Πραγματοποιείται σήμερα η δεύτερη συνάντηση μεταξύ του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκου Χριστοδουλίδη και του κατοχικού ηγέτη Ερσίν Τατάρ, μετά την πενταμερή σύσκεψη στη Νέα Υόρκη, στον απόηχο της προχθεσινής παράνομης επίσκεψης του Τούρκου Προέδρου Ταγίπ Ερντογάν στα κατεχόμενα.
Η συνάντηση αρχίζει στις 11.00 και θα πραγματοποιηθεί στο γραφείο του Ειδικού Συμβούλου του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών για το Κυπριακό, στην προστατευόμενη από τον ΟΗΕ περιοχή της Λευκωσίας.
Εξερχόμενος του Προεδρικού για να μεταβεί στη συνάντηση ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Νίκος Χριστοδουλίδης ανέφερε ότι, «ζήτησα να συναντηθώ τετ α τετ με τον τ/κ ηγέτη, υπήρξε θετική ανταπόκριση και χαίρομαι που υπήρξε θετική ανταπόκριση έτσι ώστε να δούμε πολιτικά κάποια θέματα που πρέπει να προχωρήσουν».
Γιλμάζ: «Η εισβολή στην Κύπρο, το έναυσμα για τουρκική αμυντική βιομηχανία»
Ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης και ο Τατάρ, είχαν μια πρώτη επαφή με την νεοσυσταθείσα επιτροπή για την νεολαία και αυτή τη στιγμή πραγματοποιούν κατ' ιδίαν συνάντηση.
«Ενθαρρύνουμε τέτοιες ενέργειες γιατί πιστεύουμε στη νεολαία», είπε ο Ερσίν Τατάρ.
Από τη πλευρά του ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης ανέφερε πως, «είναι σημαντική η τεχνική επιτροπή, προσπαθούμε να λύσουμε το Κυπριακό, έχετε ευθύνη, εσείς είστε το μέλλον της Κύπρου».
Ως αναμένεται, θα αξιολογηθεί η πρόοδος επί των δεσμεύσεων που ανέλαβαν οι δύο πλευρές ενώπιον του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών.
Οι έξι ώρες του αδιάλλακτου Ερντογάν στην Κύπρο (ΒΙΝΤΕΟ)
Η σημερινή συνάντηση αποτελεί συνέχεια του πρώτου τετ-α-τετ των δύο ηγετών, που πραγματοποιήθηκε στις 2 Απριλίου.
Τότε, είχε συμφωνηθεί η σύσταση δικοινοτικής Τεχνικής Επιτροπής για τη Νεολαία, καθώς και η έναρξη εργασιών για σειρά από πρακτικά Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης.
Ενοχλημένη η Αθήνα με την παρουσία Ερντογάν στα κατεχόμενα – «Εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη»
Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η αποναρκοθέτηση συγκεκριμένων περιοχών, πρωτοβουλίες για την περιβαλλοντική προστασία και την κλιματική αλλαγή, καθώς και η αποκατάσταση κοιμητηρίων.
Επιπλέον, συμφωνήθηκε να συνεχιστούν οι συζητήσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας των σημείων διέλευσης, αλλά και η μελέτη αξιοποίησης της ηλιακής ενέργειας στη νεκρή ζώνη.
Σκληρό πόκερ από την Άγκυρα σε κυπριακό και ευρωτουρκικά (ΒΙΝΤΕΟ)
Η συνάντηση διεξάγεται ενώ αναμένεται εντός του Μαΐου η επιστροφή στην Κύπρο της προσωπικής απεσταλμένης του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ, Μαρίας Άνχελα Ολγκίν Κουεγιάρ.