Διέξοδο στο αδιέξοδο των συζητήσεων για το ζήτημα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κύπρου- Κρήτης προκύπτει σύμφωνα με πληροφορίες.
Φαίνεται να προκύπτει συμφωνία η οποία ξεπερνά τον σκόπελο της ανάκτησης του κόστους κατασκευής του έργου, πριν τη λειτουργία, προϋπόθεση που έθετε επιτακτικά ο ΑΔΜΗΕ φορέας υλοποίησης του GreatSea Interconnector.
Την ύπαρξη καταρχήν συμφωνίας επιβεβαίωσε στον ΑΝΤ1 και αρμόδια κυβερνητική πηγή πριν από λίγο. Αυτή βασίζεται
στην πρόταση που κατέθεσε την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός ενέργειας της Κύπρου Γ. Παπαναστασίου και προβλέπει ότι η κυπριακή κυβέρνηση θα χρηματοδοτεί τις δαπάνες του ΑΔΜΗΕ από το 2025 μέχρι και τη λειτουργία του έργου το 2030 με 25 εκατ. ευρώ το χρόνο, συνολικά με 125 εκατ. ευρώ.
Τα χρήματα θα διατίθενται από τα έσοδα του κράτους από την εμπορία δικαιωμάτων ρύπων και όχι απευθείας από τους καταναλωτές κάτι που ήθελε να αποφύγει η κυπριακή πλευρά. Επίσης άλλα ποσά κριθούν εύλογα έξοδα του ΑΔΜΗΕ κατά την κατασκευή θα τα ανακτήσει μετά την έναρξη λειτουργίας του έργου μέσω χρέωσης των καταναλωτών.