Η Τουρκία θα συνεχίσει την πορεία προς την πλήρη ενεργειακή ανεξαρτησία, δήλωσε ο Ταγίπ Ερντογάν, αναφέροντας πως η χώρα επιδιώκει να μειώσει την εξάρτησή της από το εξωτερικό και να μετατραπεί σε διεθνές ενεργειακό κέντρο.
Μιλώντας στο 11ο Φόρουμ και Έκθεση Ενεργειακής Αποδοτικότητας στο Συνεδριακό Κέντρο Κωνσταντινούπολης, ο Ερντογάν ανέφερε ότι «όπως σε όλους τους τομείς, έτσι και στην ενέργεια, θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε ασταμάτητα μέχρι να πετύχουμε τον στόχο μιας πλήρως ανεξάρτητης Τουρκίας».
Είπε ότι η χώρα του έχει προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις για τη διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας και τη διασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας.
«Το να αγοράζεις φυσικό αέριο από τις διεθνείς αγορές δεν είναι σαν να αγοράζεις αναψυκτικά από το μπακάλικο», είπε, προσθέτοντας πως η Άγκυρα συνεργάζεται με 34 χώρες για εισαγωγές και εξαγωγές φυσικού αερίου, έναντι μόλις πέντε το 2003.
Αναφέρθηκε επίσης στο φυσικό αέριο της Μαύρης Θάλασσας, λέγοντας ότι «σήμερα 4 εκατομμύρια νοικοκυριά τροφοδοτούνται από το κοίτασμα Σακαρία» και ότι ο αριθμός αυτός θα φτάσει τα 8 εκατομμύρια το 2026 και τα 16 εκατομμύρια το 2028.
Ο Ερντογάν επανέλαβε ότι η Τουρκία βρίσκεται ένα βήμα πριν από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τον πυρηνικό σταθμό του Άκουγιου, τονίζοντας πως «πολύ σύντομα θα δώσουμε το πρώτο ρεύμα».
Αποκάλυψε επίσης ότι η Άγκυρα συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις για νέα πυρηνικά έργα με την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες, σημειώνοντας τη Στρατηγική Συμφωνία Πολιτικής Πυρηνικής Συνεργασίας που υπεγράφη πρόσφατα με την Ουάσιγκτον για την ανάπτυξη μικρών και προηγμένων αντιδραστήρων.
Παράλληλα, είπε ότι η Τουρκία έχει ήδη ανεβάσει το ποσοστό των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας πάνω από 60% της συνολικής παραγωγής και πως στόχος είναι η «καθαρή μηδενική εκπομπή» έως το 2053.
«Η ενεργειακή αποδοτικότητα είναι η πιο καθαρή και φθηνή μορφή ενέργειας», είπε, προσθέτοντας πως με τις επενδύσεις που έγιναν στην ενεργειακή εξοικονόμηση, η χώρα εξοικονόμησε 700 εκατομμύρια τουρκικές λίρες μόνο το 2024.