Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
κατεχόμενα

H Özgür Gazete (02.12.24, ozgurgazetekibris.com) γράφει ότι εργάτες από χώρες του τρίτου κόσμου μεταφέρονται έναντι χρημάτων στην κατεχόμενη Κύπρο ως «τουρίστες» εκ μέρους εταιρειών ασχολούμενων με τον τουρισμό. 

Οι αλλοδαποί, οι οποίοι έρχονται με πλαστά έγγραφα που οι εν λόγω εταιρείες τους δίδουν αφού τα εγκρίνουν «πιστοποιούντες υπάλληλοι», αργότερα εγκαταλείπονται στην τύχη τους και αρχίζουν να ζουν «παράνομα» στα κατεχόμενα, αναφέρει η εφημερίδα, η οποία συνομίλησε με ένα θύμα της υπόθεσης, τον 40χρονο Opatha Virganahi από την Σρι Λάνκα, πατέρα δύο παιδιών.

Σημειώνει ότι η τουριστική εταιρεία στέλνει στους αλλοδαπούς «πλαστή πρόσκληση» και «πλαστή κράτηση» σε ξενοδοχείο και ότι αυτό γίνεται μέσω ενός μεσάζοντα, ο οποίος παίρνει 1800 δολάρια για την «εξυπηρέτηση» που κάνει. Ο μεσάζων δεν βλέπει ποτέ το άτομο που φέρνει στα κατεχόμενα, αναφέρει το δημοσίευμα και προσθέτει ότι την όλη διαδικασία διαχειρίζεται μια γυναίκα, η οποία εργάζεται ως καθαρίστρια σε ένα δικηγορικό γραφείο, κάνει την επαφή με τα άτομα που έρχονται και παίρνει το μερίδιό της. 

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, όταν βρουν εταιρεία να τους δεχτεί οι αλλοδαποί ζητούν «άδεια» από το λεγόμενο υπουργείο εργασίας για να εισέρχονται και να εξέρχονται από το οδόφραγμα του Αγίου Δομετίου και το «υπουργείο» επιτρέπει αυτή την «παρανομία» με έναν «κανονισμό» που εκδίδει.     

Οι αλλοδαποί εργάτες που μεταφέρονται στα κατεχόμενα με «τουριστική βίζα» περνούν στην νεκρή ζώνη από το οδόφραγμα και μετά από μερικές ώρες επιστρέφουν στα κατεχόμενα με «προκαταρκτική άδεια». 

«Έτσι το τουριστικό πρακτορείο που είναι μέλος της σπείρας και εκείνοι που μεσολαβούν γι’ αυτό παίρνουν το μερίδιό τους και την βγάζουν καθαρή», αναφέρει η εφημερίδα προσθέτοντας ότι στην υπόθεση εμπλέκονται «υπάλληλοι του υπουργείου» και της «αστυνομίας». 

Πηγή: Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών