Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
1

Εξαιρετικά σημαντική επίσκεψη στις Ηνωμένες Πολιτείες πραγματοποιεί ο Υπουργός Εξωτερικών Κωνσταντίνος Κόμπος, ο οποίος αύριο θα γίνει δεκτός από τον Αμερικανό ομόλογό του, Μάρκο Ρούμπιο.

Η συνάντηση χαρακτηρίζεται υψηλού συμβολισμού, αφού η ατζέντα αγγίζει καίρια ζητήματα διμερούς και περιφερειακής σημασίας.

Στο επίκεντρο θα βρεθούν οι σχέσεις Κύπρου-Ηνωμένων Πολιτειών, και οι δυνατότητες περαιτέρω εμβάθυνσής τους, ενώ ιδιαίτερο βάρος αναμένεται να δοθεί στο Κυπριακό. Ο Κωνσταντίνος Κόμπος θα ενημερώσει τον Ρούμπιο για τις τελευταίες εξελίξεις και τις προσπάθειες που βρίσκονται σε εξέλιξη για επανέναρξη των συνομιλιών.

Οι δύο Υπουργοί, που είχαν επικοινωνήσει τηλεφωνικά και τον Σεπτέμβριο για ζητήματα ασφάλειας και άμυνας, θα εξετάσουν επίσης τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, καθώς και τα επόμενα βήματα του σχήματος συνεργασίας 3+1, μετά τη συνάντηση υπουργών Ενέργειας στην Αθήνα στις 6 Νοεμβρίου.

Κομβικό στοιχείο της συζήτησης αναμένεται να είναι το ενεργειακό. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο πλευρές θα συζητήσουν εκτενώς την ηλεκτρική διασύνδεση Κύπρου Ελλάδας  Ισραήλ, έργο που αποκτά νέα διάσταση λόγω του αυξημένου αμερικανικού επενδυτικού ενδιαφέροντος και του ρόλου του στον υπό διαμόρφωση οικονομικό διάδρομο Ινδίας  Μέσης Ανατολής  Ευρώπης.

Πρόεδρος Χριστοδουλίδης

«Σε αυτό το μεγάλο πλαίσιο του IMEC, συγκεκριμένα έργα θα βοηθήσουν στην υλοποίησή του. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η ηλεκτρική διασύνδεση, όπως και πολλές άλλες δράσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη και θα ανακοινωθούν κατά τη διάρκεια της Κυπριακής Προεδρίας του Συμβουλίου της ΕΕ.»

Η Κυβέρνηση δεν αντιμετωπίζει πλέον τον GSI απλώς ως έργο άρσης της ενεργειακής απομόνωσης της Κυπριακής Δημοκρατίας, αλλά ως κομβικό κρίκο σε μια αλυσίδα με ισχυρή γεωστρατηγική σημασία.

Όπως δήλωσε στον ΑΝΤ1 αρμόδια κυβερνητική πηγή, η επικαιροποίηση της τεχνοοικονομικής μελέτης θα δώσει σαφέστερη εικόνα σε Κύπρο και Ελλάδα, αλλά και στους υποψήφιους επενδυτές – μεταξύ των οποίων βρίσκονται ισχυροί παίκτες από ΗΠΑ, Γαλλία, Ισραήλ και ΗΑΕ.

Στο Υπουργείο Ενέργειας εξετάζουν ήδη προσεκτικά τις επιλογές για τον οίκο που θα αναλάβει τη μελέτη, η οποία θα καλύπτει όλες τις πτυχές του έργου: οικονομικές, τεχνικές, ενεργειακές, αλλά και το γεωπολιτικό ρίσκο.