Εντός της ερχόμενης εβδομάδας αναμένεται να δώσει γραπτές απαντήσεις το ελληνικό Υπουργείο Ενέργειας, αναφορικά με τις αλλαγές που εισηγείται η ΚΔ στην τη δομή του Great Sea Interconnector σε σχέση με τις ευθύνες και τα δικαιώματα των μετόχων του έργου, προκειμένου να συμμετάσχει και το κυπριακό Δημόσιο στο μετοχικό κεφάλαιο του έργου.
Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει ο ΑΝΤ1 στη χθεσινή πολύωρη συνάντηση που διήρκησε πέραν των τριών ωρών, στο ελληνικό υπουργείο Ενέργειας στην Αθήνα, η Κυπριακή αντιπροσωπεία εμφανίστηκε πολύ καλά προετοιμασμένη θέτοντας με λεπτομέρεια, τόσο στο Ελληνικό Υπουργείο όσο και στον ΑΔΜΗΕ, τις ανησυχίες και προβληματισμούς που έχει, για συμμετοχή ή όχι στο μετοχικό κεφάλαιο του GSI στην βάση και της μελέτης του αμερικανικού οίκου.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν, πως κατά την συζήτηση το Ελληνικό Υπουργείο Ενέργειας έδειξε να κατανοεί τις ανησυχίες της Κυπριακής πλευράς, κάτι που η Λευκωσία αναμένει να εκφραστεί και γραπτώς στην απαντητική επιστολή που αναμένει από τον Θεόδωρο Σκυλακάκη ο Γιώργος Παπαναστασίου. Τις απόψεις του Ελληνικού Υπουργείου ωστόσο, όπως εκφράστηκαν στη συνάντηση, δεν φαίνεται να συμμερίζεται ο ΑΔΜΗΕ.
Η απάντηση της ελληνικής κυβέρνησης στην επιστολή θα είναι καθοριστικής σημασίας για τη λήψη της απόφασης της Λευκωσίας, ως προς το κατά πόσο θα εισέλθει τελικά ή όχι στο μετοχικό κεφάλαιο, με ποσό ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ.
Απόν το ΥΠΟΙΚ
Καθόλου απαρατήρητή δεν πέρασε η απουσία του Υπουργείου Οικονομικών, από την χθεσινή κρίσιμη συνάντηση στην Αθήνα, παρά το γεγονός ότι ζητήθηκε η εκπροσώπηση του. Κάτι αποδίδεται στην δεδηλωμένη κάθετη διαφωνία του Υπουργού Μάκη Κεραυνού, στην συμμετοχή του Κυπριακού δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο του GSI.
Αντί αυτού στη Αθήνα βρέθηκε η Υφυπουργός παρά τω προέδρω Ειρήνη Πική, σε μια κίνηση η οποία σύμφωνα με κυβερνητικούς κύκλους αποτυπώνει και την διαφωνία της προεδρίας της Δημοκρατίας στην στάση άρνησης που τηρεί ο Υπουργός Οικονομικών, καθώς όπως επισημαίνουν «πρώτα θα πρέπει να εξαντληθεί η διαβούλευση και μετά να ληφθεί η οποιαδήποτε απόφαση για ένα τόσο σημαντικό έργο».
Πέραν της κας Πική, τον υπουργό ενέργειας συνόδευσε στην Αθήνα και ο διευθυντής ενέργειας του υπουργείου Ενέργειας Χαράλαμπος Ρούσος.