Με ένα - συναρπαστικό, κλασικό και γι’ αυτό απίστευτα μοντέρνο, επίκαιρο έως και επείγον για κάθε εποχή αλλά ακριβώς για το σήμερα - έπος 260 λεπτών, ο Μάρτιν Σκορσέζε αφηγείται ξανά την ιστορία που έφτιαξε την Αμερική. Η ταινία θα προβάλλεται από 19 εως 26 Οκτωβρίου, εκτός από τη Δευτέρα (23/10) στο Πάνθεον Λευκωσίας.
ΟΙ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ ΤΟΥ ΑΝΘΙΣΜΕΝΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ - 𝑲𝑰𝑳𝑳𝑬𝑹𝑺 𝑶𝑭 𝑻𝑯𝑬 𝑭𝑳𝑶𝑾𝑬𝑹 𝑴𝑶𝑶𝑵
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Martin Scorsese
ΣΕΝΑΡΙΟ: Eric Roth, Martin Scorsese & David Grann
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Leonardo DiCaprio, Robert De Nirο, Lily Gladstone
Διάρκεια: 206 λεπτά
Είδος ταινίας: ΔΡΑΜΑ
Εδώ η ιστορία θα μπορούσε να περιστρέφεται γύρω από τα (βρώμικα) χέρια που έφτιαξαν την Αμερική, αφού ο Μάρτιν Σκορσέζε διασκευάζει (στο σενάριο με τον Ερικ Ροθ) την έρευνα του Ντέιβιντ Γκραν «Killers of the Flower Moon: An American Crime and the Birth of the FBi» που κυκλοφόρησε το 2017. Η ιστορία τοποθετείται τη δεκαετία του 1920 και περιστρέφεται γύρω από τα μέλη της φυλής των Ινδιάνων Οσέιτζ, οι οποίοι μετά από την ανακάλυψη πετρελαίου, στις εκτάσεις που τους παραχωρήθηκαν για να ζήσουν, έγιναν οι άνθρωποι με το μεγαλύτερο κατά κεφαλή εισόδημα στον κόσμο. Αντιστρέφοντας τους άγραφους νόμους της εποχής, έζησαν στην Οκλαχόμα σαν μια σεβαστή αριστοκρατία και αναμείχθηκαν με τους λευκούς, δίνοντας το στίγμα μιας ουτοπικής συνύπαρξης που διακόπηκε απότομα όταν μυστηριώδεις δολοφονίες άρχισαν να αποδεκατίζουν ουσιαστικά τη φυλή, αναγκάζοντας το νεόκοπο τότε FBI του Εντγκαρ Τζ. Χούβερ να αναλάβει δράση.
Το «Killers of the Flower Moon» δεν είναι όμως μια αστυνομική ταινία. Ή τουλάχιστον δεν είναι μόνο μια αστυνομική ταινία, όπως δεν είναι μια ταινία για τους Ινδιάνους (όσο κι αν κινηματογραφικά και εξωκινηματογραφικά κάνει για την εκπροσώπηση τους τα μεγαλύτερα βήματα που τόλμησε το σύγχρονο Χόλιγουντ) ή μια ταινία για τη γέννηση και ουσιαστικά εγκαθίδρυση του FBI. To «Killers of the Flower Moon» είναι μια σκορσεζική ταινία, με όλη τη σημασία της λέξης αφού στον τεράστιο καμβά της χωράει όλο το εμμονικό σύμπαν του δημιουργού της. Στο επίκεντρο βρίσκεται ένας ακόμη σκορσεζικός ήρωας (και, φυσικά, η άνοδος και η πτώση του) μέσα από τα μάτια του οποίου θα γίνουμε μάρτυρες μιας τραγωδίας που, συνταρακτικά, αφηγείται τη βία πάνω στην οποία γεννήθηκε η Αμερική και ταυτόχρονα μάρτυρες μιας ταινίας που μεγαλώνει ακόμη περισσότερο για να γίνει ένα δοκίμιο πάνω στην βία που ορίζει τις ανθρώπινες σχέσεις, δηλητηριάζοντας ερήμην ή ηθελημένα κάθε καλό αυτού του κόσμου.
Θα αρκούσε για να αντιληφθεί κανείς τον καμβά πάνω στον οποίο μεγαλουργεί ο Μάρτιν Σκορσέζε, να παρατηρήσεις την αντίθεση ανάμεσα στο βλέμμα του Ερνεστ Μπέρχαρτ (τον υποδύεται σε μια από τις καλύτερες ερμηνείες της καριέρας του ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο) στην αρχή της ταινίας, όταν φτάνει από τον πόλεμο στο Οσέιτζ Κάουντι γεμάτος όρεξη και φιλοδοξία για ζωή, προστατευόμενος του θείου του μεγαλογαιοκτήμονα και ευεργέτη Γουίλιαμ Χέιλ (ο Ρόμπερτ Ντε Νίκο σε σαρδόνιο timing) και γρήγορα ερωτευμένος και ζευγάρι με την Ινδιάνα Μόλι (σε μια δύσκολη, γενναιόδωρη, αφοπλιστική, πολυεπίπεδη ερμηνεία η σπαρακτική Λίλη Γκλανστοουν) και το σκοτάδι στο οποίο έχει βυθιστεί στο φινάλε, όταν αντιλαμβάνεται πως υπήρξε από νωρίς ο αφελής νέος πάνω στην αθωότητα του οποίου θα γράφονταν τα στυγερά εγκλήματα ενός σατανικού σχεδίου για την εξόντωση των Ινδιάνων και την βίαιη απόκτηση του πλούτου τους.