Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
ερντογαν

Κατά την ομιλία του στη Γενική Συνέλευση των ΗΕ ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, κάλεσε τη διεθνή κοινότητα, για ακόμα μια φορά, να αναγνωρίσει το ψευδοκράτος και να καθιερώσουν διπλωματικές, πολιτικές και οικονομικές σχέσεις. Να σημειωθεί ότι, ο Τούρκος Πρόεδρος, συναντήθηκε και με τον Γενικό Γραμματέα ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες, χωρίς ωστόσο να γίνουν γνωστές περισσότερες πληροφορίες για τη συνάντηση.

Στην αναφορά του ο Ερντογάν δήλωσε ξανά  ότι η Τουρκία έκανε ειρηνευτική επιχείρηση στην Κύπρο.

«Πέρασαν 50 χρόνια από την τουρκική ειρηνευτική επιχείρηση».

Επίσης, ο Τούρκος πρόεδρος τόνισε από το βήμα της ΓΣ ότι η ομοσπονδιακή στην Κύπρο δεν είναι αποδεκτή και πρότεινε τη λύση δύο κρατών ως την επικρατέστερη.  

«Οι Τουρκοκύπριοι και η Τουρκία επιδεικνύουν ειλικρινή βούληση να φέρουν δίκαιη, μόνιμη και βιώσιμη λύση στο Κυπριακό».

Συμπληρώνοντας είπε πως  η κυριαρχική ισότητα και το ισότιμο διεθνές καθεστώς των Τουρκοκυπρίων, που είναι κεκτημένα δικαιώματά τους, θα πρέπει να επανεξεταστεί και η απομόνωση θα πρέπει να τερματιστεί.

Ο κατοχικός ηγέτης Ερσίν Τατάρ σχολιάζοντας την ομιλία του Τούρκου προέδρου είπε: «Θα ήθελα να εκφράσω τον βαθύτατο σεβασμό και την ευγνωμοσύνη μου στον Πρόεδρο Ερντογάν εκ μέρους μου και του τουρκοκυπριακού λαού».

Έτοιμος για συνεργασία στο Αιγαίο

«Θέλουμε να δούμε το Αιγαίο και την Αναοτλική Μεσόγειο θάλασσα ειρήνης, όπου θα γίνονται σεβαστά τα δικαιώματα όλων των πλευρών», σημείωσε ο Τούρκος πρόεδρος, κάνοντας έμμεση αλλά σαφή αναφορά στις παράνομες διεκδικήσεις της χώρας του.

Όπως δήλωσε, μάλιστα, «η Τουρκία είναι έτοιμη να συνεργαστεί στο Αιγαίο, ειδικά σε θέματα ενέργειας».

 Ανακοίνωση της τουρκικής προεδρίας για τη συνάντηση Μητσοτάκη - Ερντογάν

H Διεύθυνση Επικοινωνίας της τουρκικής προεδρίας έκανε την ακόλουθη ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μετά τη συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Τούρκο προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν:

«Ο πρόεδρος μας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος μετέβη στη Νέα Υόρκη προκειμένου να συμμετάσχει στην 79η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών, υποδέχθηκε τον Έλληνα πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο κτίριο των Ηνωμένων Εθνών.»

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης εξετάστηκαν οι διμερείς σχέσεις μεταξύ της Τουρκίας και της Ελλάδας, περιφερειακά και παγκόσμια θέματα. 

«Ο πρόεδρος Ερντογάν δήλωσε ότι η Τουρκία και η Ελλάδα μπορούν να κάνουν σίγουρα (σ.σ. σταθερά) βήματα προς το μέλλον, στον άξονα της καλής γειτονίας και ότι η ενίσχυση του διαλόγου μεταξύ των δύο χωρών καθώς και η κίνησή τους σύμφωνα με το γράμμα και το πνεύμα της Διακήρυξης των Αθηνών θα ωφελήσει και τις δύο χώρες. 

Ο πρόεδρος Ερντογάν δήλωσε ότι οι επιθέσεις του Ισραήλ σε διάφορες περιοχές, ιδίως στη Γάζα, πέρα από αθώους πολίτες, έχουν στόχο και την ειρήνη στην περιοχή, ότι υπάρχει κίνδυνος εξάπλωσης της κρίσης στην περιοχή και ότι είναι σημαντικό να ασκηθεί πίεση στο Ισραήλ για την ανεμπόδιστη παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα».

Είδε Γκουτέρες ο Ερντογάν

Ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν συναντήθηκε νωρίτερα με τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες στη Νέα Υόρκη.

Η συνάντηση κεκλεισμένων των θυρών στην έδρα του ΟΗΕ έγινε μετά την ομιλία του Ερντογάν στην 79η σύνοδο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ.

Σημειώνεται πως, δεν έγιναν γνωστές περισσότερες πληροφορίες για τη συνάντηση.