«Άστραψε» και «βρόντηξε» ο πρόεδρος του Ερμή. Ο Λούκας Φανιέρος ήταν φιλοξενούμενος στην εκπομπή στο ραδιόφωνο του ACTIVE και σχολίασε τα τεκταινόμενα στο πρωτάθλημα της Β’ Κατηγορίας, αλλά και γενικότερα τη μάστιγα των στημένων αγώνων. Τόνισε ότι η Αστυνομία επιβάλλεται να παρέμβει δυναμικά, κάλεσε όσους τοποθετούνται δημόσια για στημένα παιχνίδια να έχουν αποδείξεις, ενώ υπογράμμισε πως πάρα πολλοί παίκτες του Ερμή τον είχαν πληροφορήσει ότι προσεγγίστηκαν για στημένους αγώνες.
Αναλυτικά οι τοποθετήσεις:
Για την απόδοση του Ερμή με την Πάφο: «Εμείς πέσαμε στην Β’ Κατηγορία. Μας λυπεί αυτό το γεγονός. Υπήρξαν αρκετές συγκυρίες. Με τα λάθη τα δικά μας, λάθη κι άλλων. Πλέον είμαστε αναγκασμένοι να χρησιμοποιούμε νεαρούς παίκτες για να δούμε αν μπορούν να μας βοηθήσουν στη δεύτερη κατηγορία».
Είστε ικανοποιημένος με την εικόνα της ομάδας: «Σε καμία περίπτωση δεν είμαι ικανοποιημένος με την απόδοση. Όμως βλέπω και άλλα πράγματα, έχει προβλήματα το ποδόσφαιρο. Ας τα δει ο πρόεδρος της ΚΟΠ και η Ομοσπονδία, να τα διορθώσουν».
Θα ενισχυθείτε και με ξένους παίκτες; «Θα φέρουμε και ξένους παίκτες για να έρθουμε πίσω στην Α’ Κατηγορία, αυτός είναι ο στόχος μας. Θα έχουμε καλούς ξένους και οι υπόλοιποι Κύπριοι, οι οποίοι να μπορούν να παίξουν και στην Α’ Κατηγορία όταν επιστρέψουμε».
Είπατε ότι θα σας διαδεχθεί ο γιος σας. Πότε θα γίνει αυτό; «(γέλια). Ακόμα… Μόλις γίνει ενήλικος θα αναλάβει. Θέλει ακόμα δύο χρόνια. Είναι 16 τώρα, μεγάλωσε κι αυτός».
Θα παραμείνει ο Δασκαλάκης στη Β΄Κατηγορία ως προπονητής: «Όχι, θα φέρω άλλο προπονητή. Δεν συμφωνήσαμε με τον Νίκο Παναγιώτου. Θα ερωτηθεί και ο κ. Παναγιώτου αν ενδιαφέρεται. Με λυπεί το γεγονός και με παραξενεύει που δεν βρήκε άλλη ομάδα. Σε μία ομάδα όταν δεν πάει καλά φταίνε οι παίκτες. Δεν φταίει ο Νίκος ή ο Χρύσης αν δεν κερδίζει ο Ερμής. Φταίνε οι παίκτες που δεν παίζουν μπάλα, αλλά δεν μπορείς να διώξεις 20 παίκτες. Οι ποδοσφαιριστές και τον Μουρίνιο τον φάγανε. Άκου ποιον έδιωξαν. Δεν είναι καλός προπονητής; Σίγουρα είναι. Οι παίκτες που ήταν εκεί όμως τον “φάγανε”. Και στην Κύπρο έτσι γίνεται. Το πιο λυπηρό για μένα είναι ότι αρχίζει και με κουράζει αυτό το πράγμα. Πρέπει να διαλέγουμε και χαρακτήρες στους ποδοσφαιριστές γιατί ακούγονται πολλά».
Σας προβληματίζουν τα τεκταινόμενα στη Β’ Κατηγορία; «Με λυπεί η απόφαση που πήρε η Ομοσπονδία. Όμως, φαντάσου πόση πίεση υπήρχε από την ΟΥΕΦΑ ή και κάποιους άλλους για να φτάσει στο σημείο να διακόψει το πρωτάθλημα. Αυτό το πράγμα που έγινε δεν είναι θέμα της Ομοσπονδίας, είναι από ανώτερες δυνάμεις (ΦΙΦΑ και ΟΥΕΦΑ). Δεν νομίζω να πήραν μόνοι τους αυτή την απόφαση. Με τους τόσους κόκκινους φάκελους που ήρθαν αποφάσισαν ότι αυτή η Κατηγορία πρέπει να σταματήσει προσωρινά. Τώρα, με λυπεί το γεγονός γιατί επί καιρό Κωστάκη Κουτσοκούμνη, αν θυμάστε εγώ έκανα μία καταγγελία σε ένα ματς στην Αστυνομία ότι έχω πληροφορίες ότι ήταν στημένο. Το άφησαν να παιχθεί και ήρθε φάκελος. Ήταν ο αγώνας Ερμής-Δόξα. Και πλήρωσα 50.000 ευρώ. Τώρα έρχεσαι και το αναβάλλεις γιατί δεν είναι καθαρό το πρωτάθλημα. Είναι μεγάλη κουβέντα. Μπορεί να υπάρχει και οριστική διακοπή του πρωταθλήματος».
Ποια είναι η άποψη σας για τους φάκελους: «Με τον τρόπο έρχονται οι φάκελοι, δεν σημαίνει ότι οι ομάδες που αναγράφονται είχαν εμπλοκή. Αυτή είναι η θέση μου και δεν είναι σωστό νομικά αυτό που γίνεται. Δεν μπορεί να πάει στο δικαστήριο αυτή η υπόθεση με τον τρόπο που έρχονται οι φάκελοι. Πρέπει η Αστυνομία να ανακρίνει. Το λυπηρό είναι ότι ακούγεται για ρεύματα που κόπηκαν, για πρόεδρους που μπαίνουν στα αποδυτήρια. Δεν τα λέω εγώ. Τα διάβασα. Είναι πολύ σοβαρά αυτά τα πράγματα. Όταν φωνάζω εγώ να γίνουν πιο πολλές ομάδες στην Α’ Κατηγορία να υπάρχουν δύο όμιλοι στη Β’ Κατηγορία. Nα κοπούν κάποια χρήματα από την Α’ Κατηγορία και να βρει τρόπους η Ομοσπονδία να ενισχύει τις ομάδες της Β’ Κατηγορίας. Όταν δεν έχουν λεφτά πηγαίνουν στο βωμό που λέγεται στοίχημα. Δεν είναι μόνο στην Κύπρο, είναι παγκόσμια. Όταν μιλάμε και δεν έχουμε αποδείξεις, δεν πρέπει να μιλάμε. Από την στιγμή που υπάρχουν πληροφορίες που είναι η Αστυνομία; Εμένα με πήραν 6 φορές στην Αστυνομία. Γιατί δεν γίνεται κάτι;».
Θεωρείς ότι στην Κύπρο δεν υπάρχουν στημένα; «Τα πάντα γίνονται όχι κάτι. Μπορεί να γίνονται διπλάσια και τριπλάσια απ’ ότι γράφουν. Υπάρχουν στοιχεία; Αν ναι, υπάρχουν δικαστήρια και ποινές. Από την στιγμή, όμως, που γράφουν τόσα πράγματα πρέπει να έχεις στοιχεία για να γράφεις. Και αν δεν έγινε αυτό στα αποδυτήρια τι θα γίνει; Αν απλά κάποιοι βγάζουν βρώμα προς τα έξω; Από την στιγμή που έρχονται 4 φάκελοι φυσικά, πάει να πει κάτι έγινε. Ο κόσμος και οι “καφενέδες”, όπου κάτσει και βρεθεί συζητά για το τι θα παίξει στο στοίχημα. Όλη η Κύπρος είναι τζογαδόροι πλέον».
Σας πήραν τηλέφωνο εσάς για να σας ρωτήσουν τι στοίχημα να παίξουν; «Κάθε βδομάδα. Τους λέω ρε παιδιά τι να σας πω. Εγώ θέλω να νικήσω. Έχει και κόσμο που παίζει 5 ευρώ ή 10 ευρώ. Υπάρχουν προκαταλήψεις σε ορισμένα ματς. Μήπως χρειάζεται αλλαγή ο τρόπος διεξαγωγής του πρωταθλήματος; Να μην υπάρχουν αδιάφορες ομάδες».
Αν γίνουν 16 οι ομάδες δεν θα υπάρχουν αδιάφορες; «Αν κάνεις 16 ομάδες και έχει έπαθλα, δηλαδή δύο οκτάδες και να υπάρχει πρωταθλητής και β’ γκρουπ και να παίρνει λεφτά, ώστε να έχει κίνητρο. Πώς θα πείσω έναν παίκτη μου εγώ τώρα να έχει κίνητρο. Εγώ τους λέω να παίξουμε για το όνομα μας. Αλλά αφού δεν έχει κίνητρο πλέον. Οι ομάδες που είναι στη Β’ Κατηγορία δηλαδή και είναι αδιάφορες θα κόψει βαθμούς από τους πρώτους;».
Σας είπε ποτέ κάποιος παίκτης σας ότι τον πήραν τηλέφωνο για να χαρίσει σε κάποια ομάδα; «150 ποδοσφαιριστές».
Πώς το χειριστήκατε; «Όμορφα. Τους είπα να κάνουν τη δουλειά τους, να βάλουν και γκολ και να είναι οι καλύτεροι του γηπέδου. Υπάρχουν πολλά πράγματα που γίνονται στο ποδόσφαιρο που δεν τα γνωρίζεται. Από την στιγμή που μπήκε το χρήμα στη μέση γίνονται τα πάντα. Αν κάποιος πιαστεί θα καταδικαστεί. Έχει το δικαίωμα να κάνει ο καθένας οτιδήποτε».
Οι πρόεδροι έχουν ευθύνη; «Βεβαίως ναι. Αλλά τι να κάνω εγώ. Να μαντρίσω 25 παίκτες και να κάνω κάθε βδομάδα τον ντετέκτιβ. Κάτι μάνατζερ που μπλέκονται να πάρουν τους παίκτες μετεγγραφές. Πρέπει να μπούνε βαθμίδες. Μα τι να κάνω εγώ; Κάθε μέρα κάμνω τον ντετέκτιβ. Ο καθένας κάμνει το παιχνίδι του. Άμα είναι για μεγάλες ομάδες όλοι βουβώνετε. Αλλά έτσι είναι. Το σύστημα. Γιατί φοβάστε όλοι τους μεγάλους. Πρέπει να υπακούμε τους μεγάλους. Αλλά να μην ξεχνάτε ότι και οι μικροί είναι στο παιχνίδι. Έρχεται ένα μπάτζετ 17 εκατομμυρίων και παίζει με τις 800.000. Αν δέρουμε μία μέρα αυτή την ομάδα, είναι σαν να πιάσαμε το πρωτάθλημα. Παίζουν 5 φορές τον χρόνο το ΑΠΟΕΛ με την Ομόνοια. Ε, πώς να πάει στο γήπεδο ο κόσμος. Αφού βαρέθηκε να βλέπει ΑΠΟΕΛ – Ομόνοια, είναι λογικό. Τα πλέι οφ γιατί τα κάναμε; Για να σώζεται ο Ερμής και να πιάνει το πρωτάθλημα ο ΑΠΟΕΛ, η Ομόνοια και ο Απόλλων. Ελάτε στη θέση τη δική μου και της Ανόρθωσης. Εγώ θα κυνηγήσω όλα τα παιχνίδια σας το λέω από τώρα. Όμως δώσε μου ένα κίνητρο. Τα πλέι οφ δεν χρειάζονται, είναι για να στήνουν παιχνίδια. Μπορεί να παίζουν και οι παίκτες στοιχήματα. Αφού δεν έχουν τίποτα να κερδίσουν και θα φύγουν από την ομάδα. Έρχεστε όλοι πάνω στους πρόεδρους».
Σας έτυχε τέτοια περίπτωση: «Εγώ κλείνω τις υποθέσεις μόνος μου. Αν βλέπεις ότι έδιωξε παίκτη ο Φανιέρος υπάρχουν λόγοι και αιτίες. Άμαν πιάνω εγώ στα χέρια μου και δείχνουν μου μήνυμα στο τηλέφωνο πριν πέντε-δέκα χρόνια ότι ένας ζητά από κάποιον παίκτη μου να φάει κόκκινη και θα του δώσει 5-10 χιλιάδες ευρώ, τι να κάμω εγώ; Μου το έδειξε ο παίκτης και του είπα δεν θα παίξεις, θα μείνεις στον πάγκο. Θα πάω εγώ να γίνω Σέρλοκ Χολμς. Μάγκας ο παίκτης μου, ήρθε και είπε μου. Πόσοι παίκτες το έκαμαν όμως τούτο και επιάσαν τες 5 και τις 10 χιλιάδες; Και μετά ήρτε φάκελος και φταίει ο Φανιέρος. Μα ποιος Φανιέρος ρε; Ακόμα που είστε. Όταν πάμε στις τελευταίες αγωνιστικές ακόμα να δείτε».