Η Τσεχική Δημοκρατία, της οποίας η πρεσβεία εκπροσωπεί τις Ηνωμένες Πολιτείες στη Συρία από το 2012, άνοιξε ξανά τη διπλωματική της αποστολή της αφού την έκλεισε τον περασμένο μήνα μετά το πραξικόπημα που ανέτρεψε τον Μπασάρ αλ Άσαντ.
Η Τσεχική Δημοκρατία εκπροσώπησε τις ΗΠΑ και άλλες δυτικές χώρες στη Συρία αφού τα κράτη έκλεισαν τις πρεσβείες τους λόγω εμφυλίου πολέμου.
"Αποκαταστήσαμε τις δραστηριότητες της πρεσβείας μας τα Χριστούγεννα", δήλωσε ο Υπουργός Εξωτερικών Γιαν Λιπαβσκί, αργά την Πέμπτη.
«Ο επικεφαλής του τμήματος που είναι αρμόδιος για τις αμερικανικές υποθέσεις επέστρεψε», είπε, προσθέτοντας ότι ο Μπλίνκεν τον κάλεσε πρόσφατα για να «βεβαιωθεί ότι θα συνεχίσουμε» την υπηρεσία.
Είπε ότι η Πράγα, ένας ένθερμος υποστηρικτής του Ισραήλ στη Μέση Ανατολή και της Ουκρανίας που μάχεται μετά τη ρωσική εισβολή, αυτή τη στιγμή προσεγγίζει με προσοχή την κατάσταση στη Συρία.
«Οι αξιωματούχοι που σχηματίζουν τη νέα συριακή Κυβέρνηση βρίσκονται σε διαφορετικές λίστες κυρώσεων σε σχέση με το παρελθόν τους», είπε ο Λιπαβσκί.
«Αλλά δηλώνουν ανοιχτά ότι θέλουν να αποκαταστήσουν τους δεσμούς με τη διεθνή κοινότητα και νομίζω ότι πρέπει να ανταποκριθούμε στο κάλεσμα, για παράδειγμα για να βγάλουμε τους Ρώσους από τη Συρία», πρόσθεσε.
Τα ρωσικά στρατεύματα που παρενέβησαν υπέρ του Άσαντ κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου στη Συρία το 2015 εξακολουθούν να βρίσκονται στη χώρα.