Μετά τις 3 ισοπαλίες στον όμιλο της, η Πορτογαλία νίκησε στην παράταση την Κροατία και χθες το βράδυ στα πέναλτι την Πολωνία, διεκδικώντας μια θέση στον τελικό, αν φυσικά καταφέρει να περάσει, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, από το Βέλγιο ή την Ουαλλία που δίνουν τη μάχη τους απόψε. Ο Ρονάλντο, έφτασε στον τελικό για πρώτη φορά το 2004 εναντίον της Ελλάδας, σε ηλικία 20 ετών και λούθηκε στα κλάματα, χάνοντας μέσα στο Ντα Λουζ της Λισσαβώνας.
Τώρα θέλει να φτάσει ξανά στον τελικό και γιατί όχι να τον κερδίσει, γιατί θα είναι η τελευταία του ευκαιρία να κερδίσει ένα Euro. Πάντως, η Πορτογαλία έχει ένα κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητο record στη διοργάνωση, συμμετέχοντας 7 φορές, φτάνοντας 3 φορές στα ημιτελικά και μια φορά στον τελικό. Δεν πήρε ποτέ το τρόπαιο. Μπορεί να το πάρει τώρα; Δύσκολο, αλλά όχι αδύνατο.
Ο Φερνάντο Σάντος πίστευε στην ομάδα του και πριν την έναρξη του Euro δήλωσε: "Πιστεύω πως μπορούμε να κερδίσουμε το τρόπαιο. Αν αυτή η ομάδα διατηρήσει τη συγκέντρωση της, με την ποιότητα που έχει, θα είναι δύσκολο να μας νικήσουν.
Με ρωτάτε ποιος είναι καλύτερος. Ο Ρονάλντο ή ο Εουσέμπιο; Δεν μπορείς να συγκρίνεις δυο ιδιοφυΐες. Είναι ο Μότσαρτ καλύτερος από τον Μπετόβεν;" Και ο Ρονάλντο είχε δηλώσει:" Από τότε που παίζω στην εθνική, δεν είχαμε ποτέ τόσους πολλούς υψηλής ποιότητας, νεαρούς παίκτες."
Λένε ότι η Πορτογαλία, με 5 ισοπαλίες έφτασε γιά τέταρτη φορά στα ημιτελικά. Και εννοούν φυσικά 5 ισοπαλίες σε αγώνες 90'. Όμως δεν είναι έτσι.. Όταν περάσεις στα νοκ άουτ, μιά νίκη στην παράταση είναι νίκη! Τίποτα λιγότερο. Και η νίκη πάνω στην ισχυρή Κροατία, με το γκολ του Γκουαρέσμα στο 117' ήταν ίσως η πιό σημαντική. Γιά να έρθει μετά η ψεσινή ψυχοπλακωτική διαδικασία των πέναλτι, με την απόκρουση του Πατρίτσιο στο κτύπημα του Μπλατσικόφσκι. Και πάλι ο Γκουαρέσμα ήταν αυτός που είπε την τελευταία λέξη γιά να αποκλειστεί η Πολωνία και να περάσει η ελαφρώς καλύτερη της στον αγώνα Πορτογαλία.
Μπορεί ο Ρονάλντο να μην έπαιξε για μια ακόμα φορά, σύμφωνα με τις δυνατότητες του, είχε όμως τις καλές του στιγμές, έχασε 3 σημαντικές ευκαιρίες και έγινε πάνω του ένα ξεκάθαρο πέναλτι που δεν είδε ή δεν θέλησε να δει ο διαιτητής. Στο τέλος πανηγύρισε με την ψυχή του την πρόκριση, ενώ ο άλλος αστέρας Λεβαντόφσκι αποχώρησε φυσικά πικραμένος.
Το πρώτο του γκολ στο τουρνουά, έμελλε να είναι και το τελευταίο. Ο νεαρός Σάντσες που είναι μια από τις αποκαλύψεις αυτού του Euro και θα είναι συμπαίκτης του από τη νέα περίοδο στην Μπάγερν, ισοφάρισε το γκολ του. Κι αυτό το γκολ, συνέβαλε στη μεγαλύτερη ίσως απογοήτευση στη μέχρι τώρα καριέρα του Πολωνού στράικερ. Ψες ήταν η νύχτα του Ρονάλντο και όχι του Λεβαντόφσκι.
Απόψε θα είναι η νύχτα του Αζάρ ή του Μπέιλ; Ίδωμεν...