“Σήμερα συμπληρώνονται 62 χρόνια από τότε που το Συμβούλιο Ασφαλείας ίδρυσε την Ειρηνευτική Δύναμη των Ηνωμένων Εθνών στην Κύπρο (UNFICYP)” ανέφερε ο Εκπρόσωπος του ΓΓ ΟΗΕ Στεφάν Ντουζαρίκ, κατά τη διάρκεια της Ενημέρωσης Τύπου στην έδρα του διεθνούς οργανισμού.
Με την ευκαιρία της επετείου, ο κ. Ντουζαρίκ μετέφερε τις δηλώσεις του Ειδικού Αντιπροσώπου του Γενικού Γραμματέα στην Κύπρο και Επικεφαλής της Αποστολής του ΟΗΕ, Kασίμ Ντιάν. Ο κ. Ντιάν ανέφερε ότι “η ειρηνευτική παρουσία έχει βοηθήσει την Κύπρο να αποφύγει την επιστροφή στη βία για περισσότερες από έξι δεκαετίες, προσθέτοντας ότι η ελπίδα πως μια ημέρα δεν θα χρειάζεται πλέον είναι ακριβώς ο λόγος που παραμένει, μέχρι να επιτευχθεί η ειρήνη”.
Επισήμανε ότι η ειρηνευτική δράση “σπάνια γίνεται πρωτοσέλιδο όταν είναι επιτυχής και ότι τα επιτεύγματα της συχνά βρίσκονται στις κρίσεις που τελικά δεν εκδηλώνονται”.
Υπογράμμισε ότι “η αποστολή στηρίζει διακοινοτικές πρωτοβουλίες, συνεργάζεται με τις κοινότητες και ενθαρρύνει τη συνεργασία σε πρακτικά ζητήματα - προσπάθειες που μπορεί να φαίνονται περιορισμένες, αλλά είναι ουσιαστικές για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης”.
Η ειρήνη, πρόσθεσε, δεν επιτυγχάνεται μόνο στα τραπέζια των διαπραγματεύσεων· καλλιεργείται και μέσα από τις καθημερινές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των ανθρώπων.
Ο κ. Ντιάν σημείωσε επίσης ότι “η επέτειος αποτελεί και στιγμή επίσημης μνήμης, καθώς από το 1964, 187 άνδρες και γυναίκες που υπηρέτησαν στην αποστολή των Ηνωμένων Εθνών έχουν χάσει τη ζωή τους υπηρετώντας την ειρήνη”.