: «Τη δεδομένη στιγμή δεν μπορούμε να μπούμε σε μια τέτοια διαδικασία. Θα δούμε τη νέα τάξη πραγμάτων. Ίσως να μην μπορούμε καν να μπούμε σε τέτοια συζήτηση. Θα πρέπει να περιμένουμε».