Το Ιράν τελεί σήμερα μεγαλειώδη κρατική κηδεία στην Τεχεράνη για περίπου 60 ανθρώπους που σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια του 12ήμερου πολέμου με το Ισραήλ, ανάμεσά τους κορυφαίοι στρατιωτικοί διοικητές, πυρηνικοί επιστήμονες και πολίτες.
Σε κατάσταση συναγερμού παραμένουν οι ιρανικές υπηρεσίες Πληροφοριών
Σύμφωνα με την κρατική τηλεόραση του Ιράν, «η τελετή για την απόδοση τιμών στους μάρτυρες ξεκίνησε επισήμως», με εικόνες να δείχνουν πλήθη πολιτών ντυμένων στα μαύρα, να κυματίζουν ιρανικές σημαίες και να θρηνούν δημόσια.
Η κύρια τελετή λαμβάνει χώρα στην Πλατεία Ενγκελάμπ της Τεχεράνης και θα ακολουθήσει πομπή μέχρι την Πλατεία Αζαντί, όπου θα ταφούν τα θύματα. Παράλληλα, παρόμοιες τελετές αναμένεται να διεξαχθούν και σε άλλες πόλεις της χώρας.
Ιρανός ΥΠΕΞ: Το Ισραήλ έτρεξε στον μπαμπάκα για να μην αφανιστεί
Σύμφωνα με την ιρανική κρατική τηλεόραση, ανάμεσα στους νεκρούς που τιμώνται σήμερα είναι ο Αρχηγός των Ενόπλων Δυνάμεων του Ιράν Μοχάμαντ Μπαγκερί, ο επικεφαλής των Φρουρών της Επανάστασης Χοσεΐν Σαλαμί, καθώς και ο διοικητής της Αεροδιαστημικής Δύναμης Αμίρ-Αλί Χατζιζαντέχ. Οι φωτογραφίες των φερέτρων τους, τυλιγμένων με σημαίες, δόθηκαν στη δημοσιότητα από το ειδησεογραφικό πρακτορείο Iran International.
Η τελετή ταφής ξεκίνησε στις 8 π.μ. τοπική ώρα (07:30 π.μ. ώρα Κύπρου), με τους συγγενείς των θυμάτων, κυβερνητικούς αξιωματούχους και πλήθος κόσμου να αποτίουν φόρο τιμής.
Ο Τραμπ απειλεί να βομβαρδίσει το Ιράν εάν συνεχίσει το πυρηνικό του πρόγραμμα
Η τελετή πραγματοποιείται στον απόηχο της εκεχειρίας που επιτεύχθηκε με τη διαμεσολάβηση των ΗΠΑ, έπειτα από 12 ημέρες έντονων συγκρούσεων και εκατέρωθεν πυραυλικών επιθέσεων, οι οποίες ξέσπασαν μετά από ισραηλινές επιδρομές στις ιρανικές πυρηνικές εγκαταστάσεις.